Gå til innhold

Tolvon

Gjest Er bedre nå.

Anbefalte innlegg

Gjest Er bedre nå.
Skrevet

Har brukt tolvon i en lengre periode pga. vedvarende søvnproblemer. Nå går alt så mye bedre og jeg ønsker å prøve ut om jeg ikke kan sove uten hjelpemidler nå... Har vært en og annen natt i denne perioden jeg har brukt Tolvon hvor jeg ikke har tatt noe også... Hvis jeg for eksempel drikker alkohol en kveld tar jeg ikke Tolvon, og jeg sover da som regel....

Min erfaring nå etter å ha hatt 4 netter uten Tolvon er at jeg ikke sover like mye som når jeg tar tabletter. Jeg våkner etter 7 til 8 timer. Og jeg føler meg langt i fra utsovet etter 7 til 8 timer.... =(

Når jeg tar Tolvon sover jeg i 9 til 12 timer. Vanligvis 10. Da føler jeg meg opplagt på dagtid....

Men det er jo veldig mye for et voksent menneske å sove i 9-12 timer på fast basis. Liker det ikke. Føler at jeg sover bort livet! Jeg ønsker å klare meg på 8 timer slik som er normalt.

Jeg tenker nå at kroppen er tilvent MYE søvn. Når jeg sover i 7-8 timer har jeg jo egentlig ikke noe søvnproblem. Men jeg kan ikke gå rundt å føle meg hinsides av trøtthet hver dag, da fungerer jeg ikke.

Tror dere det er en tilvenningssak å klare seg med mindre søvn? Slik at jeg kan ta en uke når jeg ikke skal noe spesielt, og gå rundt å var trøtt på dagtid, inntil kroppen venner seg til normale søvnmengder igjen?

Interessert i innspill her! =)

Skrevet

Tolvon er vel ikke egentlig ment å skulle brukes som sovemedisin i og med at det er et antidepressiva. Kanskje du heller kunne be legen om å få noe annet å sove på de gangene du trenger det? De aller fleste klarer seg med 6-8 timers søvn, men det er selvsagt noen som må ha mer for å kunne fungere optimalt. Vi er alle forskjellige, men sørg for å få frisk luft i løpet av dagen - det kan gjøre underverker for søvnen. Viktig også å legge seg til faste tider og ikke minst komme seg opp til fast tid om morgenen. Det kan bli for mye søvn også slik at kroppen ikke orker å våkne. Lykke til uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...