Gå til innhold

Venner som utnytter deg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

15

• Mrs D

9

• Lillemus

6

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

''Det er jo helt vanvittig å ta betalt 20 kr. hvis noen sitter på hos meg''

Enig. Så smålig er det vel ikke mulig å være?

Jeg tar aldri betalt selv. Om vi ikke skal på tur i flere timer da. Sjelden noen sitter på eller at jeg sitter på med noen. Men om det er noe som jevnlig skjer. F.eks et par ganger i uka gjennom hele året så er det en del penger til slutt som en sparer på å få sitte på.

candyqueen_83

Nei jeg ville aldri tilbudt 20 kr for å sitte på fra byen og hjem f.eks. Jeg ville synes det var idiotisk for voksne mennesker og at jeg dummet meg ut.

20 kr var bare for å si en sum da. Kan være hvilken som helst sum. Jeg mener man dummer seg mer ut om man forventer å sitte på gratis. Det er frekt.

Gjest segunda

20 kr var bare for å si en sum da. Kan være hvilken som helst sum. Jeg mener man dummer seg mer ut om man forventer å sitte på gratis. Det er frekt.

Der er jeg uenig. Man dummer seg virkelig ut med å tilby betaling i fleste tilfeller. Hvor mye skal man tilby i betaling for å sitte på hjem fra et møte? 100 kr. det er en vanvittig pris.

candyqueen_83

Der er jeg uenig. Man dummer seg virkelig ut med å tilby betaling i fleste tilfeller. Hvor mye skal man tilby i betaling for å sitte på hjem fra et møte? 100 kr. det er en vanvittig pris.

Like mye som bussen kanskje? F.eks.

Jeg sitter aldri på med noen i bare noen km så jeg vet ikke. Men jeg hadde først tilbudt meg uten en spesifikk sum tror jeg.

''Jeg mener man dummer seg mer ut om man forventer å sitte på gratis. Det er frekt.''

Hmm. Kommer nok helt an på hvilke miljøer, evt alder etc. Jeg har _aldri_ i de siste tiårene fått tilbud om betaling (og har hatt mange tilfeldige passasjerer) - og ville nok kviet meg for å tilby også (men jeg kan ikke huske sist jeg satt på med noen i en sånn setting at det kunne vært naturlig) - det ville blitt pinlig, tror jeg.

Annonse

Gjest segunda

Like mye som bussen kanskje? F.eks.

Jeg sitter aldri på med noen i bare noen km så jeg vet ikke. Men jeg hadde først tilbudt meg uten en spesifikk sum tror jeg.

Bussen koster ca. 20 kr så da er vi tilbake til det igjen. Det er rett og slett latterlig å tilby 20 kr til et vokent menneske med en god økonomi for å få lov til å sitte på en strekning som vedkommende skulle likevel.

candyqueen_83

Bussen koster ca. 20 kr så da er vi tilbake til det igjen. Det er rett og slett latterlig å tilby 20 kr til et vokent menneske med en god økonomi for å få lov til å sitte på en strekning som vedkommende skulle likevel.

Hva vet du om vedkommende har god økonomi?

Men hva hvis det ALLTID er du som kjører, er det da rtimelig at venninna di ALLTID skal ha gratis tur, og du betale alle utgifter? Det blir en urimelig skjevfordeling.

''Men hva hvis det ALLTID er du som kjører, er det da rtimelig at venninna di ALLTID skal ha gratis tur, og du betale alle utgifter? Det blir en urimelig skjevfordeling.''

Ja, jeg ser jo poenget. Dette har imidlertid ikke vært noen problemstilling i mitt tilfelle. Men uansett, så blir det jo ikke noen ekstra utgifter for sjåføren når begge skal samme sted. Sjåføren hadde jo kjørt strekningen om den andre satt på eller ei.

ShitDiddelyDo

Jeg synes det er greit å spørre, men jeg synes ikke det er greit at hun ikke tilbyr deg noe, gir deg bensinpenger, spanderer en middag, eller lignende, siden du tross alt bruker penger og tid på henne.

Dette vitner om særdeles dårlig folkeskikk.

''Men hva hvis det ALLTID er du som kjører, er det da rtimelig at venninna di ALLTID skal ha gratis tur, og du betale alle utgifter? Det blir en urimelig skjevfordeling.''

Ja, jeg ser jo poenget. Dette har imidlertid ikke vært noen problemstilling i mitt tilfelle. Men uansett, så blir det jo ikke noen ekstra utgifter for sjåføren når begge skal samme sted. Sjåføren hadde jo kjørt strekningen om den andre satt på eller ei.

Men det er noe med å alltid skulle "snike seg til" det som er gratis. Uansett om vedkommende skal samme vegen er det naturlig å dele utgiftene. Selv om bussen går samme vei som du skal, så må du jo betale. Hvorfor det skal være mer i orden fordi det er en privatbil og venner skjønner ikke jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...