Gå til innhold

Mor "snakker " mewd min avdøde far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev i går om min gamle og syke mor som nå begynner å bli dement. I dag fortalte hun meg at hun har begynt å"snakke" med/til min far som døde for tre år siden. Hun ber ham komme og spise og lurer på om han skal se nyhetene på TV. Da far døde viste hun ingen synlig sorgreaksjon, det virekt som om hun var glad for at han fikk slippe mer smerte.

I løpet av disse tre årene har hun av og til nevnt ham, helst i en bisetning. Men nå har altså begynt å "føre samtaler" med ham.

Kan dette være en forsinket sorgreaksjon eller er det et tegn på økende demens?

Skrevet

Jeg gjetter på demens ja. Husker min mormor hadde en venninne som ble dement og hun sjenket i en kopp kaffe som hun satte foran et bilde av sin avdøde mann slik at han kunne drikke den...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...