Gå til innhold

Utroskap ?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjelsvenn ?
Skrevet

Oppdaga ved en tilfeldighet at min mann hadde flere nettveninner, som han hadde et seksuelt forhold til. Forholda besto i å dele seksuelle fantasier, utveksle erotiske blider, onanering framfor web-kamera og telefon-sex. Når det kom dit hen at dei ville møte han avslutta han forholda.Han passet på at de han hadde kontakt med budde et godt stykke ifrå oss. Disse forholda pågjikk over en periode på to år. Han hadde hemmelige e-postar, falsk face book og var medlem i fleire sjekke klubbar.Då jeg oppdaget det, prøvde han og lyge seg ifrå hva han hadde gjort, han arrangerte falske e-poster, der " damene " fortalte at han hadde oppført seg som en gentlemann ovenfor både meg og de.Etter ni mnd fikk jeg hele sannheten, selv om han gjennom disse mnd gjentatte ganger sverget på at "NO" hadde jeg fått vite alt. Han så elleres rolige mannen utvikla sinne og utagering. Han såg ikke på det som han hadde gjort som utroskap i begynnelsen, men har innsett no at det han gjorde ikke er forenlig med vårt ekteskap.Jeg spurde han i løpet av de to åra om han var meg tru, dette bekreftet han. Jeg har fra dag en sagt at løgn er det verste jeg vet. Men jeg merket at han trekte seg mer og mer vekk fra ungene, meg og vår liv. Siden han var på nettet om natten, jeg var på jobb, sov han for det meste da jeg var hjemme. Etterhvert pågjikk nettmoroa når jeg var hjemme også. Kunne sitte ved siden av meg i sofaen og maile med venninne sine han kunne også ha telefonsex med de i rommet ved siden der jeg sov. Når vi hadde sex slutta han med alt som het kos og beføling ,han gjikk rett på sak og gjorde seg fort ferdig.Når jeg prøvde og hentyde til litt meir kos og massaje svarte han med å ikke ha sex med meg i det hele. Han sier no i etterkant at han følte at han skulle vært så mye mer for meg og ungene, og når han ikke klarte det, levde han seg inn i en verden, der han kunne fremstå som drømmemannen. Han så ikke selv at han distanserte seg fra det virkelige livet. Han vart avhengig av de positive tilbakemeldingene han fikk fra kvinnene og alt jeg sa og gjorde vart ikke sett eller hørt, eller det vart tolket som kritikk. Uansett om det var å be han hjelpe med oppvask, lekser eller at jeg sprettet en vinflaske.Jeg har så lyst å gå videre, men jeg slit med å legge dette bak meg og stole på han jeg gjennom nesten femten år har betraktet som min livs- og sjelsvenn. Han sier at det er meg han elsker og at han ikke kan leve uten meg, og han har det siste året gjort alt som står i hans makt å bevise dette, men allikavel slit jeg med å få tilbake den gode varme, pirre følelsen jeg hadde for han. Jeg ser at det at jeg ikke klarer å legge dette bak meg er med på ytterlige å ødelegge. Har noen tips til hvordan vi samen kan bygge veien videre ?

petter smart
Skrevet

Han trenger nok profesjonell hjelp med sin avhengighet. For dette er en avhengighet på lik linje med aloholisme og spilleavhengighet. Han er avhengig av fantasilivet han har skapt på nettet og tilbakemeldingene han får der.

Det viktigste er at han faktisk innser at han har et problem og er villig til å gjøre alt for å bli kvitt det. Gjør han ikke det er det nok ikke noe håp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...