Gjest Hva synes dere? Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Flere enn meg som synes de hjemmebakte knekkebrødene mugner så fort? Har prøvd både tett kakeboks, plastboks og pose, men nei... I kakeboksen mugnet de fortest, og det er vel kakeboks som er anbefalt :/ 0 Siter
Gjest Hva synes dere? Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det har jeg aldri opplevd. Kanskje du tørker dem godt?? Mulig det jeg gjør feil, men oppskriften følges, og jeg lar dem stå en time over tiden i ovnen. Likevel blir de myke dagen etter....prøver å tørke dem igjen nå dagen etter... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Har ikke greie på knekkebrød, men det meste kan jo mugne om det ligger for tett. Har du forsøkt å pakke det i mindre tett boks, evt. ha papir i boksen? 0 Siter
Gjest Hva synes dere? Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Har ikke greie på knekkebrød, men det meste kan jo mugne om det ligger for tett. Har du forsøkt å pakke det i mindre tett boks, evt. ha papir i boksen? Det står i oppskriftene at de skal pakkes i tett boks.... I åpen pose mugner de senest, men synes det er litt ekkelt når det står tett boks.. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Er de skikkelig stekt? Dvs at de inneholder lite fuktighet da du lagrer dem? Kjøpte knekkebrød er forresten ikke i tette poser/bokser. Luftighet sørger for tørke- som muggsoppen ikke liker. 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Kanskje du tørker dem godt?? Mulig det jeg gjør feil, men oppskriften følges, og jeg lar dem stå en time over tiden i ovnen. Likevel blir de myke dagen etter....prøver å tørke dem igjen nå dagen etter... Kanskje du kan legge en tørr kavring i hver dag eller noe for å trekke til seg fuktighet? 0 Siter
Gjest Hva synes dere? Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Er de skikkelig stekt? Dvs at de inneholder lite fuktighet da du lagrer dem? Kjøpte knekkebrød er forresten ikke i tette poser/bokser. Luftighet sørger for tørke- som muggsoppen ikke liker. Nei, jeg synes ikke de er skikkelig stekt, som type sprø Må som sakt steke de en time lengre enn oppskriftene sier, likevel blir de for myke synes jeg. Ja, du har jammen rett i at vanlige knekkebrød er jo i papir....hmmm...skjønner meg inn på oppskriften som sier tett boks. 0 Siter
Gjest Hva synes dere? Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Kanskje du kan legge en tørr kavring i hver dag eller noe for å trekke til seg fuktighet? God ide. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Bare tull med tett boks. Pakk dem i matpapir, det funker supert og de blir ikke myke. 0 Siter
Gjest Hva synes dere? Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Bare tull med tett boks. Pakk dem i matpapir, det funker supert og de blir ikke myke. Takk for tips! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.