Gå til innhold

Lenge siden du var drita full?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest luftslott

7-8 år siden tror jeg, aldri igjen. Liker bedre å ha kontroll over meg selv. Min kjære tilhører Straight Edge-miljøet, og jeg ser med glede frem til et liv uten rus sammen med ham:-) Dessuten er jeg sikker på jeg har drukket mer enn min del i løpet av min utvidede studenttilværelse;-)

Å være drita full er for meg noe man er i tenårene og begynnelsen av 20 årene. Etter det så syns jeg det er helt tåpelig å drikke seg fra sans og samling, syns det er lite modent.

Så drita full har jeg ikke vært siden tenårene, nå er jeg nærmest avholds.

Det er ikke mer en 3 år siden, og det var absolutt ikke tilsiktet. Hadde vært gjennom en periode med hard trening og veldig nøkternt kosthold, og ble kanon i et festlig lag helt uten å egentlig skjønne hvorfor. Dvs., jeg skjønner det jo i ettertid, men der og da skjønte jeg ikke at jeg ikke ville tåle det 3. glasset med rødvin.

Ja-ja. Grusom dagen derpå, så jeg glemmer det ikke så lett. :-(

Gjest Elextra

Det er jo litt opp til en selv hva en legger i "drita full". Tror ikke jeg har vært hva jeg vil kalle drita på veldig mange år.

Men slett ikke lenge siden jeg var litt beruset - det er ikke så sjelden, men heller ikke ofte. Har planer om å bli det til helgen :-). Heldigvis har jeg som oftest vett til å stoppe å drikke før det tipper helt over.

Annonse

Gjest Elextra

Det er ikke mer en 3 år siden, og det var absolutt ikke tilsiktet. Hadde vært gjennom en periode med hard trening og veldig nøkternt kosthold, og ble kanon i et festlig lag helt uten å egentlig skjønne hvorfor. Dvs., jeg skjønner det jo i ettertid, men der og da skjønte jeg ikke at jeg ikke ville tåle det 3. glasset med rødvin.

Ja-ja. Grusom dagen derpå, så jeg glemmer det ikke så lett. :-(

''Det er ikke mer en 3 år siden, og det var absolutt ikke tilsiktet. ''

Er det noen gang tilsiktet å bli drita?

Forøvrig hørtes ikke tre glass vin særlig mye ut. Men det var kanskje slik det begynte :-).

''Det er ikke mer en 3 år siden, og det var absolutt ikke tilsiktet. ''

Er det noen gang tilsiktet å bli drita?

Forøvrig hørtes ikke tre glass vin særlig mye ut. Men det var kanskje slik det begynte :-).

He-he, det så litt rart ut, ja, jeg mente vel bare at det ikke var en sånn fest hvor man "tar av". Bare gode venner i trivelig lag, vi satt helt stille og drakk og skravlet og når jeg reiste meg etter vinglass nr. 3 (uten vann til, selvfølgelig...) sa det bare "pang". Var overhode ikke forberedt, og det ble en brå avslutning på kvelden med påfølgende "elgroping" i den store, hvite telefonen...

USJ!

Småbrisen har jeg vært både før og siden, så absolutt.

He-he, det så litt rart ut, ja, jeg mente vel bare at det ikke var en sånn fest hvor man "tar av". Bare gode venner i trivelig lag, vi satt helt stille og drakk og skravlet og når jeg reiste meg etter vinglass nr. 3 (uten vann til, selvfølgelig...) sa det bare "pang". Var overhode ikke forberedt, og det ble en brå avslutning på kvelden med påfølgende "elgroping" i den store, hvite telefonen...

USJ!

Småbrisen har jeg vært både før og siden, så absolutt.

Har du vurdert muligheten for at du kanskje reagerer på rødvin?

Jeg har hatt noen lignende episoder som deg for noen år tilbake.

Opplevde flere ganger å bli uventet uvel eller syk uten at det stod i forhold til hvor mye alkohol jeg hadde fått i meg.

Jeg kunne være i vanlig "godt humør" på en fest, men plutselig bli "brå-drita" og/eller uvel.

En gang begynte jeg også å hyperventilere, noe jeg aldri har gjort hverken før eller siden..

Så fikk jeg høre fra en vin-ekspert at mange kan reagere svært kraftig selv på ganske små mengder rødvin.

Et glass kan være nok til å bli svært dårlig hvis vinen inneholder mye garvesyre.

Symptomene er kvalme, svimmelhet, hodepine, og i noen tilfeller hyperventilering! Så det kan lett forveksles med de vanlige reaksjonene på å ha "fått i seg for mye"

Og når jeg tenkte tilbake, så hadde jeg faktisk drukket rødvin alle de gangene jeg hadde blitt uventet dårlig!

Vi drakk jo aldri rødvin når vi festet som ungdom. Da var det stort sett øl eller drinker, så jeg hadde ikke oppdaget dette før vi som voksne fikk litt andre drikkevaner og stort sett bare drakk alkohol til middager og i selskaper, hvor det ofte serveres vin...

Nå holder jeg med konsekvent unna all vin.(særlig rødvin)

Og jeg har ikke blitt dårlig de forholdsvis sjeldne gangene jeg drikker!

Har du vurdert muligheten for at du kanskje reagerer på rødvin?

Jeg har hatt noen lignende episoder som deg for noen år tilbake.

Opplevde flere ganger å bli uventet uvel eller syk uten at det stod i forhold til hvor mye alkohol jeg hadde fått i meg.

Jeg kunne være i vanlig "godt humør" på en fest, men plutselig bli "brå-drita" og/eller uvel.

En gang begynte jeg også å hyperventilere, noe jeg aldri har gjort hverken før eller siden..

Så fikk jeg høre fra en vin-ekspert at mange kan reagere svært kraftig selv på ganske små mengder rødvin.

Et glass kan være nok til å bli svært dårlig hvis vinen inneholder mye garvesyre.

Symptomene er kvalme, svimmelhet, hodepine, og i noen tilfeller hyperventilering! Så det kan lett forveksles med de vanlige reaksjonene på å ha "fått i seg for mye"

Og når jeg tenkte tilbake, så hadde jeg faktisk drukket rødvin alle de gangene jeg hadde blitt uventet dårlig!

Vi drakk jo aldri rødvin når vi festet som ungdom. Da var det stort sett øl eller drinker, så jeg hadde ikke oppdaget dette før vi som voksne fikk litt andre drikkevaner og stort sett bare drakk alkohol til middager og i selskaper, hvor det ofte serveres vin...

Nå holder jeg med konsekvent unna all vin.(særlig rødvin)

Og jeg har ikke blitt dårlig de forholdsvis sjeldne gangene jeg drikker!

Ja, jeg er ganske sikker på at rødvin er en nytelsesdrikk i særdeles små mengder for meg, for når jeg tenker etter er det i grunnen kun når jeg har drukket rødvin at jeg både har blitt for beruset/dårlig og ikke minst hatt en dårlig dagen derpå. Dvs., jeg lærte for mange år siden at sprit overhode ikke er drikke for meg, så det har jeg holdt meg langt unna siden jeg var omtrent 20. Unntaket er èn Irish coffee hvis jeg ikke drikker noe som helst annet av alkohol samme kveld.

Nå er jeg ikke sånn stor vinelsker heller, så det blir sjelden noe mer enn ett glass til mat i selskapelig sammenheng. Er mye mer glad i øl, selv om det gir en mer urolig kveld med hyppige turer på "det lille rommet".

Ja, jeg er ganske sikker på at rødvin er en nytelsesdrikk i særdeles små mengder for meg, for når jeg tenker etter er det i grunnen kun når jeg har drukket rødvin at jeg både har blitt for beruset/dårlig og ikke minst hatt en dårlig dagen derpå. Dvs., jeg lærte for mange år siden at sprit overhode ikke er drikke for meg, så det har jeg holdt meg langt unna siden jeg var omtrent 20. Unntaket er èn Irish coffee hvis jeg ikke drikker noe som helst annet av alkohol samme kveld.

Nå er jeg ikke sånn stor vinelsker heller, så det blir sjelden noe mer enn ett glass til mat i selskapelig sammenheng. Er mye mer glad i øl, selv om det gir en mer urolig kveld med hyppige turer på "det lille rommet".

Høres ut som vi har noenlunde samme erfaringer!

De gangene jeg ble ordentlig dårlig, var gjerne på "fester" der jeg først hadde drukket annen alkohol og var i "party-humør." Altså: lettere beruset, men langt ifra "full." Men etter et glass rødvin, (som ikke akkurat tilfører kroppen så innmari mye ekstra alkohol,) så kunne jeg allikevel brått bli kvalm og svimmel og føle med "dritings," og dermed var både kvelden og morgendagen ødelagt...

Har også opplevd flere ganger å ikke bli direkte dårlig, men føle ubehag som oppblåsthet, magesmerter og løs mage etter feks restaurant middager, eller selskaper der det ble servert litt vin til maten, men hvor jeg ikke var "beruset" på noen måte.

Dette hadde jeg også stusset på siden det gjentok seg flere ganger, men dette opplevde jeg aldri etter tilsvarende middager uten vin.

Men brikkene fallt jo litt på plass når jeg fikk vite hvor lite vin som skulle til for dem som ikke tåler det.

Jeg foretrekker også øl, og evt en bailys, irish coffe, eller en søt klissen drink i den rette settingen..

mariaflyfly

Det er jo litt opp til en selv hva en legger i "drita full". Tror ikke jeg har vært hva jeg vil kalle drita på veldig mange år.

Men slett ikke lenge siden jeg var litt beruset - det er ikke så sjelden, men heller ikke ofte. Har planer om å bli det til helgen :-). Heldigvis har jeg som oftest vett til å stoppe å drikke før det tipper helt over.

Jeg har det ganske likt som deg.

Forrige gang jeg var usjarmerende full, var ved åpningsdagen av fotball-vm. Det var moro der og da, men frista ikke så veldig til gjentakelse, da jeg for en gangs skyld ble skikkelig fyllesjuk dagen derpå. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...