Gå til innhold

Grunn til å kjempe?

Anbefalte innlegg

Gjest dum,dum,dum
Skrevet

Jeg er bipolar og har alle verdens psykiske plager. Det synes jeg ihverfall selv. Jeg har kjempet i mange år pga at jeg har barn og en mann som sikkert bryr seg om meg.

Nå er jeg kommet i denne situasjonen at jeg egentlig har tenkt på å gjøre kort prosess. Hodet har snudd seg og jeg aner at jeg er syk. Hvorfor må man absolutt leve?

Gjest Lover ikke godt
Skrevet

Vi to skulle tatt oss en prat.

Skrevet

'' Hvorfor må man absolutt leve?

''

Man må vel ikke nødvendigvis absolutt leve, men etter min oppfatning er alternativet adskillig mindre interessant. Du har fått dette ene livet, og har muligheter til å bruke det etter beste evne - selv om jeg skjønner at du sliter såpass mye at du kanskje ikke kan få til akkurat det livet du hadde ønsket deg.

Siden du har barn, så synes jeg også du er nødt til å tenke på hvilke lidelser du påfører dem om du tar ditt liv. Jeg synes du har grunn til å kjempe - blant annet fordi fremtiden kan gi gode opplevelser, samt hensynet til din familie - men håper du får best mulig hjelp fra helsevesenet.

Gjest dum,dum,dum
Skrevet

'' Hvorfor må man absolutt leve?

''

Man må vel ikke nødvendigvis absolutt leve, men etter min oppfatning er alternativet adskillig mindre interessant. Du har fått dette ene livet, og har muligheter til å bruke det etter beste evne - selv om jeg skjønner at du sliter såpass mye at du kanskje ikke kan få til akkurat det livet du hadde ønsket deg.

Siden du har barn, så synes jeg også du er nødt til å tenke på hvilke lidelser du påfører dem om du tar ditt liv. Jeg synes du har grunn til å kjempe - blant annet fordi fremtiden kan gi gode opplevelser, samt hensynet til din familie - men håper du får best mulig hjelp fra helsevesenet.

Får hjelp ja. Vettet har tatt overhånd for en stund igjen. Ille når kroppen og hodet ønsker to forskjellige ting. Dessuten kan jeg ikke se mennesker i øynene. De kan se inni meg og det er veldig ubehagelig. Bør gjemme meg på ubestemt tid. Min mann er ulykkelig fordi jeg er syk igjen og jeg har veldig dårlig samvittighet. Jeg har egentlig ikke tid til å være syk, samtidig greier jeg ikke å leve. Tror jeg mister litt kontroll, har panikkanfall og går irundt meg selv her.

Gjest dum,dum,dum
Skrevet

Vi to skulle tatt oss en prat.

Hvis du ønsker å snakke med den dummeste personen nord for alpene, så værsågod. Fyr løs!

Gjest Lover ikke godt
Skrevet

Hvis du ønsker å snakke med den dummeste personen nord for alpene, så værsågod. Fyr løs!

Er dum jeg og så du er ikke alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...