Gå til innhold

Tror dere jeg rekker alt dette i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Får vel bare sette i gang? Sukk

Har baby og 3 åring hjemme...

1. Kaste søppel

2. Bake boller

3. Rydde ut av oppvaskmaskin

4. Ha inn i oppvaskmaskin

5. Ta ut klesvasken til bretting/tørking + ha inn nytt og sette på

6. Brette klær og sette på plass

7. Rydde på stue/kjøkken

8. Vaske benker og bord stue/kjøkken

9. Rede senger (soverom nede og oppe)

10. Koste støv/støvsuge/vaske gulv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361725-tror-dere-jeg-rekker-alt-dette-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest trådstarter

Hvis du ikke bor på 500m2 og har 20 senger å re opp + klær for 40 mann og brette har du dette unnagjort på 1- 2 timer. Få treåringen til å hjelpe med støvkluten!

Hjelper ikke så mye med hennes hjelp da men :-) Hun hjelper gjerne.

Blir avbrutt av babyen av og til, også vil jeg gjerne leke med barna.

har litt å ta igjen pga jeg ligger på etterskudd i klesvasken...

Har stort hus, ikke 500 kvadrat, omtrent halvparten :-)

Men nå er det mest i hovedetasjen og loftet vi befinner oss, så støvet i kjelleren får vente...

og badet får jeg ta en annen dag.

Nå haster det mest å få unna klesvasken og få i orden kjøkkenet.

Dette har jeg rukket så langt.

Kastet boss, tatt ut og hatt inn av oppvaskmaskinen, bakt boller - eh det ble faktisk rundstykker ja :D

Nå skal jeg mate baby (grøt) straks....

småryddet litt har jeg, og vasket bord og benker.

Har ikke hatt på vaskemaskin ennå, skal gjøre det når jeg har fått lagt babyen :-)

nitty-gritty

Ja, kjære, jeg gjør lignende mengde husarbeid hver dag. Det kommer i tillegg til barna, trening, studering, to gåturer på 30 minutter og lage middag. I tillegg har jeg tid til DOL'ing, så dette går så fint så :)

Hver gang du går fra et rom til et annet, så tar du med deg noe som hører til et annet sted. Gjør det hele dagen, så tar du ryddingen til slutt, for da er det neppe så mye rydding igjen :)

Gjest Elextra

I tillegg til baby og 3-åring?

Nå er barna mine blitt litt større, med de utfordringer det medfører med lekser etc., som skal gjøres i tillegg til de nevnte tingene. Hadde permisjon da babyen var helt liten, men fra jeg var i jobb igjen var det jo også ting som skulle gjøres hjemme.

Men jeg har bestandig tatt snarveier, da, lite bollebaking, for å si det sånn! :P

Annonse

Gjest trådstarter

Selvsagt rekker du det - du er sikkert ferdig allerede, tenker jeg :)

Ikke i mitt tempo :-) Sliter nemlig med energinivået... litt pga stadig oppvekning om natten med urolig baby...

også krever hun litt på dagen, og nå har jeg treåringen hjemme og :D

Men har fått gjort en del alt... jeg vet jeg burde lagt unna nettet... men 3 åringen har i alle fall okkupert tvn, så da slipper jeg å bli distrahert av den.

Men har kommet et stykke på lista nå, målet mitt er å bli ferdig før mannen kommer hjem fra jobb... og da - som god husmor jeg er, må jeg jo ha klar middag. Får skrelle poteter i tretia tenker jeg, så blir det middag kl 16 :D

Det jeg mangler nå er å rede senger, rydde litt mer på stue og kjøkken (men har kommet seg en del da, støvsuge og vaske gulv og brette klær/sette på plass....

Får få opp tempoet :-)

Jeg er en elendig husmor....

Gjest trådstarter

Om du tar dagen til hjelp virker ikke dette uoverkommelig. Prøvd å være litt effektiv mens barna sover? :D

Størstejenta sover ikke lenger på dagtid da :-)

Og minsten har vært litt grinete og kun hatt korte korte lurer i dag... huff

men har jo fått gjort litt. Merker det er utrolig mye jeg får gjort når eldstejenta er i barnehagen og minsten sover...

Ikke i mitt tempo :-) Sliter nemlig med energinivået... litt pga stadig oppvekning om natten med urolig baby...

også krever hun litt på dagen, og nå har jeg treåringen hjemme og :D

Men har fått gjort en del alt... jeg vet jeg burde lagt unna nettet... men 3 åringen har i alle fall okkupert tvn, så da slipper jeg å bli distrahert av den.

Men har kommet et stykke på lista nå, målet mitt er å bli ferdig før mannen kommer hjem fra jobb... og da - som god husmor jeg er, må jeg jo ha klar middag. Får skrelle poteter i tretia tenker jeg, så blir det middag kl 16 :D

Det jeg mangler nå er å rede senger, rydde litt mer på stue og kjøkken (men har kommet seg en del da, støvsuge og vaske gulv og brette klær/sette på plass....

Får få opp tempoet :-)

Jeg er en elendig husmor....

''Men har kommet et stykke på lista nå, målet mitt er å bli ferdig før mannen kommer hjem fra jobb... og da - som god husmor jeg er, må jeg jo ha klar middag. Får skrelle poteter i tretia tenker jeg, så blir det middag kl 16 :D''

Vel, det er vel ikke totalt urimelig at mannen din også bidrar litt i huset?

Og må du skrelle potetene? Det går kjappere å vaske og koke dem med skallet på, sunnere er det også...

Prøv å nyte permisjonstida / småbarnsperioden, den går så fort :-)

Gjest trådstarter

''Men har kommet et stykke på lista nå, målet mitt er å bli ferdig før mannen kommer hjem fra jobb... og da - som god husmor jeg er, må jeg jo ha klar middag. Får skrelle poteter i tretia tenker jeg, så blir det middag kl 16 :D''

Vel, det er vel ikke totalt urimelig at mannen din også bidrar litt i huset?

Og må du skrelle potetene? Det går kjappere å vaske og koke dem med skallet på, sunnere er det også...

Prøv å nyte permisjonstida / småbarnsperioden, den går så fort :-)

Ja, men han kommer sliten hjem og vil hvile seg.. hjelper til litt i helgene :9

Jeg kokte potetene med skallet på, gadd ikke skrelle... også var jeg så heldig at jeg fant ferdige kjøttkaker i frysern, men lagde hjemmelaget saus til da :-) (motstander mot toro osv).

Har fått gjort alt nå unntatt å støvsuge/vaske og brette klær... det får jeg bruke fredagen til.

Misunner de som er så effektive energibunter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...