Gjest oppblåst om dagen Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har de siste to ukene vært utrolig oppblåst i magen. Føler den er konstant i ulaget med veldig mye luft. Aner ikke hva dette kommer av, men er det noe jeg gjøre som kan hjelpe? Kanskje sånne tabletter som regulerer tarmfloraen vil gjøre susen? Hva heter det i så fall? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 De beste kapslene med gode tarmbakterier inneholder milliarder med levende bakterier, og kjøpes på helsekosten. Idoform kjøpes på apoteket men er ikke så effektive. Ellers kan det hende du reagerer på gluten og/eller gjær. Prøv å kutte ut brødvarer som inneholder dette noen dager og se om det hjelper. 0 Siter
Gjest oppblåst om dagen Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 De beste kapslene med gode tarmbakterier inneholder milliarder med levende bakterier, og kjøpes på helsekosten. Idoform kjøpes på apoteket men er ikke så effektive. Ellers kan det hende du reagerer på gluten og/eller gjær. Prøv å kutte ut brødvarer som inneholder dette noen dager og se om det hjelper. Hei og takk for svar. Ja jeg tror muligens jeg reagerer på gluten/gjær. Spiser jeg pizza f.eks så får jeg jeg veldig vondt i magen, og tror jeg reagerer på både gjær og ost. Synes også jeg får vondt av poteter? Er det noe logikk i det? Kan jeg ta en blodprøve hos legen for å få fastslått at jeg reagerer på disse tingene eller hvordan funker det? De kapslene du snakker om, husker du navnet på de? 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg var veldig plaget med luft i magen før, til tider så jeg fikk "dritvondt!" i magen! Jeg begynte jo på sånne kapsler mot luft i magen, tok idoform, drakk biola osv... men syns det hjalp lite. Det som hjalp meg var å kutte ut sukkerfri brus og sukkerfri tyggis. Merket også at jeg kunne reagere på sjokolade, så har kuttet delvis ut det og. Nå har jeg det så mye bedre i magen min ) 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 ''sånne tabletter som regulerer tarmfloraen '' Idoform 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Hei og takk for svar. Ja jeg tror muligens jeg reagerer på gluten/gjær. Spiser jeg pizza f.eks så får jeg jeg veldig vondt i magen, og tror jeg reagerer på både gjær og ost. Synes også jeg får vondt av poteter? Er det noe logikk i det? Kan jeg ta en blodprøve hos legen for å få fastslått at jeg reagerer på disse tingene eller hvordan funker det? De kapslene du snakker om, husker du navnet på de? Om det er gluten du reagerer på, så kan det slå ut på blodprøver om du har cøliaki. For å bekrefte den diagnosen må det også en tarmbiopsi til. Så vidt meg bekjent er det ingen tester som påviser at man ikke tåler gjær. Det å reagerer på gjær kan også være en forbigående ting. De beste tarmbakteriene finner du hos Udo's Choice (aldersbestemte kapsler) eller BioCare. Dyrt, men verdt det! 0 Siter
Gjest Er mye bedre Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Akkurat som jubalong70 har jeg veldig god erfaring med tarmbakterier fra helsekosten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.