Gå til innhold

erfaring har dere med nettundervisning?

Anbefalte innlegg

Klarer dere å motivere dere til deg, og har dere nok selvdisiplin?

Jeg tror ikke at jeg hadde klart å pusje meg selv til det. Jeg må dra til et sted fysisk hvor noen forteller meg at jeg må gjøre lekser. Andres resultater motiverer meg også..

Har dere gode erfaringer med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361733-erfaring-har-dere-med-nettundervisning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Min erfaring er at jeg slett ikke har selvdisiplin til det. Jeg trenger å ha strukturen rundt med forelesninger, kollokvie og faglige diskusjoner for å holde engasjementet oppe. Ellers blir det bare tusen ting jeg bare skal ordne før jeg begynner...

Jeg tviler på at jeg har selvdisiplin til nettundervisning. Jeg har aldri hatt så ryddig hus som da jeg gikk på universitetet ;o)

Kjenner meg igjen i det:) lurer på hva statistikken er for nettstudenter som starter studier. Hvor mange fullfører og består?

kjerringskinn

Jeg har både gode og dårlige erfaringer med nettundervisning etter å ha studert på nett i tre omganger. To fullførte studieløp og et som jeg falt av i en eller annen sving. Selvdisiplin bør være et eget fag på slike studier :-)

Egen motivasjon for faget spiller inn og dessuten ser jeg for egen del at nettstudier som har innleveringer med faste deadliner er lettere å gjennomføre enn de som har fri studieprogresjon.

Annonse

Jeg har både gode og dårlige erfaringer med nettundervisning etter å ha studert på nett i tre omganger. To fullførte studieløp og et som jeg falt av i en eller annen sving. Selvdisiplin bør være et eget fag på slike studier :-)

Egen motivasjon for faget spiller inn og dessuten ser jeg for egen del at nettstudier som har innleveringer med faste deadliner er lettere å gjennomføre enn de som har fri studieprogresjon.

Det er kanskje mer motiverende med høy studieavgift?

Jeg studerer deltid på nett (ved siden av 100% jobb) ved Høyskolen i Sør-Trøndelag. De har et bra opplegg og jeg synes det fungerer fint.

Det krever selvdisiplin ja, men for meg som er introvert er det en ypperlig måte å studere på. I tillegg til lærebøker og leksjoner, har de i noen fag videoforelesninger og motivasjonsvideoer.

Jeg studerte "bedriftsøkonomi" og "organisasjon og ledelse" gjennom NKI på nettet. For meg fungerte det supert. Jeg tok eksamener (30 i alt) på nærmeste høyskole.

Man må bestemme seg for at dette skal man klare, og det nytter ikke og følge "lystprinsippet".

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...