Gå til innhold

Til dere som er gode til å google

Anbefalte innlegg

Gjest Slankefarm kanskje?

Jeg har veldig lyst til å ha et opphold på en "slankefarm" (beklager dårlig uttrykk, finner bare ikke noe bedre i farta), men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal finne et sånn sted.

Er ikke veldig overvektig, trenger å gå ned ca 15 kg, men jeg har noen utfordringer rent fysisk i forhold til trening og ikke minst kosthold, og jeg skulle gjerne funnet et sted hvor jeg kan være over litt tid (2-3 måneder, kanskje) og lære både hvordan jeg skal trene riktig og spise mer hensiktsmessig.

Jeg har absolutt ikke noe behov for å være på TV, så det er ikke noe offentlig showoff jeg er ute etter. Jeg skal også selvfølgelig betale for dette selv.

Noen som kan hjelpe meg å finne noe slikt - om det finnes? Fortrinnsvis i Europa, jeg vil ikke reise til USA liksom.

Noen flinke googlere der ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361738-til-dere-som-er-gode-til-%C3%A5-google/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Mitt svar er nok ikke det du ville ha, men kommer med det uansett.

Så lenge det kun er snakk om 15 kg så har jeg ingen tro på en slankefarm. Du vil helt sikkert slanke deg der, men når du kommer tilbake til "virkeligheten" vil du falle tilbake til dårlige uvaner og gå opp igjen i vekt.

Mye bedre å prøve å endre de vanene du har. Søke på nett etter gode råd om ernæring og trening. Du må uansett følge dette når du er hjemme.

Mitt svar er nok ikke det du ville ha, men kommer med det uansett.

Så lenge det kun er snakk om 15 kg så har jeg ingen tro på en slankefarm. Du vil helt sikkert slanke deg der, men når du kommer tilbake til "virkeligheten" vil du falle tilbake til dårlige uvaner og gå opp igjen i vekt.

Mye bedre å prøve å endre de vanene du har. Søke på nett etter gode råd om ernæring og trening. Du må uansett følge dette når du er hjemme.

Jeg forstår svaret ditt, og tar det absolutt ikke ille opp.

Du har helt rett i at det handler om livsstilsendring. Jeg har gjort det før, gått ned mange kilo og forblitt der over tid. For at jeg skal være slank, trenger jeg mye trening. Og jeg har trent mye og hardt, så mye og hardt at jeg har pådratt meg endel skader som i dag gjør meg altfor passiv. Jeg er glad i mat, og uten den daglige treningsdosen har kiloene ruslet på så smått om senn.

Mitt primærbehov er ikke å gå ned disse 15 kiloene, det vil være en bonus. Mitt primærbehov er å lære hvordan jeg kan trene riktig tross mine skader, samt få tid til å skape nye vaner. Jeg er ikke dum, jeg skjønner at jeg ikke bør spise den kjeksen til kaffen, men samtidig greier jeg ikke motstå. Jeg har heller ikke trengt å motstå når jeg kunne trene hardt.

Lokalt kan jeg ikke få den hjelpen jeg ønsker, jeg må reise et godt stykke for å finne kvalifisert fysikalsk behandling. Siden jeg _har_ penger, tenkte jeg at jeg kunne slå flere fluer i samme smekken ved å både gå ned igjen disse hersjens kiloene samt få hjelp til å trene slik jeg kan uten å få større plager.

På slankefarmene får man oppfølging medisinsk, slik jeg har forstått det, i tillegg til ernæringsmessig veiledning.

Som sagt, jeg er helt enig med deg, og det var nettopp dette med livsstilsendring jeg gjorde for noen år siden med stort hell. Nå trenger jeg det på nytt, men i en retning jeg ikke greier alene.

Fant dette: http://www.evjeklinikken.no/

Brukte søkeord "slankeleir" og "overvekt" - det er bare å google videre :)

Ja, men da kommer jeg bare til norske sider...

Greier ikke å finne noe i andre land. Danmark skal ha noe, men jeg finner det bare ikke.

Annonse

petter smart

Jeg forstår svaret ditt, og tar det absolutt ikke ille opp.

Du har helt rett i at det handler om livsstilsendring. Jeg har gjort det før, gått ned mange kilo og forblitt der over tid. For at jeg skal være slank, trenger jeg mye trening. Og jeg har trent mye og hardt, så mye og hardt at jeg har pådratt meg endel skader som i dag gjør meg altfor passiv. Jeg er glad i mat, og uten den daglige treningsdosen har kiloene ruslet på så smått om senn.

Mitt primærbehov er ikke å gå ned disse 15 kiloene, det vil være en bonus. Mitt primærbehov er å lære hvordan jeg kan trene riktig tross mine skader, samt få tid til å skape nye vaner. Jeg er ikke dum, jeg skjønner at jeg ikke bør spise den kjeksen til kaffen, men samtidig greier jeg ikke motstå. Jeg har heller ikke trengt å motstå når jeg kunne trene hardt.

Lokalt kan jeg ikke få den hjelpen jeg ønsker, jeg må reise et godt stykke for å finne kvalifisert fysikalsk behandling. Siden jeg _har_ penger, tenkte jeg at jeg kunne slå flere fluer i samme smekken ved å både gå ned igjen disse hersjens kiloene samt få hjelp til å trene slik jeg kan uten å få større plager.

På slankefarmene får man oppfølging medisinsk, slik jeg har forstått det, i tillegg til ernæringsmessig veiledning.

Som sagt, jeg er helt enig med deg, og det var nettopp dette med livsstilsendring jeg gjorde for noen år siden med stort hell. Nå trenger jeg det på nytt, men i en retning jeg ikke greier alene.

Nå forstår jeg litt bedre hva du er ute etter. Ordet "slankefarm" lurte meg nok litt. Det du egentlig ønsker er en tilrettelegging ift kosthold og trening, siden du har skader som gjør det vanskelig å trene.

Vet ikke om det fins slike tilbud i Norge, men håper at noen andre kan gi deg mere konkrete råd.

Ja, men da kommer jeg bare til norske sider...

Greier ikke å finne noe i andre land. Danmark skal ha noe, men jeg finner det bare ikke.

Skjønte ikke at Norge ikke var aktuelt :) Har funnet noe som heter Ebeltoft kurcenter. NRK hadde en programserie derfra for en stund siden. Er det kanskje dette stedet du tenker på? http://www.nrk.no/programmer/sider/miraklet_paa_mols/

Nå forstår jeg litt bedre hva du er ute etter. Ordet "slankefarm" lurte meg nok litt. Det du egentlig ønsker er en tilrettelegging ift kosthold og trening, siden du har skader som gjør det vanskelig å trene.

Vet ikke om det fins slike tilbud i Norge, men håper at noen andre kan gi deg mere konkrete råd.

''Det du egentlig ønsker er en tilrettelegging ift kosthold og trening, siden du har skader som gjør det vanskelig å trene.''

Jess, det var veldig godt oppsummert! :-) Sleit litt med å finne de riktige ordene, men det ordnet seg etterhvert.

Ser at froskens forslag om NIMI hjelp24 er midt i blinken, men auameg så dyrt...

Skjønte ikke at Norge ikke var aktuelt :) Har funnet noe som heter Ebeltoft kurcenter. NRK hadde en programserie derfra for en stund siden. Er det kanskje dette stedet du tenker på? http://www.nrk.no/programmer/sider/miraklet_paa_mols/

Norge er ikke uaktuelt, men som jeg skrev i hovedinnlegg "fortrinnsvis Europa", fordi det fort blir veldig dyrt i Norge.

Ebeltoft ser ut som er nedlagt, men takk for at du prøvde! :-)

Hjelp24 Nimi har et opplegg av den typen du etterspør. Det koster imidlertid mye å delta. Se http://www.hjelp24.no/getfile.php/Filer/Diverse%20NIMI/2032-OV-privat%281%29.pdf

Ja, dette var virkelig midt i blinken! Prisen er nok litt drøy, 45 000,- var litt mer enn jeg tenkte meg for 4 uker...

Takk for link! :-)

Annonse

Hjelp24 Nimi har et opplegg av den typen du etterspør. Det koster imidlertid mye å delta. Se http://www.hjelp24.no/getfile.php/Filer/Diverse%20NIMI/2032-OV-privat%281%29.pdf

Æsj, dette opplegget ble aldri noe av ifølge NIMI, det ble for dyrt... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...