Gjest Shira :o) Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Sånn rent praktisk er det enklere å gifte seg. Man behøver ikke gjøre all verden ut av giftemålet med 100 gjester og et bryllup i 100 000 kroners klassen. Dere som liker å reise, gift dere på cruise eller i Roma og ta det som en ferie. Det er mitt forslag med dattera mi også. Hun har forøvrig ikke tenkt å gifte seg med det første selv om hun og kjæresten har kjøpt leilighet og flytter sammen snart. Jo ja, vi har vært innom å reise bort, men så utsetter vi det hele tiden. Kanskje vi en dag finner det for godt. ) 0 Siter
løvinne71 Skrevet 11. mars 2011 Skrevet 11. mars 2011 Hoho.. jeg synes jeg ser den karen reise to hundre mil for å møte opp på passkontoret her du... Hvis det er geografiske avstander som er hindringen, og faren ellers ikke har noen innvendinger mot at barna skal ha pass, så holder det nok med at han sender en fullmakt med sin underskrift og kopi av legitimasjon. Og oppgir sitt telefon nummer Deretter blir han antagelig oppringt av passkontoret så de får muntlig bekreftet at det er han som har sendt fullmakten. Ja, det kan virke veldig strengt. Og en av årsakene til dette er nok den økende problemstillingen med invandrere som tar med barn tilbake til sitt hjemland + at det er stadig flere barn som bor bare med den ene foreldren. Man kan jo ikke utvise skjønn utifra hva som er "hensikten" med å søke pass! En ferietur er riktignok ganske uskyldig. Men hvis barnet først har fått passet, så har det jo samtidig fått "billetten" til å kunne reise i andre sammenhenger også.. Dessuten må jo reglene gjelde alle, selvom det kan virke urimelig for mange.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.