Gå til innhold

Hvor mye får du igjen på skatten i år tror du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor får du så mye igjen, betaler du for mye skatt???

Skjønner ikke, jeg er i full jobb og får vel 2000.-maks igjen hvert år...

Det er ikke vanskelig å få igjen masse penger, det er bare å betale for mye forskuddstrekk.

Det er ikke vanskelig å få igjen masse penger, det er bare å betale for mye forskuddstrekk.

;-)

Ikke alle skjønner det. Som ei jeg kjenner sa en gang etter å ha fortalt om hvor mye hun hadde fått igjen på skatten: "Skattesystemet er til for å utnyttes!"

Annonse

Gjest Tamburin

Hvorfor får du så mye igjen, betaler du for mye skatt???

Skjønner ikke, jeg er i full jobb og får vel 2000.-maks igjen hvert år...

Jeg betaler gjerne for mye skatt for å få så pass igjen. De kommer godt med når sommeren kommer.

Jeg betaler gjerne for mye skatt for å få så pass igjen. De kommer godt med når sommeren kommer.

Tvungen sparing kan man kalle det. Selv foretrekker jeg å få renter på pengene mine selv fremfor at staten skal få dem. Selv om det ikke er mange kronene, så er det et prinsipp. Jeg velger ikke frivillig å ha et høyt skattetrekk for å få det tilbake til neste år.

candyqueen_83

;-)

Ikke alle skjønner det. Som ei jeg kjenner sa en gang etter å ha fortalt om hvor mye hun hadde fått igjen på skatten: "Skattesystemet er til for å utnyttes!"

LOL!

Jeg betaler inn litt for mye, for å få tilbake et større beløp. Men det er fordi jeg da har spart opp en større sum på en måte. Hadde jeg fått det utbetalt som 7-800 kr pr mnd hadde jeg brukt det opp bare.

Annonse

LOL!

Jeg betaler inn litt for mye, for å få tilbake et større beløp. Men det er fordi jeg da har spart opp en større sum på en måte. Hadde jeg fått det utbetalt som 7-800 kr pr mnd hadde jeg brukt det opp bare.

Ja, det psykologiske aspektet ved tilgodeskatt kjenner jeg godt til :-) Det er rart med det - det føles nesten som "gratis penger", selv om det jo har vært mine penger hele tiden ;-)

Gjest Høstløv

Jeg får en solid baksmell. Har ikke regnet ut hvor mye, men tror det er rundt 15 000. Venter til oppgjørets time kommer, så skal jeg betale (med glede selvfølgelig...!)

''Venter til oppgjørets time kommer, så skal jeg betale (med glede selvfølgelig...!)''

Hvis det bare var så enkelt, at en kan gjøre opp for seg med "glede", men kemneren i min kommune krever at vi betaler med penger :-)

Gjest Høstløv

Tvungen sparing kan man kalle det. Selv foretrekker jeg å få renter på pengene mine selv fremfor at staten skal få dem. Selv om det ikke er mange kronene, så er det et prinsipp. Jeg velger ikke frivillig å ha et høyt skattetrekk for å få det tilbake til neste år.

Det irriterer også meg noe veldig at Skatteetaten legger opp til tvungen sparing ved å kreve for mye innbetalt i skattetrekk. Jeg er full kapabel til å ta hånd om mine egne penger også å gjennomføre sparing, hvis jeg ønsker det.

Gjest Høstløv

I år får vi omtrent 30.000 igjen på skatten. Skatteetaten beregner for høyt skattetrekk med viten og vilje. Dette kaller jeg for tvungen oppsparing, noe som irriterer meg.

Jeg føler at jeg er full kapabel til å ivareta mine økonomiske interesser på en forsvarlig måte og trenger ikke å ha Skatteetaten som formynder til å forvalte pengene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...