Gjest Tamburin Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 I fjor fikk jeg igjen 11.000,- da jeg gikk på tidsb. ufør. Håper det ikke blir mindre nå som jeg går på avklaringspenger. 0 Siter
Holmes Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Det er bare å regne det ut. Ikke så vanskelig. Jeg får igjen ca 4500 + renter. 0 Siter
Gjest vil også Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor får du så mye igjen, betaler du for mye skatt??? Skjønner ikke, jeg er i full jobb og får vel 2000.-maks igjen hvert år... 0 Siter
Holmes Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor får du så mye igjen, betaler du for mye skatt??? Skjønner ikke, jeg er i full jobb og får vel 2000.-maks igjen hvert år... Det er ikke vanskelig å få igjen masse penger, det er bare å betale for mye forskuddstrekk. 0 Siter
morsan Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Det er ikke vanskelig å få igjen masse penger, det er bare å betale for mye forskuddstrekk. ;-) Ikke alle skjønner det. Som ei jeg kjenner sa en gang etter å ha fortalt om hvor mye hun hadde fått igjen på skatten: "Skattesystemet er til for å utnyttes!" 0 Siter
Holmes Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 ;-) Ikke alle skjønner det. Som ei jeg kjenner sa en gang etter å ha fortalt om hvor mye hun hadde fått igjen på skatten: "Skattesystemet er til for å utnyttes!" hahahaha 0 Siter
Gjest Tamburin Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor får du så mye igjen, betaler du for mye skatt??? Skjønner ikke, jeg er i full jobb og får vel 2000.-maks igjen hvert år... Jeg betaler gjerne for mye skatt for å få så pass igjen. De kommer godt med når sommeren kommer. 0 Siter
Platina Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg betaler gjerne for mye skatt for å få så pass igjen. De kommer godt med når sommeren kommer. Tvungen sparing kan man kalle det. Selv foretrekker jeg å få renter på pengene mine selv fremfor at staten skal få dem. Selv om det ikke er mange kronene, så er det et prinsipp. Jeg velger ikke frivillig å ha et høyt skattetrekk for å få det tilbake til neste år. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg fikk 10 000 i fjor, og får vel omtrent det samme i år regner jeg med. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 ;-) Ikke alle skjønner det. Som ei jeg kjenner sa en gang etter å ha fortalt om hvor mye hun hadde fått igjen på skatten: "Skattesystemet er til for å utnyttes!" LOL! Jeg betaler inn litt for mye, for å få tilbake et større beløp. Men det er fordi jeg da har spart opp en større sum på en måte. Hadde jeg fått det utbetalt som 7-800 kr pr mnd hadde jeg brukt det opp bare. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Det jeg betalte for mye i fjor, pluss sikkert litt renter? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg fikk igjen idiotisk mye i fjor, så jeg satte ned skattetrekket. Dermed regner jeg med at jeg får igjen et par lapper. Ikke mye, men ikke noe restskatt. 0 Siter
Gjest Tamburin Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg fikk igjen idiotisk mye i fjor, så jeg satte ned skattetrekket. Dermed regner jeg med at jeg får igjen et par lapper. Ikke mye, men ikke noe restskatt. Idiotisk mye, hehe det var en måte å si det på. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg får en solid baksmell. Har ikke regnet ut hvor mye, men tror det er rundt 15 000. Venter til oppgjørets time kommer, så skal jeg betale (med glede selvfølgelig...!) 0 Siter
morsan Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 LOL! Jeg betaler inn litt for mye, for å få tilbake et større beløp. Men det er fordi jeg da har spart opp en større sum på en måte. Hadde jeg fått det utbetalt som 7-800 kr pr mnd hadde jeg brukt det opp bare. Ja, det psykologiske aspektet ved tilgodeskatt kjenner jeg godt til :-) Det er rart med det - det føles nesten som "gratis penger", selv om det jo har vært mine penger hele tiden ;-) 0 Siter
nick Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har ikke sjekket nøye, men 80-90000 tror jeg ikke er så langt unna sannheten. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 11. mars 2011 Skrevet 11. mars 2011 Jeg får en solid baksmell. Har ikke regnet ut hvor mye, men tror det er rundt 15 000. Venter til oppgjørets time kommer, så skal jeg betale (med glede selvfølgelig...!) ''Venter til oppgjørets time kommer, så skal jeg betale (med glede selvfølgelig...!)'' Hvis det bare var så enkelt, at en kan gjøre opp for seg med "glede", men kemneren i min kommune krever at vi betaler med penger :-) 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 11. mars 2011 Skrevet 11. mars 2011 Tvungen sparing kan man kalle det. Selv foretrekker jeg å få renter på pengene mine selv fremfor at staten skal få dem. Selv om det ikke er mange kronene, så er det et prinsipp. Jeg velger ikke frivillig å ha et høyt skattetrekk for å få det tilbake til neste år. Det irriterer også meg noe veldig at Skatteetaten legger opp til tvungen sparing ved å kreve for mye innbetalt i skattetrekk. Jeg er full kapabel til å ta hånd om mine egne penger også å gjennomføre sparing, hvis jeg ønsker det. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 11. mars 2011 Skrevet 11. mars 2011 I år får vi omtrent 30.000 igjen på skatten. Skatteetaten beregner for høyt skattetrekk med viten og vilje. Dette kaller jeg for tvungen oppsparing, noe som irriterer meg. Jeg føler at jeg er full kapabel til å ivareta mine økonomiske interesser på en forsvarlig måte og trenger ikke å ha Skatteetaten som formynder til å forvalte pengene mine. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 11. mars 2011 Skrevet 11. mars 2011 Bruk denne, så får du svaret med en gang. ''Enkel skatteberegning inntektsåret 2010'' http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2010/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.