Gå til innhold

Jeg og min behandler

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg føler at min behandler ikke bryr seg om meg, selv om det virker som han prøver å få frem at han gjør det. Føler at han er helt "falsk"... at han "gjør seg til", for å få det til å virke som han bryr seg om meg.

Jeg syns det er litt trist å tenke på, for jeg liker jo at folk bryr seg om meg.

Skulle gjerne sagt dette til han, men det tør jeg ikke. Det er ikke så "mannlig" å si noe slikt! :-P

Er disse følelsene vanlige, eller? Er det til skade for terapien? Bør jeg snakke om det? Er det sannsynlig at han allerede skjønner at jeg har det sånn?

Gjest Høstløv
Skrevet

''Føler at han er helt "falsk"... at han "gjør seg til", for å få det til å virke som han bryr seg om meg.''

Han har sikkert bare en profesjonell holdning til relasjonene deres. Det er uprofesjonelt å være personlig engasjert i pasientene sine.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Føler at han er helt "falsk"... at han "gjør seg til", for å få det til å virke som han bryr seg om meg.''

Han har sikkert bare en profesjonell holdning til relasjonene deres. Det er uprofesjonelt å være personlig engasjert i pasientene sine.

Ja det tror jeg også, faktisk.

Men hva med meg? Hvorfor får jeg disse følelsene?

Gjest Høstløv
Skrevet

Ja det tror jeg også, faktisk.

Men hva med meg? Hvorfor får jeg disse følelsene?

''Men hva med meg? Hvorfor får jeg disse følelsene?''

For deg blir relasjonene svært personlige og intime fordi du bretter ut følelsene dine.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Men hva med meg? Hvorfor får jeg disse følelsene?''

For deg blir relasjonene svært personlige og intime fordi du bretter ut følelsene dine.

Hm... ja... for man "underkaster" seg kanskje ved å "brette ut" sitt indre liv... gjør seg sårbar.

Gir mening, det!

nitty-gritty
Skrevet

Du kan konkludere med at han bryr seg til den grad han skal bry seg, og la det ligge med det.

Det viktigste er at han hjelper deg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kan konkludere med at han bryr seg til den grad han skal bry seg, og la det ligge med det.

Det viktigste er at han hjelper deg.

Ja... :-)

Men jeg stoler ikke helt på han, og det han sier... hvis jeg sier en ting om man selv, f.eks, så kan han si "ja, jeg husket du snakket om dette tidligere", selv om jeg ikke har gjort det i det hele tatt. Virker som han prøver å virke mer interessert enn han er... jeg er helt sikker på at jeg ikke hadde snakket om disse tingene tidligere, og jeg har meget god hukommelse, så...

:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...