Gå til innhold

Legger din mor seg med din sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg MÅ nok bare klage ja!

Hvordan hadde dere oppfattet et slik spørsmål?

Dette er ikke bra. Var hos min psykiater igjen i dag, hvor hun spør meg: "Legger din mor seg med din sønn?" Jeg svarte jo veldig kontant "NEI!!!". I etterkant så tror jeg hun mente å spørre om min mor _leker_ med min sønn. Det blir jo noe helt annet!!!

Dette blir jo veldig, veldig feil. Nå er jeg virkelig redd for hvilke missforståelser som blir journalført...

Skrevet

Hørte om en utenlandsk psykolog som sa til sin klient at hun måtte utnytte vennene sine.

Så det hadde hun gjort, hun hadde virkelig utnyttet dem ;))

Skrevet

Er psykiateren din dansk?

Nei... jeg tror russisk... eller noe. Ganske sikker på øst-europeisk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bare vent til hun spør om du har vondt i bokhyllen.

Skrevet

Bare vent til hun spør om du har vondt i bokhyllen.

Den kommer nok! (hva burde jeg svare???!) ;)

Forsåvidt noe min sønn har erfart det!!! Han løp litt fort i svingen, og slo seg litt... Jeg spurte "hvor fikk du vondt". Min sønn pekte på bokhylla og sier "der"! ;)

Føler liksom at min psykiater er på samme nivå, når det gjelder språket...!

Skrevet

''Nå er jeg virkelig redd for hvilke missforståelser som blir journalført...''

Huff, så unødvendig! Ta det opp med henne neste time for å oppklare misforståelsen, og uansett er det ikke journalført noe som kan slå uheldig ut for deg, vil jeg tro.

Minner meg om en fremmedspråklig lege jeg gikk til i mitt siste svangerskap. Han spurte meg : "Røyter du?" Jeg tenkte at jeg må jo ofte ta hår ut av hårbørsten og svarte "Ja, en del av og til". Han sa "Det må du slutte med, for det er ikke bra for barnet". Jeg blei overraska og spurte hvorfor og hvordan jeg kunne slutte med denne røytinga.

Han skreiv da ut en resept på Zyban(e). Da jeg kom på apoteket kunne de opplyse at den blei brukt som hjelp til røykeslutt, ikke røyteslutt.. (Og jeg røyka ikke under svangerskapet, altså).

Vel, det var en digresjon - håper du får en annen behandler, ikke minst fordi du har nevnt at du sliter med å uttrykke deg overfor en terapeut. Språklige misforståelser må da være en ekstra belastning.

Ønsker deg alt godt, og lykke til :-)

nitty-gritty
Skrevet

Huff, så unødvendig! Ta det opp med henne neste time for å oppklare misforståelsen, og uansett er det ikke journalført noe som kan slå uheldig ut for deg, vil jeg tro.

Minner meg om en fremmedspråklig lege jeg gikk til i mitt siste svangerskap. Han spurte meg : "Røyter du?" Jeg tenkte at jeg må jo ofte ta hår ut av hårbørsten og svarte "Ja, en del av og til". Han sa "Det må du slutte med, for det er ikke bra for barnet". Jeg blei overraska og spurte hvorfor og hvordan jeg kunne slutte med denne røytinga.

Han skreiv da ut en resept på Zyban(e). Da jeg kom på apoteket kunne de opplyse at den blei brukt som hjelp til røykeslutt, ikke røyteslutt.. (Og jeg røyka ikke under svangerskapet, altså).

Vel, det var en digresjon - håper du får en annen behandler, ikke minst fordi du har nevnt at du sliter med å uttrykke deg overfor en terapeut. Språklige misforståelser må da være en ekstra belastning.

Hahahahahaha :D

Skrevet

HEHEHEHE... Nå måtte jeg le. Huff, godt du fant ut at det ikke var røytemedisin da ihvertfall!

Skrevet

Hahaha, er det sant?

Det er jo ikke akkurat uvanlig å miste mer hår enn ellers under graviditet og amming, så det hadde vært kjekt med en pille mot det.

Skrevet

For all del, ta opp saken neste gang dere treffes! Det er jo egentlig bare en litt morsom misforståelse.

Jeg har aldri glemt en annen historie her fra DOL: En av mammaene her har en sønn som heter Sverre, et litt uvanlig navn i hans årskull - de heter vel Daniel, Marcus etc. alle sammen. På første besøk på helsestasjonen (tror jeg det var) innleder helsesøster konversasjonen med noe sånt som "jaså, dette er sønnen din?", og hun svarer "ja, det er Sverre".

Helsesøster hører "ja, dessverre" - og følger selvsagt opp med at dette må de snakke ordentlig om, osv......

Det ble oppklart, og det blir sikkert din episode også :-)

Skrevet

Den kommer nok! (hva burde jeg svare???!) ;)

Forsåvidt noe min sønn har erfart det!!! Han løp litt fort i svingen, og slo seg litt... Jeg spurte "hvor fikk du vondt". Min sønn pekte på bokhylla og sier "der"! ;)

Føler liksom at min psykiater er på samme nivå, når det gjelder språket...!

Hi, hi :)

Skrevet

HEHEHEHE... Nå måtte jeg le. Huff, godt du fant ut at det ikke var røytemedisin da ihvertfall!

''Huff, godt du fant ut at det ikke var røytemedisin da ihvertfall!''

Ja, jeg spurte heldigvis på apoteket siden jeg syntes det hørtes pussig ut, og ikke minst fordi jeg er skeptisk til å ta (unødvendige) medisiner under graviditet.

Men vi fikk oss en god latter, da :-D

Skrevet

Hahaha, er det sant?

Det er jo ikke akkurat uvanlig å miste mer hår enn ellers under graviditet og amming, så det hadde vært kjekt med en pille mot det.

''Hahaha, er det sant?''

Ja, men fikk heldigvis oppklart det!

Nå herper jeg tråden til eksvimle, men kom til å tenke på ei venninne av meg som er fra et annet land. Ho ringte meg etter å ha kryssa en fjellovergang i forrykende uvær og vanskelige kjøreforhold, og fortalte om to nestenulykker der ho uttalte med stort patos:

"Da fikk jeg eggstokkene i halsen!" og "Da hadde jeg ikke mye høy i hatten!"

Tror eggstokkene havna på plass etter min latterkrampe ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...