Gjest depressio mentis Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Pga helseproblem som har ført til operasjon og medisinering av bl.a. smertestillende har jeg flere ganger blitt spurt om jeg bruker noen faste medisiner. Jeg synes det er litt flaut å oppgi at jeg bruker efexor, jeg synes det er unødvendig at diagnosen depresjon står på epikriser som f.eks. fysioterapeuten får kopi av. Gjennom min jobb kjenner jeg mange av disse behandlerne, og jeg liker ikke at de pga min fysiske sykdom plutselig skal se på meg som en med psykiske problemer.. Har det noe å si om man bruker efexor når man skal ha narkose og smertestillende? 0 Siter
Gjest Stigmatisering Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Hvordan tror de ser på psykisk syke mennesker? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Man må opplyse om medisinbruk. Diagnose er unødvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.