Gå til innhold

Hjelp til paranoiaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips om å få bort alle paranoide tankene?

Hvis jeg får en ny venneforespørsel på FB så tenker jeg at det er onde hensikter bak. Hvis en telefonselger ringer er det såvidt jeg tør takke nei. Jeg tør nesten ikke møte venner, og jeg blir enda mer paranoid når jeg sier at jeg ikke kan møte de, og tenker at de vil klikke fordi jeg ikke stiller opp. Når noen gir uttrykk for at de er forelsket i meg, så blir jeg helt fra meg fordi jeg tenker at de skal bli besatt av meg. Jeg prøver å gjøre meg uinteressant sånn at det ikke skal skje. Prøver å ikke vise følelser og prøver å hviske ut personligheten min slik at jeg blir "usynlig".

Jeg blir så lei meg og er lei av å ha denne uroen. Skulle ønske jeg var hjemme hos psykologen min :(

Bør jeg legges inn?

Skrevet

Går du på noe medisiner?

Nei, burde jeg det? Har tvangstanker om at medisiner gjør meg utilregnelig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Paranoia behandles best med medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...