Gå til innhold

Støyende vifte på laptop

Anbefalte innlegg

Gjest disco line

Vifta på min bærbare pc har begynt å bråke plagsomt mye. Jeg har forsøkt å blåse ren viften med "luft på boks", samt å støvsuge over rillene der viften sitter, uten at dette hjelper.

Er det mulig å bli kvitt problemet på egenhånd, eller er det kun service som gjelder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361848-st%C3%B8yende-vifte-p%C3%A5-laptop/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jenta I Ilden

Jeg blåste rein vifta sånn som deg - funka ei lita stund.

Blir laptopen glovarm under og/eller der harddisken sitter?

Glovarm under er vel når maskina ikke får nok lufting.

Der harddisken sitter - da ville jeg tatt backup før den ryker.

Jeg trudde det var vifta, men så viste det seg at harddisken sa farvel - tok litt tid fra støyet begynte til den tok kvelden da.

Men nå har ikke jeg kunnskap om dette da - bare egenerfaringer

Gjest disco line

Det kan være noe galt med vifta, eller det kan være harddisken som gir fra seg bråket.

Hvis du har forsøkt det du beskriver og det ikke hjelper, ville jeg vurdert å sende den på service.

Det er helt klart vifta som er problemet her. Noen som vet om slike vifter skiftes lett? Tar gjerne i mot tips på servicesteder som utfører slike oppdrag på "timen" her i Oslo-området ;)

Annonse

Gjest disco line

På den gamle laptopen min har jeg skrudd opp og renset vifta, men ringte først serviceavdelingen og spurte om det var greit,

Var det en enkel jobb? Er redd for å ikke få den sammen igjen hvis jeg først åpner den, samt at jeg skal ødelegge noe der inne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...