ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 ... sende deres engler. http://www.dagbladet.no/2011/03/12/nyheter/engleskolen/martha_louise/15791302/ Får engler rabatter på fly? 0 Siter
Gjest blasfemi Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 "Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt" Jeg tror på både Gud og engler, men å si slike ting som dette, stilt overfor en så total katastrofe som det som skjer i Japan, det kaller jeg blasfemi. 0 Siter
Angustia Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 For en hån! Og dette var "presiseringen": ''«For å presisere: Dette er en stor tragedie og ofrene trenger all den hjelp og støtte de kan få både fysisk, mentalt og åndelig. En mulighet er derfor å gi vår kjærlighet fra hjertet i samklang med englene.»'' Dette er skammelig (og ja, jeg er sur & tverr og skal legge meg nå), men dette utspillet syns jeg undergraver hensikten det evt måtte ha - prinsesse eller ikke.... Takke meg til de 9 (?) leitehundene som blir tilbudt fra Norge. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Skrevet 12. mars 2011 Hva skal man si? Hoff! Hadde du bytta ut H-en i "Hoff!" med en V, og altså fått "Voff!", er det mulig prinsessen hadde forstått deg og svart. (Med forbehold om at hennes samtaler med dyr ikke kun begrenser seg til hester). 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Skrevet 12. mars 2011 "Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt" Jeg tror på både Gud og engler, men å si slike ting som dette, stilt overfor en så total katastrofe som det som skjer i Japan, det kaller jeg blasfemi. Den korrekte definisjonen av blasfemi er vel et hån mot Gud, så det å argumentere for å sende gudefigurer for å hjelpe i Japan, kan vel knapt kalles blasfemi. Det må være det stikk motsatte. Det kan derimot leses som et hån mot de rammede i Japan. 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Den så jeg også, og det knøt seg inni meg... huff... Men for å gi dem litt kred da - hvis de faktisk tror på disse englende så forsøker de vel bare å være snille? *rister på hodet* 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Huff, det der ble for dumt. Jeg forsøker være tolerent osv- men det der ble bare så dumt. 0 Siter
Holmes Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Vi får bare håpe at disse englene til Märtha ikke kolliderer med redningshelikopterne... Det kan skape ekstra trøbbel. 0 Siter
Gjest tenker jeg Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jeg skjønner ikke at det er så ille. Kristne mennesker oppfordrer helt sikkert til å be for ofrene i Japan. Jeg skjønner ikke at en oppfordring om å sende engler skal være noe verre enn en oppfordring om å be. For de som tror på slikt er det jo kjempeflott at de bidrar også på den måten. Når det er sagt betyr det selvfølgelig ikke at man bare skal sende engler eller be. At Japan antagekig har mye mer bruk for annen hjelp er vel ingen i tvil om. For de som ikke kan hjelpe medså mye annet vil det vel imidlertid være flott om de kunne hjelpe med engler eller bønn, om de faktisk tror på det. Dessuten kan man også hjelpe med engler og bønn i tillegg til annen hjelp. Det er ingenting i oppfordringen om å sende engler som sier at de ikke også bør hjelpe på annen måte. 0 Siter
morsan Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Apropos "åndelig påvirkning": For en del år tilbake var det en fyr som skulle rane et postkontor i Oslo. Inne i lokalet befant også den sagnomsuste pastor Bratterud seg, og han sa til raneren: "I Jesu navn binder jeg deg!" Også tilstede var en eldre mann, som grep fatt en stor søppelkurv i metall og knertet raneren i hodet slik at han gikk ned for telling. Bratterud mente at det var hans påkalling av åndelige krefter som var den egentlige årsaken til at ranet mislyktes ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Vi får bare håpe at disse englene til Märtha ikke kolliderer med redningshelikopterne... Det kan skape ekstra trøbbel. Ja, da kan man fort få noe helt annet enn bønder på pizzaen...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Hadde du bytta ut H-en i "Hoff!" med en V, og altså fått "Voff!", er det mulig prinsessen hadde forstått deg og svart. (Med forbehold om at hennes samtaler med dyr ikke kun begrenser seg til hester). ROTFLOL!!! 0 Siter
Gjest Gåten Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Forstår ikke hva som er så galt med dette? Men det finnes jo alltid noe å pirke på når en går inn for det... 0 Siter
tonie Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jaja. Det kan vel neppe gjøre noen skade, da. Det blir vel omtrent like nyttig som å tenne et lys? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Svært mange japanere regner seg som både buddhister (72 %) og shinto-tilhengere (95 %). (fra store norske leksikon) De vet ikke hva engler er for mytiske vesner engang. Dama er rablende gal. 0 Siter
Gjest svada svada Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jaja. Det kan vel neppe gjøre noen skade, da. Det blir vel omtrent like nyttig som å tenne et lys? ''Jaja. Det kan vel neppe gjøre noen skade, da. Det blir vel omtrent like nyttig som å tenne et lys?'' Kanskje hun burde tenne en lysfontene. 0 Siter
Mirabell Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jeg skjønner ikke at det er så ille. Kristne mennesker oppfordrer helt sikkert til å be for ofrene i Japan. Jeg skjønner ikke at en oppfordring om å sende engler skal være noe verre enn en oppfordring om å be. For de som tror på slikt er det jo kjempeflott at de bidrar også på den måten. Når det er sagt betyr det selvfølgelig ikke at man bare skal sende engler eller be. At Japan antagekig har mye mer bruk for annen hjelp er vel ingen i tvil om. For de som ikke kan hjelpe medså mye annet vil det vel imidlertid være flott om de kunne hjelpe med engler eller bønn, om de faktisk tror på det. Dessuten kan man også hjelpe med engler og bønn i tillegg til annen hjelp. Det er ingenting i oppfordringen om å sende engler som sier at de ikke også bør hjelpe på annen måte. ''Jeg skjønner ikke at det er så ille.'' Hva med denne uttalelsen, syns du dette er passende å si? ''Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt... Se lyset i alle muligheter'' 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jaja. Det kan vel neppe gjøre noen skade, da. Det blir vel omtrent like nyttig som å tenne et lys? Den lystenningen som florerer på FB provoserer virkelig. Hvilken glede har de rammede av det? Nei, ønsker man seg god samvittighet, så gi heller penger! 0 Siter
Angustia Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jaja. Det kan vel neppe gjøre noen skade, da. Det blir vel omtrent like nyttig som å tenne et lys? Å tenne et lys er en støtte- eller minneerklæring, fortrinnsvis fra privatpersoner eller definerte trossamfunn. Denne engleskolen omtaler det som aktiv hjelp, bl.a her: ''«Send englene til katastrofeområdene for å gi sitt lys, sin frekvens, sin tone slik at Moderjord kan komme i balanse så fort som mulig,» heter det i en melding publisert på Facebook-siden til Engleskolen nå i kveld. '' Tanken er sikkert god (og ikke minst troa på egne evner), men jeg syns fortsatt dette er respektløst overfor de som er ramma av katastrofen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.