Gå til innhold

Hjelp Japan ved å ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• Angustia

5

• morsan

3

• Holmes

3

For en hån!

Og dette var "presiseringen":

''«For å presisere: Dette er en stor tragedie og ofrene trenger all den hjelp og støtte de kan få både fysisk, mentalt og åndelig. En mulighet er derfor å gi vår kjærlighet fra hjertet i samklang med englene.»''

Dette er skammelig (og ja, jeg er sur & tverr og skal legge meg nå), men dette utspillet syns jeg undergraver hensikten det evt måtte ha - prinsesse eller ikke....

Takke meg til de 9 (?) leitehundene som blir tilbudt fra Norge.

ShitDiddelyDo

"Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt"

Jeg tror på både Gud og engler, men å si slike ting som dette, stilt overfor en så total katastrofe som det som skjer i Japan, det kaller jeg blasfemi.

Den korrekte definisjonen av blasfemi er vel et hån mot Gud, så det å argumentere for å sende gudefigurer for å hjelpe i Japan, kan vel knapt kalles blasfemi. Det må være det stikk motsatte.

Det kan derimot leses som et hån mot de rammede i Japan.

Annonse

Gjest tenker jeg

Jeg skjønner ikke at det er så ille. Kristne mennesker oppfordrer helt sikkert til å be for ofrene i Japan. Jeg skjønner ikke at en oppfordring om å sende engler skal være noe verre enn en oppfordring om å be. For de som tror på slikt er det jo kjempeflott at de bidrar også på den måten.

Når det er sagt betyr det selvfølgelig ikke at man bare skal sende engler eller be. At Japan antagekig har mye mer bruk for annen hjelp er vel ingen i tvil om. For de som ikke kan hjelpe medså mye annet vil det vel imidlertid være flott om de kunne hjelpe med engler eller bønn, om de faktisk tror på det. Dessuten kan man også hjelpe med engler og bønn i tillegg til annen hjelp. Det er ingenting i oppfordringen om å sende engler som sier at de ikke også bør hjelpe på annen måte.

Apropos "åndelig påvirkning":

For en del år tilbake var det en fyr som skulle rane et postkontor i Oslo. Inne i lokalet befant også den sagnomsuste pastor Bratterud seg, og han sa til raneren: "I Jesu navn binder jeg deg!"

Også tilstede var en eldre mann, som grep fatt en stor søppelkurv i metall og knertet raneren i hodet slik at han gikk ned for telling.

Bratterud mente at det var hans påkalling av åndelige krefter som var den egentlige årsaken til at ranet mislyktes ;-)

Annonse

Jeg skjønner ikke at det er så ille. Kristne mennesker oppfordrer helt sikkert til å be for ofrene i Japan. Jeg skjønner ikke at en oppfordring om å sende engler skal være noe verre enn en oppfordring om å be. For de som tror på slikt er det jo kjempeflott at de bidrar også på den måten.

Når det er sagt betyr det selvfølgelig ikke at man bare skal sende engler eller be. At Japan antagekig har mye mer bruk for annen hjelp er vel ingen i tvil om. For de som ikke kan hjelpe medså mye annet vil det vel imidlertid være flott om de kunne hjelpe med engler eller bønn, om de faktisk tror på det. Dessuten kan man også hjelpe med engler og bønn i tillegg til annen hjelp. Det er ingenting i oppfordringen om å sende engler som sier at de ikke også bør hjelpe på annen måte.

''Jeg skjønner ikke at det er så ille.''

Hva med denne uttalelsen, syns du dette er passende å si?

''Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt... Se lyset i alle muligheter''

Jaja. Det kan vel neppe gjøre noen skade, da. Det blir vel omtrent like nyttig som å tenne et lys?

Å tenne et lys er en støtte- eller minneerklæring, fortrinnsvis fra privatpersoner eller definerte trossamfunn.

Denne engleskolen omtaler det som aktiv hjelp, bl.a her: ''«Send englene til katastrofeområdene for å gi sitt lys, sin frekvens, sin tone slik at Moderjord kan komme i balanse så fort som mulig,» heter det i en melding publisert på Facebook-siden til Engleskolen nå i kveld. ''

Tanken er sikkert god (og ikke minst troa på egne evner), men jeg syns fortsatt dette er respektløst overfor de som er ramma av katastrofen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...