Gå til innhold

Hjelp Japan ved å ...

Anbefalte innlegg

Å tenne et lys er en støtte- eller minneerklæring, fortrinnsvis fra privatpersoner eller definerte trossamfunn.

Denne engleskolen omtaler det som aktiv hjelp, bl.a her: ''«Send englene til katastrofeområdene for å gi sitt lys, sin frekvens, sin tone slik at Moderjord kan komme i balanse så fort som mulig,» heter det i en melding publisert på Facebook-siden til Engleskolen nå i kveld. ''

Tanken er sikkert god (og ikke minst troa på egne evner), men jeg syns fortsatt dette er respektløst overfor de som er ramma av katastrofen.

''Tanken er sikkert god (og ikke minst troa på egne evner), men jeg syns fortsatt dette er respektløst overfor de som er ramma av katastrofen.''

På den annen side - hvis de nå har troen på dette, ville det jo vært litt rart å _ikke_ sende englene/kreftene til Japan?

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• Angustia

5

• morsan

3

• Holmes

3

ShitDiddelyDo

Forstår ikke hva som er så galt med dette?

Men det finnes jo alltid noe å pirke på når en går inn for det...

''Forstår ikke hva som er så galt med dette?

Men det finnes jo alltid noe å pirke på når en går inn for det...''

Det egentlig ikke galt i det hele tatt. Det hun (eller skolen) sier, er ikke annerledes enn det religiøse verden over, kristne, muslimer, buddhister, gjør når de henvender seg til deres Gud (eller Buddha), for å be de hjelpe ofrene i Japan.

Men det Martha og co. driver med, viker fra de kjente religionene, og det blir derfor sært, men det er da ikke noe særere enn å gå i kirken og spise fiktivt legeme og drikke fiktivt blod på søndagene, eller be aftenbønder. Som om ofrene i Japan får hjelp hvis du ber Gud hjelpe dem i kveld.

Det er bare annerledes - fordi det viker fra det store deler av kloden oppfatter som sannheten (altså deres religion; her representert ved de store religionene, altså Kristendommen, Islam, Buddhismen).

ShitDiddelyDo

Den så jeg også, og det knøt seg inni meg... huff... Men for å gi dem litt kred da - hvis de faktisk tror på disse englende så forsøker de vel bare å være snille? *rister på hodet*

Nettopp. Akkurat som alle andre religiøse som henvender seg til sin Gud i disse dager for å be dem bistå japanerne litt ekstra.

Det er ingen forskjell.

Gjest Jacoba

Det er vel deres måte å si "send gode tanker til.." eller "tenn et lys for.." Skjønner ikke hvorfor dette skal hakkes på. Det ene utelukker jo ikke det andre, man kan da godt sende pengebidrag selv om man tenner lys? Eller "sender engler"?

Forøvrig har jeg ikke sett noen kontonummer til å sette inn penger, så enn så lenge må det holde med tankene. Eller engler.

ShitDiddelyDo

Det er vel deres måte å si "send gode tanker til.." eller "tenn et lys for.." Skjønner ikke hvorfor dette skal hakkes på. Det ene utelukker jo ikke det andre, man kan da godt sende pengebidrag selv om man tenner lys? Eller "sender engler"?

Forøvrig har jeg ikke sett noen kontonummer til å sette inn penger, så enn så lenge må det holde med tankene. Eller engler.

Jeg er helt enig. Dette er ikke annerledes enn at kristne ber i kveld, eller at Paven går ut i avisa og oppfører hans trosfeller til å ta med japanerne i kveldens bønn.

Det har ikke vært noe kontonummer fordi Japan ikke har bedt om særlig hjelp ennå. De er svært godt rustet til å takle dette. Ikke som da bølgen rammet Indonesia og Thailand for få år siden. Dette var fattige land uten ressurser til å ordne opp selv. Japan har ressursene - i hvert fall så langt, men de vil nok trenge hjelp i form av mannskap, osv.

Annonse

Gjest Jacoba

Jeg er helt enig. Dette er ikke annerledes enn at kristne ber i kveld, eller at Paven går ut i avisa og oppfører hans trosfeller til å ta med japanerne i kveldens bønn.

Det har ikke vært noe kontonummer fordi Japan ikke har bedt om særlig hjelp ennå. De er svært godt rustet til å takle dette. Ikke som da bølgen rammet Indonesia og Thailand for få år siden. Dette var fattige land uten ressurser til å ordne opp selv. Japan har ressursene - i hvert fall så langt, men de vil nok trenge hjelp i form av mannskap, osv.

''Det har ikke vært noe kontonummer fordi Japan ikke har bedt om særlig hjelp ennå. De er svært godt rustet til å takle dette.''

Nettopp. Men jeg går ikke rundt og tenner lys altså, det blir for påtakelig ikke-konstruktivt.. om man kan si det sånn.

Send sms med ordet HJELP til 2434. Da gir du 200 til Redd Barna. Pengene blir øremerket å hjelpe barn i Japan etter katastrofen.

Gjest Gåten

''Forstår ikke hva som er så galt med dette?

Men det finnes jo alltid noe å pirke på når en går inn for det...''

Det egentlig ikke galt i det hele tatt. Det hun (eller skolen) sier, er ikke annerledes enn det religiøse verden over, kristne, muslimer, buddhister, gjør når de henvender seg til deres Gud (eller Buddha), for å be de hjelpe ofrene i Japan.

Men det Martha og co. driver med, viker fra de kjente religionene, og det blir derfor sært, men det er da ikke noe særere enn å gå i kirken og spise fiktivt legeme og drikke fiktivt blod på søndagene, eller be aftenbønder. Som om ofrene i Japan får hjelp hvis du ber Gud hjelpe dem i kveld.

Det er bare annerledes - fordi det viker fra det store deler av kloden oppfatter som sannheten (altså deres religion; her representert ved de store religionene, altså Kristendommen, Islam, Buddhismen).

Annerledes = galt i massens øyne. Og gamle jante er flink å trykke folk ned. Tror folk må lære seg å se bakenfor masker og skuespill,det finnes noe mer enn det i et menneske. Syns menneskeheten rett og slett er...ja jeg vet ikke hva.

ShitDiddelyDo

''Det har ikke vært noe kontonummer fordi Japan ikke har bedt om særlig hjelp ennå. De er svært godt rustet til å takle dette.''

Nettopp. Men jeg går ikke rundt og tenner lys altså, det blir for påtakelig ikke-konstruktivt.. om man kan si det sånn.

Dette lysopplegget har jeg aldri forstått jeg heller, og det ville i så fall blitt i respekt for f.eks. pårørende. En symbolsk handling, ikke et virkemiddel for å hjelpe, her ved å påkalle en ukjent makt (enten det er engler, guder eller dodraugen).

ShitDiddelyDo

Annerledes = galt i massens øyne. Og gamle jante er flink å trykke folk ned. Tror folk må lære seg å se bakenfor masker og skuespill,det finnes noe mer enn det i et menneske. Syns menneskeheten rett og slett er...ja jeg vet ikke hva.

''Syns menneskeheten rett og slett er...ja jeg vet ikke hva.''

Fortapt. ;)

Annonse

ShitDiddelyDo

Får ikke håpe det men de surrer veldig,forstår ikke noe av det for det er bare surr alt sammen.

Nå skal jeg gjøre noe så sykt som å sitere fra en Arnold-film.

''John Connor: We're not gonna make it, are we? People, I mean.

The Terminator: It's in your nature to destroy yourselves. ''

Tror han har et poeng.

Gjest Jacoba

"Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt"

Jeg tror på både Gud og engler, men å si slike ting som dette, stilt overfor en så total katastrofe som det som skjer i Japan, det kaller jeg blasfemi.

''"Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt"''

Sto det dét? Jeg må innrømme jeg ikke har sett eller hørt annet enn det som står her + noe på radioen, så hvis dette stemmer er jeg sjokkert - helt motbydelig å insinuere at en slik tragedie kan være en velsignelse....

Gjest Jacoba

Nå skal jeg gjøre noe så sykt som å sitere fra en Arnold-film.

''John Connor: We're not gonna make it, are we? People, I mean.

The Terminator: It's in your nature to destroy yourselves. ''

Tror han har et poeng.

Da er jeg og Terminator helt på linje, gitt.. Jeg gir menneskeheten 150 år til, max 200 før det ikke er liv laga for oss lenger. Trist.

Gjest Gåten

Da er jeg og Terminator helt på linje, gitt.. Jeg gir menneskeheten 150 år til, max 200 før det ikke er liv laga for oss lenger. Trist.

Tror endel vil evakuere til andre planeter :)

Men får ikke håpe Moder Jord blir ødelagt,hun er vakker...var det en gang iallefall. Kan bli det igjen hvis menneskene slutter å plage henne...

Gjest Jacoba

Tror endel vil evakuere til andre planeter :)

Men får ikke håpe Moder Jord blir ødelagt,hun er vakker...var det en gang iallefall. Kan bli det igjen hvis menneskene slutter å plage henne...

Det løser seg av seg selv bare parasitten mennesket forsvinner. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...