Gå til innhold

Hjelp Japan ved å ...

Anbefalte innlegg

Det løser seg av seg selv bare parasitten mennesket forsvinner. :-)

Sant. Ingen fare for jordkloden. Så fort den har ristet av seg menneskeheten, vil den reparere seg selv i løpet av et par hundre tusen år. Det er et selvreparerende system. Ingen grunn til å være bekymret for den.

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• Angustia

5

• morsan

3

• Holmes

3

Gjest Jacoba

Ja,det er sant :-)

Det var en tabbe! Snakke om sinnsykt,å ødlegge planeten vi bor på = sinnsykt!

Vi har malt oss selv opp i et hjørne, kan man vel trygt si. :-) Var en periode bestemt på ikke å få barn pga den svarte fremtiden, men biologien vant over meg gitt. Argumentet ble - men kanskj akkurat mitt barn løser alle verdens probemer! Men det spørs om vi kan håpe på det, altså.... ;-)

Gjest Gåten

Vi har malt oss selv opp i et hjørne, kan man vel trygt si. :-) Var en periode bestemt på ikke å få barn pga den svarte fremtiden, men biologien vant over meg gitt. Argumentet ble - men kanskj akkurat mitt barn løser alle verdens probemer! Men det spørs om vi kan håpe på det, altså.... ;-)

Spørs det ja...

Er lov å håpe og tro,men handlig er også viktig. Det ser ikke så lyst ut for menneskeheten nei,håper våre barn og deres etterkommere er visere :-)

ShitDiddelyDo

Da er jeg og Terminator helt på linje, gitt.. Jeg gir menneskeheten 150 år til, max 200 før det ikke er liv laga for oss lenger. Trist.

Geniet i rullestol, jeg klarer aldri å huske hvordan navnet hans skrives men Hawking eller noe slikt, gir oss 200 år. Hvis vi ikke klarer å finne en annen planet vi kan bebo innen den tid, vil ikke menneskeheten klare seg.

ShitDiddelyDo

Ja,det er sant :-)

Det var en tabbe! Snakke om sinnsykt,å ødlegge planeten vi bor på = sinnsykt!

Les boken "Svermen". En eller annen tysker som har skrevet den. Murstein på rundt 1000 sider. Den er meget underholdende, og temaet er nettopp dette, men i hans roman tar kloden en grusom hevn.

Annonse

Gjest Jacoba

Geniet i rullestol, jeg klarer aldri å huske hvordan navnet hans skrives men Hawking eller noe slikt, gir oss 200 år. Hvis vi ikke klarer å finne en annen planet vi kan bebo innen den tid, vil ikke menneskeheten klare seg.

Åja, men da er jeg på linje med både Terminator og Stephen Hawking, da. Litt av et lag :-)

ShitDiddelyDo

''"Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt"''

Sto det dét? Jeg må innrømme jeg ikke har sett eller hørt annet enn det som står her + noe på radioen, så hvis dette stemmer er jeg sjokkert - helt motbydelig å insinuere at en slik tragedie kan være en velsignelse....

Forklaringen på jordskjelvet kommer nok, som den kom etter tsunamien i 2004. Jan Hanvold (fyren bak kristen-tv-kanalen vi har her til lands) om tragedien i 2004.

''«...Gud tillot flodbølgekatastrofen slik at folk skulle vende seg i retning kristendommen. Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia. (...) Og det er jo ingenting å legge skjul på at Thailand er et stort horehus, det er sex-industriens mekka.» ''

Gjest Jacoba

Forklaringen på jordskjelvet kommer nok, som den kom etter tsunamien i 2004. Jan Hanvold (fyren bak kristen-tv-kanalen vi har her til lands) om tragedien i 2004.

''«...Gud tillot flodbølgekatastrofen slik at folk skulle vende seg i retning kristendommen. Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia. (...) Og det er jo ingenting å legge skjul på at Thailand er et stort horehus, det er sex-industriens mekka.» ''

Godt noen har logiske forklaringer på plass.... *Kvalm*

''Det har ikke vært noe kontonummer fordi Japan ikke har bedt om særlig hjelp ennå. De er svært godt rustet til å takle dette.''

Nettopp. Men jeg går ikke rundt og tenner lys altså, det blir for påtakelig ikke-konstruktivt.. om man kan si det sånn.

Det finnes en side på nett hvor man kan tenne et symbolsk lys for noen som dør som vi bruker på det amerikanske forumet jeg er på slik at de pårørende kan se at vi tenker på dem.

Og hvor man kan skrive en siste hilsen. Jeg har faktisk sansen for den siden. Lyset brenner da i tre dager. Det har vært mange positive reaksjoner på den siden.

Gjest Jacoba

Det finnes en side på nett hvor man kan tenne et symbolsk lys for noen som dør som vi bruker på det amerikanske forumet jeg er på slik at de pårørende kan se at vi tenker på dem.

Og hvor man kan skrive en siste hilsen. Jeg har faktisk sansen for den siden. Lyset brenner da i tre dager. Det har vært mange positive reaksjoner på den siden.

Alt jeg ikke vet :-) Om pårørende har glede av det ser jeg bare positivt på det - å tenne lys i min egen stue blir mindre matnyttig.

Annonse

Gjest Gåten

Les boken "Svermen". En eller annen tysker som har skrevet den. Murstein på rundt 1000 sider. Den er meget underholdende, og temaet er nettopp dette, men i hans roman tar kloden en grusom hevn.

Uffda..hevn?

Skal se etter den. Hevn tror jeg ikke det er,men jorda er et levende vesen. En kan ikke pine et levende vesen og forvente perfeksjon,man må dyrke og elske for å få gode resultater :)

Gjest Gåten

Og du kan lese "bevissthetsskiftet" med Camillo Løken og Lilli Bendriss,mye visdom i en bok :)

Å tenne et lys er en støtte- eller minneerklæring, fortrinnsvis fra privatpersoner eller definerte trossamfunn.

Denne engleskolen omtaler det som aktiv hjelp, bl.a her: ''«Send englene til katastrofeområdene for å gi sitt lys, sin frekvens, sin tone slik at Moderjord kan komme i balanse så fort som mulig,» heter det i en melding publisert på Facebook-siden til Engleskolen nå i kveld. ''

Tanken er sikkert god (og ikke minst troa på egne evner), men jeg syns fortsatt dette er respektløst overfor de som er ramma av katastrofen.

Ja, det kan sikkert oppfattes sånn. "Jeg ber for deg" kan kanskje også tas ille opp av av en som er midt i et inferno og har mistet all tro på en skaper. Alt som smaker av annet livssyn en ens eget kan sikkert det. Folk viser nå likevel omtanke på den måten de kan. De mener godt. Jeg ser ærlig talt ikke den helt store forskjellen på dette og den vanlige lysetenninga som nordmenn er så glade i.

Gjest blasfemi

Det er derfor jeg kaller det blasfemi. Å insinuere at dette er Guds vilje, mener jeg er å spotte Gud. Gud, slik jeg oppfatter Den/DEt/Henne/Ham, ligger sammenrast under bygningene sammen med menneskene og lider sammen med dem.

ShitDiddelyDo

Det er derfor jeg kaller det blasfemi. Å insinuere at dette er Guds vilje, mener jeg er å spotte Gud. Gud, slik jeg oppfatter Den/DEt/Henne/Ham, ligger sammenrast under bygningene sammen med menneskene og lider sammen med dem.

Nå var det vel ingen som insinuerte at dette var Guds vilje? Engler er så vidt meg bekjent Guds håndlangere. I følge Engleskolen vennlige vesener som beskytter.

I så fall kan det da ikke være blasfemi å be folk sende sine engler over til Japan.

Lettere galskap, ja, men ikke blasfemi.

Når det er sagt vil jeg også si at det er galskap å tro at Gud ligger der nede sammen med dem. Hadde det vært noe tak i denne guden hadde han satt ned foten før disse umenneskelige lidelsene vi nå ser ble et faktum.

Og det var heller ikke blasfemi.

Nå var det vel ingen som insinuerte at dette var Guds vilje? Engler er så vidt meg bekjent Guds håndlangere. I følge Engleskolen vennlige vesener som beskytter.

I så fall kan det da ikke være blasfemi å be folk sende sine engler over til Japan.

Lettere galskap, ja, men ikke blasfemi.

Når det er sagt vil jeg også si at det er galskap å tro at Gud ligger der nede sammen med dem. Hadde det vært noe tak i denne guden hadde han satt ned foten før disse umenneskelige lidelsene vi nå ser ble et faktum.

Og det var heller ikke blasfemi.

''Nå var det vel ingen som insinuerte at dette var Guds vilje? Engler er så vidt meg bekjent Guds håndlangere.''

Vel, Gud har tydeligvis en intensjon med store katasrofer...

''«Englene ber oss være åpne og på vakt nå når store katastrofer skjer i verden slik at vi kan få med oss innsiktene og veksten som skjer med oss som menneskehet og individuelt i møte med dette».''

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article4059530.ece

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...