Gå til innhold

Hjelp Japan ved å ...

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

''Nå var det vel ingen som insinuerte at dette var Guds vilje? Engler er så vidt meg bekjent Guds håndlangere.''

Vel, Gud har tydeligvis en intensjon med store katasrofer...

''«Englene ber oss være åpne og på vakt nå når store katastrofer skjer i verden slik at vi kan få med oss innsiktene og veksten som skjer med oss som menneskehet og individuelt i møte med dette».''

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article4059530.ece

Skal man tro bibelen har Gud en finger med i spillet, ja, men det er påfallende at ikke flere hytter mot ham når sånt skjer. I stedet legger folk seg flate og forklarer hans vrede med egen skyld.

Dette "englende ber oss ..."-våset fra engleskolen, forstår jeg ikke engang hva betyr, men selv om jeg hadde forstått det jeg har grunnleggende problemer med å gjøre annet enn å riste på hodet over en setning som begynner med "englende ber oss ...". ;)

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• Angustia

5

• morsan

3

• Holmes

3

Skal man tro bibelen har Gud en finger med i spillet, ja, men det er påfallende at ikke flere hytter mot ham når sånt skjer. I stedet legger folk seg flate og forklarer hans vrede med egen skyld.

Dette "englende ber oss ..."-våset fra engleskolen, forstår jeg ikke engang hva betyr, men selv om jeg hadde forstått det jeg har grunnleggende problemer med å gjøre annet enn å riste på hodet over en setning som begynner med "englende ber oss ...". ;)

De høyere makter burde tenkt seg bedre om under jordplateleggingen.

"Englende" peker i retning av englendere, altså de engelske. Men det er ikke noe som heter det.

Engleskolen beskjeftiger seg med englene. Uten d. Ref. "Englene sang dem først for markens hyrder".

* i det pedagogiske hjørnet *

ShitDiddelyDo

De høyere makter burde tenkt seg bedre om under jordplateleggingen.

"Englende" peker i retning av englendere, altså de engelske. Men det er ikke noe som heter det.

Engleskolen beskjeftiger seg med englene. Uten d. Ref. "Englene sang dem først for markens hyrder".

* i det pedagogiske hjørnet *

Engleskolens syn på engler er veldig romantisk. I bibelen er englene fryktinngytende skapninger. Ikke at jeg, av alle, skal legge bibelen til grunn for hvordan englene egentlig er, men noen ganger lurer jeg på om det Martha og co. egentlig ser er egne skygger.

Ja, det kan sikkert oppfattes sånn. "Jeg ber for deg" kan kanskje også tas ille opp av av en som er midt i et inferno og har mistet all tro på en skaper. Alt som smaker av annet livssyn en ens eget kan sikkert det. Folk viser nå likevel omtanke på den måten de kan. De mener godt. Jeg ser ærlig talt ikke den helt store forskjellen på dette og den vanlige lysetenninga som nordmenn er så glade i.

''Jeg ser ærlig talt ikke den helt store forskjellen på dette og den vanlige lysetenninga som nordmenn er så glade i.''

Vel, lystenning har ingen komersiell undertone. Privatpersoner må gjerne tenne lys, be og sende engler, jeg reagerer bl.a på at denne engleskolen profitterer på dette stuntet i form av PR og rekruttering til dyre "studier" - i tillegg til det jeg har nevnt i andre innlegg i denne tråden.

Annonse

''Jeg ser ærlig talt ikke den helt store forskjellen på dette og den vanlige lysetenninga som nordmenn er så glade i.''

Vel, lystenning har ingen komersiell undertone. Privatpersoner må gjerne tenne lys, be og sende engler, jeg reagerer bl.a på at denne engleskolen profitterer på dette stuntet i form av PR og rekruttering til dyre "studier" - i tillegg til det jeg har nevnt i andre innlegg i denne tråden.

Da er jeg helt med. Men hvis vi ser bort fra businessbiten, det å sende engler blir for meg samme greie som å sende en tanke, tenne et lys eller be for noen. Tanken er god, og det skader vel omtrent like mye som det hjelper.

Da er jeg helt med. Men hvis vi ser bort fra businessbiten, det å sende engler blir for meg samme greie som å sende en tanke, tenne et lys eller be for noen. Tanken er god, og det skader vel omtrent like mye som det hjelper.

Det er jeg fullstendig enig med deg i :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...