Gå til innhold

FU: Hvor organisert er du i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke unødvendig stress

Jeg er superorganiser, mener mannen min.

Nå har jeg nettopp pakket håndballbag til i morgen ettermiddag, og gymbag til tirsdag. - ferdig med det. Mannen min hadde sikkert ikke pakket noe, før aktiviteten var på trappene, og kun halvparten av det som skulle vært med, hadde blitt med. Han glemmer alltid noe!

Jeg legger fram klær til ungene og meg selv, alltid kvelden før.

Jeg dekker på til frokost (ikke pålegg og brød, men bestikk, glass og fat), setter fram matbokser og termoser (som ungene lager til mens de spiser frokost), alt kvelden før.

Jeg setter fram sko og klær i gangen. Og sekkene er ferdigpakket og står på plass. Jeg mener dette er grunnen til at vi nær som aldri glemmer noe.

Jeg makter ikke å bruke morgenen til å fyke rundt som en sprettball for å lete etter ting og tang.

Middag for neste dag er også nesten alltid planlagt/forberedt.

Hva gjør du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361869-fu-hvor-organisert-er-du-i-hverdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Pakker alltid ferdig gymtøy / svømmetøy til ungene kvelden i forveien

Pakker sekkene deres også ferdig kvelden i forveien - dvs jeg pakker Datra sin, Guttungen må ordne sin sjøl.

Middag prøver jeg å planlegge for hele uka i helga. Ikke alltid dette funker, men jeg handler stort sett inn for to eller tre dager i slengen.

Matpakker lages seint kvelden i forveien og legges i kjøleskapet de dagene jeg har tidlig forelesning morran etter.

Klær til ungene legges ofte fram kvelden i forveien, men ikke alltid.

Hmm... *tenker* Ungene må finne frem klær til dagen etter om kvelden, det ble en helt annen morgen etter at jeg innførte det da skolen begynte igjen sist høst. :o)

Ellers har jeg rutinene for morgenen såpass innarbeidet at det går helt greit stort sett.

Middagen er ofte klar i hodet mitt kvelden før eller så bestemmes den på vei hjem fra jobb. *hehe* Jeg er absolutt ikke så organisert som deg, men slett ikke helt uorganisert heller og som regel får ungene med seg det de skal på skolen.

Rhea Silvia

Jeg ber ungene (8,11 og 14) pakke gymbag og treningstøy, ordne musikkinstrument og sekker mm, dagen før. Eller for å være nøyaktig, jeg spør om de har gjort det og det har dei stort sett gjort.

Frokost og matpakker lager hver enkelt om morgenen.

V har god tid om morgenen, ikke noe stress og den eneste som glemmer noe er jeg ( og da er det matpakka, men det gjør ingenting siden jeg da kan kjøpe salat i kantina....nam)

Om det funker for dere, så er det jo flott :-)

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg var akkurat slik som deg da ungene var små.

Det eneste jeg gjør nå, er å finne frem klær til meg selv kvelden i forveien. Ungene styrer seg selv.

Ikke helt som deg forresten. Jeg dekket aldri frokostbordet kvelden i forveien.

Jeg er utrolig lite organisert, men det er sjelden jeg glemmer noe likevel... Nå har jeg selv hjemmeværende og har bare ett barn, så det er klart at jeg har det nok lett på den måten, men likevel...

Jeg skjønner at du ønsker å ha det slik, og det er fint - at noen gjør det annerledes gjør det ikke feil (ref. mannen din)...

Gjest Elextra

Jeg gjør ingen av de tingene, bortsett fra å fyke rundt som en sprettball.

Jeg blir fort våken da. Sprettballmorgener fungerer godt sånn sett. Og så føles alt så rolig og godt når når en endelig kommer seg på jobb:)

''Jeg gjør ingen av de tingene, bortsett fra å fyke rundt som en sprettball.''

LOL, kjenner meg litt igjen der. Selv om vi ofte finner frem ting kvelden før (forsøkvis alltid).

Annonse

Gjest Elextra

Nå har ikke jeg unger enda så det er bare meg å tenke på. Men jeg tenker etter kvelden før hva jeg skal ha på meg så jeg vet det.

Så står jeg opp og sminker meg og ordner meg på badet, og så går jeg :)

''Så står jeg opp og sminker meg og ordner meg på badet, og så går jeg :)''

Velsignede singelliv!

Gjest Jacoba

Gjør ingenting av det der. Matbokser lages kvelden i forveien, that's it. Når det gjelder klær må dette vurderes etter morgenens vær uansett, så det nytter ikke å avgjøre slikt om kvelden.

Mine egne klær spiller liten rolle siden jeg går i "sykehusklær" på jobb.

Vi har dessuten ikke så stort hus, og ting ligger stort sett der de skal være, ihvertfall ikke altfor langt unna, så det blir ikke så mye fyking frem og tilbake. :-)

Skoleungene ordner matpakkene sine selv, så de bryr jeg meg ikke med. Det samme med klærne sine.

Minstemann får mat i barnehagen, så trenger sjelden styre med det. Dvs. han har turdag 1 dag i uka, og da lager jeg matpakke til ham samtidig som jeg lager matpakke og frokost til meg selv.

Søndag kveld passer jeg på at uteklær til minsten, som skal være med i barnehagen, er klare.

Ellers forventer jeg at de andre i familien organiserer seg selv, så passer jeg på mitt ;)

De store er flinke til å huske gymklær, noter til pianotimer, danseklær til dansetimer osv selv.

Egne treningsklær pakker jeg når de er vasket, så de står alltid klare :)

Morgenrutine: Står opp, tar på treningstøy og går/jogger ca. 30 minutter med bikkja. Dusjer, kler meg og spiser frokost. Smører matpakke. Gjør klar matskåla til bikkja. Går på jobb.

Etter jobb-rutine: Slipper ut bikkja, skifter klær, gir bikkja mat, blar gjennom posten. Setter på vaskemaskinen og gjør 30 minutter husarbeid. 1-2 timer tur med bikkja før middag. Lager middag. 45 minutter studier etter middag.

Kveldsrutine: Sjekker hva som er planlagt til middag neste dag, tar eventuelt ut noe fra fryseren. Legger fram klær, skriver huskeliste. Setter fram det jeg skal ha med på jobb. Stiller vekkerklokka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...