Gå til innhold

hvis typen din tok opp lån i ditt navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde ikke det selv, men det går visst an.

Ok, trodde kanskje det var deg selv det var snakk om, men jeg skjønner at det ikke er det, men en case fra det flotte TV3-programmet, Luksusfellen... Men uansett, noe må da vedkommende ha skrevet under på?

Annonse

Går det an å ta opp lån i andres navn, hvor den andre er fullstendig uvitende om det?

Jada, har nettopp demonstrert for gubben at jeg i løpet av noen minutter kan skaffe meg et lån i hans navn, alle opplysningene jeg trengte fant jeg på vielsesattesten og på den siste lønnsslippen hans... Skremmende enkelt. Må bare styre unna banker som sender papirene som PUM (personlig utlevering) der man må stille på posten med legitimasjon for å få ut brevet.

Annonse

Persille1365381127

Ok, trodde kanskje det var deg selv det var snakk om, men jeg skjønner at det ikke er det, men en case fra det flotte TV3-programmet, Luksusfellen... Men uansett, noe må da vedkommende ha skrevet under på?

Hun hadde ikke det, han tok opp lån på nettet. Hun oppdaget det ikke før hun fikk selvangivelsen sin....

Persille1365381127

Da må han jo ha forfalsket underskriften din og det er ikke lov.

For meg hadde det vært på hue og ræva ut.

Han ordnet det over nettet. Ingen signaturer. Hun oppdaget det da selvangivelsen kom. Men ellers er jeg enig med deg! Makan...

Han ordnet det over nettet. Ingen signaturer. Hun oppdaget det da selvangivelsen kom. Men ellers er jeg enig med deg! Makan...

Det er tydelig at det er flere ting man kan gjøre på nett som ikke burde gått an. Det er så lenge siden jeg har tatt opp lån at den gangen måtte man søke i banken og fikk svar etter en uke ;o)

Hun hadde ikke det, han tok opp lån på nettet. Hun oppdaget det ikke før hun fikk selvangivelsen sin....

Jøss, det var jeg faktisk ikke klar over. Den gangen vi har gjort noe slik fikk vi papirer i posten som skulle underskrives, men jeg naiv som tenker at min mann ikke kan forfalske signaturen min...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...