Gå til innhold

Forhåndsbetaling av bensin

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10099182

Mannen sier: "Det var nesten så jeg ikke gadd å fylle". Neivel, tenker jeg da, og sitter egentlig igjen som et spørsmålstegn. Han savnet en begrunnelse?! Ok, hvis han ikke gadd å fylle, hvem andre enn han selv ville ha tapt på det da? Og begrunnelsen er da lovlig nok; stasjonen vil sikre at de får betaling for bensinen, noe som de tydeligvis ofte går glipp av... Dette kan da virkelig ikke være noe å klage over?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361872-forh%C3%A5ndsbetaling-av-bensin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Med denne type varer er det HELT greit. Man betaler jo for klær før man bruker dem også.

Men med mat (les restaurant) liker jeg det ikke. Egon f.eks. Der misliker jeg å måtte betale for alt før jeg har fått det. Mest fordi det ikke gir meg noen returmulighet uten å måtte krangle. Om det tar for lang tid, eller maten er dårlig - så er det jo allerede betalt.

Men med bensin forstår jeg ikke problemet i det hele tatt.

Gjest Jacoba

Med denne type varer er det HELT greit. Man betaler jo for klær før man bruker dem også.

Men med mat (les restaurant) liker jeg det ikke. Egon f.eks. Der misliker jeg å måtte betale for alt før jeg har fått det. Mest fordi det ikke gir meg noen returmulighet uten å måtte krangle. Om det tar for lang tid, eller maten er dårlig - så er det jo allerede betalt.

Må man betale før maten på Egon?? Det var et pussig konsept...

Ja, man bestiller og betaler ved disken i samme smekken.

Veldig irriterende om man har tenkt å bli sittende litt, men de har vel særs dårlig erfaring med folk som stikker fra regninga. Så jeg skjønner dem forsåvidt, men irriterende er det.

Gjest trettennulltre

Veldig irriterende om man har tenkt å bli sittende litt, men de har vel særs dårlig erfaring med folk som stikker fra regninga. Så jeg skjønner dem forsåvidt, men irriterende er det.

''Veldig irriterende om man har tenkt å bli sittende litt''

Den skjønte jeg ikke. Man kan da sitte like lenge på Egon selv om man har betalt på forhånd?

Annonse

''Veldig irriterende om man har tenkt å bli sittende litt''

Den skjønte jeg ikke. Man kan da sitte like lenge på Egon selv om man har betalt på forhånd?

Jada, men hvis man vil ha en kaffe til, eller en øl til, eller-eller-eller, så må man betale hver gang. Det trenger man ikke på andre restauranter.

''Må man betale før maten på Egon?? Det var et pussig konsept..''

Man går i kassen, bestiller og betaler og får så maten til bordet etterpå. Jeg synes det er praktisk - når jeg er ferdig med å spise vil jeg gå, jeg vil ikke sitte i evigheter og vente på at en servitør er i nærheten og kan komme med regningen.

''Men med bensin forstår jeg ikke problemet i det hele tatt.''

Problemet må vel være at man ikke alltid vet på forhånd hvor mange liter man har plass til i tanken.

Persille1365381127

Jeg kan aldri tenke meg at Egon har noe dårligere erfaring med folk som stikker av enn alle andre restauranter i landet... Og det har alltid vært sånn.

Gjest Hulderen

Nei, jeg syns ikke det er pussig. Det samme gjør du på kafeteriaer også, når du skal ha varm mat. Så hvorfor ikke på restaurant? Syns det er veldig greit når man har litt dårlig tid.

Du vet om du har plass til ti eller 50 liter....

Men om du har betalt for 50 er det litt kluss om du bare fikk plass til 48 ;-)

Uansett: Jeg er enig i at det ikke er noe å bli sint for - man har jo på en måte forhåndssbetalt når man bruker kort ute ved pumpa, Og jeg skjønner svært godt at bensinstasjonen vil sikre seg mot at folk stikker av fra bensinregningen. Men at det er enkelere for forbrukeren at man betaler etter fylling, kan det neppe være tvil om.

Annonse

Nei, jeg syns ikke det er pussig. Det samme gjør du på kafeteriaer også, når du skal ha varm mat. Så hvorfor ikke på restaurant? Syns det er veldig greit når man har litt dårlig tid.

Ja, det er ikke et uvanlig konsept på 'enklere' spisesteder, men mer typisk der man får med seg ferdiglaget mat, eller at maten er litt slik "samlebånd".

Egon later ihvertfall som om de er en vanlig restaurant, og da er det mer naturlig å sammenligne med andre restauranter enn med kafeteria osv.

Og normalt kan man kanskje spare tid på denne måten, men det er dessverre ikke min erfaring med Egon... :-( Synes det går temmelig treigt med det meste der,

Gjest Hulderen

Ja, det er ikke et uvanlig konsept på 'enklere' spisesteder, men mer typisk der man får med seg ferdiglaget mat, eller at maten er litt slik "samlebånd".

Egon later ihvertfall som om de er en vanlig restaurant, og da er det mer naturlig å sammenligne med andre restauranter enn med kafeteria osv.

Og normalt kan man kanskje spare tid på denne måten, men det er dessverre ikke min erfaring med Egon... :-( Synes det går temmelig treigt med det meste der,

Det kommer an på hvilken Egon man er på. Vi har en i nærheten som vi har sluttet å dra til fordi matserveringen er så treg. Mens den nær Oslo S har jeg hatt god erfaring med. Hyggelige servitører og rask servering.

Gjest Modern77

Ja, jeg syns det er en fordel å kunne betale på forhånd.

Ofte har jeg vært på restaurante der kelnerne er så travle at de ikke har tid til å komme med regningen på leeeenge, så sitter jeg der og knipser og roper,

et øyeblikk sier kelneren og vimser forbi. Jeg får endelig kontakt og sier jeg vil ha regningen, ja, et øyeblikk.... så venter jeg.. men neida, tror du ikke kelneren har glemt meg?? Så huker jeg tak i ham igjen, og han bare å beklager, jeg glemte helt av det... jeg skal straks hente den!

Enkelte steder kan man jo gå frem til disken og betale, men må ofte vente lenge der og...

Så ja, jeg syns det er greit å betale på forhånd, man må jo vente på maten uansett... så kjedelig å måtte vente på å få betale etter at maten er fortært.

Persille1365381127

Jeg antar de har dette systemet for å kunne ha færre servitører.

Antagelig. Kostnadsbesparende på alle måter. En servitør kan betjene et mye større område når det KUN skal bæres ut mat, alt annet ordner kunden selv. Bære ut drikken også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...