Gå til innhold

hvordan vaske seg ordentlig når j ikke kan dusje

Anbefalte innlegg

Gjest får ikke dusje før om tre uker

Har noen ledninger installert i ryggen og får ikke lov til å dusje. Vet dere om noen såper som jeg kan smøre på, og som jeg ikke trenger å skylle av igjen?

eller noe annet?

bruker så lang tid på morgenstellet nå.

Fortsetter under...

Gjest Jacoba

Uff, det hørtes da ikke noe greit ut.. Men får du ikke lov å bare dusje deg nedentil heller? Det ville jeg satset på, og så brukt vaskeklut på overkroppen.

Såper som smøres på og ikke trenger vaskes av...? Nei, det har jeg aldri hørt om... Kun tørrshampo. ;-)

Uff, det hørtes da ikke noe greit ut.. Men får du ikke lov å bare dusje deg nedentil heller? Det ville jeg satset på, og så brukt vaskeklut på overkroppen.

Såper som smøres på og ikke trenger vaskes av...? Nei, det har jeg aldri hørt om... Kun tørrshampo. ;-)

Nei får ikke lov til å dusje meg nedentil heller. Så noen smøresåper et sted som var ment til hyttebruk, men vet ikke hvor de selger det.

Annonse

ok, hadde en stabel med vaskekluter som bare har blitt søkk borte, så jeg får nøye meg med engangsgreiene.

dumt det ikke finnes noen underlivspray da!

Jeg må innrømme at jeg synes det er rart at du etterlyser underlivsspray og vaskemidler som ikke skal skylles av osv.

Du har ikke vaskekluter, men du kan jo bruke snippen på et håndkle og bløte den under springen og ha på såpe og vaske i vei og så tørke deg med den tørre enden.

Jeg må innrømme at jeg synes det er rart at du etterlyser underlivsspray og vaskemidler som ikke skal skylles av osv.

Du har ikke vaskekluter, men du kan jo bruke snippen på et håndkle og bløte den under springen og ha på såpe og vaske i vei og så tørke deg med den tørre enden.

Fikk høre at det var så viktig at ikke stedet jeg var blitt operert på skulle bli fuktig. Derfor alt dette styret. Ellers hadde det vært lettere.

Fikk høre at det var så viktig at ikke stedet jeg var blitt operert på skulle bli fuktig. Derfor alt dette styret. Ellers hadde det vært lettere.

Men klarer du ikke å klutvaske alle andre steder på kroppen uten å få fukt på ryggen, da?

Gjest Elextra

Nå vet ikke jeg hva slags operasjonssår du har, men en trenger da ikke bli våt overalt ved klutvask?

Annonse

ok, hadde en stabel med vaskekluter som bare har blitt søkk borte, så jeg får nøye meg med engangsgreiene.

dumt det ikke finnes noen underlivspray da!

Man kan vaske seg med et håndle også. Fyll et vaskevannsfat eller ei bøtte med vann, sett deg på huk over og vask deg med hendene hvis det er umulig å finne en klut.

Så tar du vann i vasken og bøyer deg over og skvetter vann i armhulene og i ansiktet (sikkert lurt med motsatt rekkefølge...)

Folk vaska seg før det ble vanlig med dusj også :-)

Man kan vaske seg med et håndle også. Fyll et vaskevannsfat eller ei bøtte med vann, sett deg på huk over og vask deg med hendene hvis det er umulig å finne en klut.

Så tar du vann i vasken og bøyer deg over og skvetter vann i armhulene og i ansiktet (sikkert lurt med motsatt rekkefølge...)

Folk vaska seg før det ble vanlig med dusj også :-)

ja jeg får gå for det. Er ikke vant til å gjøre morgenstellet på den måten:)

Gjest Hulderen

Merkelig spørsmål, synes jeg.

Hjemme hos oss vasker vi oss med klut om morgenen når vi ikke dusjer. Vasker fjes, under armene og underliv.

Fungerer da helt fint det!

Enig, jeg også stusset på det spørsmålet. Det er ille hvis folk ikke lenger vet om andre måter enn dusj for å holde seg rene.

Gjest Elextra

Enig, jeg også stusset på det spørsmålet. Det er ille hvis folk ikke lenger vet om andre måter enn dusj for å holde seg rene.

Slik tenkte jeg og! :)

Undrer meg også om mennesker som ikke vet om annen måte å bli ren på enn å dusje - er de aldri på turer der det ikke er dusj? Eller lar de rett og slett være å vaske seg når de er på steder uten dusj (hytteturer, teltturer, diverse overnattingsturer med barn med soving i fellesrom, etc. etc.)?

Var det ikke på ryggen du hadde dette da? Kan da vel ikke være nor problem å få vasket seg i underlivet da vel?

Gjest prust

Slik tenkte jeg og! :)

Undrer meg også om mennesker som ikke vet om annen måte å bli ren på enn å dusje - er de aldri på turer der det ikke er dusj? Eller lar de rett og slett være å vaske seg når de er på steder uten dusj (hytteturer, teltturer, diverse overnattingsturer med barn med soving i fellesrom, etc. etc.)?

''Undrer meg også om mennesker som ikke vet om annen måte å bli ren på enn å dusje - er de aldri på turer der det ikke er dusj? ''

Undrer meg sammen med deg.

I løpet av et år er jeg mange ganger i situasjoner der det ikke er mulig å dusje:

*Fjelltur (overnatting på enkel støl med kun vaskevannsfat)

*Den lille hytta vår ved sjøen (kun vaskevannsfat)

*Telttur i skogen (om sommeren, så da er det jo kanskje sjanse for å bade i sjøen, men ikke alltid)

I tillegg har vi altså som vane ikke å dusje hver dag. Jeg liker best å ta et langt bad om kvelden, og da gidder jeg ikke å dusje morgenen etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...