Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med gestaltterapi?

Fordeler/ulemper?

Jeg ser ut fra beskrivelse på nettet at dette skal være en helhetlig terapi, noe som gjør at jeg kanskje vurderer det.

Terapiformen virker for meg å stimulere selvopptatthet og avhenighet av terapeuten, men jeg tar kanskje feil.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg var sakkyndig i en rettsak etter en slik terapi.

Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum.

nitty-gritty
Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg, men kan du fortelle litt om hvorfor du mener det? Jeg vil snart komme i en situasjon hvor jeg må forsvare dette synet.

Skrevet

Kan du si noe mer om hva som gjør at terapimetoden er utgått på dato?

Stemmer mine mistanker om at terapien fremmer selvsentrerthet og avhengighet av terapeuten?

Gjest prust
Skrevet

''Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum.''

Dette var sterke ord. Jeg kjenner ikke til gestaltterapi i noen stor grad, men min søster brukte dette i en kort periode for mange år siden, for å komme seg videre etter en tung tid.

Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.

Skrevet

''Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum.''

Dette var sterke ord. Jeg kjenner ikke til gestaltterapi i noen stor grad, men min søster brukte dette i en kort periode for mange år siden, for å komme seg videre etter en tung tid.

Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.

''Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.''

*kremt*

Var det den hun med nissekostymet...? ;-)

mariaflyfly
Skrevet

''Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.''

*kremt*

*Gapskratter*

Skrevet

*Gapskratter*

Hehe,- syntes det var på sin plass å spørre - men det er kanskje flere søstre inne i bildet :-)

mariaflyfly
Skrevet

Hehe,- syntes det var på sin plass å spørre - men det er kanskje flere søstre inne i bildet :-)

Det kan selvfølgelig være, men jeg tror ikke det :)

Gjest prust
Skrevet

*kremt*

Her er det elefanthukommelse, skjønner jeg :-)

Stemmer det, det var hun med nissekostymet... Har bare én søster.

Hmmm - kanskje årsaken til nissekostymeseansen egentlig grunner i gestaltterapien hun tok for 15 år siden... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...