jonia Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Er det noen her som har erfaring med gestaltterapi? Fordeler/ulemper? Jeg ser ut fra beskrivelse på nettet at dette skal være en helhetlig terapi, noe som gjør at jeg kanskje vurderer det. Terapiformen virker for meg å stimulere selvopptatthet og avhenighet av terapeuten, men jeg tar kanskje feil. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jeg var sakkyndig i en rettsak etter en slik terapi. Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Jeg var sakkyndig i en rettsak etter en slik terapi. Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum. Jeg er ikke uenig med deg, men kan du fortelle litt om hvorfor du mener det? Jeg vil snart komme i en situasjon hvor jeg må forsvare dette synet. 0 Siter
jonia Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Skrevet 14. mars 2011 Jeg var sakkyndig i en rettsak etter en slik terapi. Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum. Kan du si noe mer om hva som gjør at terapimetoden er utgått på dato? Stemmer mine mistanker om at terapien fremmer selvsentrerthet og avhengighet av terapeuten? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Jeg var sakkyndig i en rettsak etter en slik terapi. Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum. ''Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum.'' Dette var sterke ord. Jeg kjenner ikke til gestaltterapi i noen stor grad, men min søster brukte dette i en kort periode for mange år siden, for å komme seg videre etter en tung tid. Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 ''Terapien er bare tull, og den hører hjemme i psykologiens museum.'' Dette var sterke ord. Jeg kjenner ikke til gestaltterapi i noen stor grad, men min søster brukte dette i en kort periode for mange år siden, for å komme seg videre etter en tung tid. Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere. ''Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.'' *kremt* Var det den hun med nissekostymet...? ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 ''Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.'' *kremt* Var det den hun med nissekostymet...? ;-) *Gapskratter* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 *Gapskratter* Hehe,- syntes det var på sin plass å spørre - men det er kanskje flere søstre inne i bildet :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Hehe,- syntes det var på sin plass å spørre - men det er kanskje flere søstre inne i bildet :-) Det kan selvfølgelig være, men jeg tror ikke det 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. mars 2011 Skrevet 16. mars 2011 ''Hun oppplevde å få god hjelp fra dnene terapeuten, og så vidt jeg vet har hun ikke trengt terapi seinere.'' *kremt* Var det den hun med nissekostymet...? ;-) Her er det elefanthukommelse, skjønner jeg :-) Stemmer det, det var hun med nissekostymet... Har bare én søster. Hmmm - kanskje årsaken til nissekostymeseansen egentlig grunner i gestaltterapien hun tok for 15 år siden... ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.