Gå til innhold

NHD:Hvis du ble i tvil om pasienten var kjørbar

Anbefalte innlegg

Gjest Provideniya
Skrevet

Hvis du overtok en pasient hvor du ble i tvil om hvorvidt vilkårene for å ha førerkort var tilstede, hva hadde du gjort da?

Jeg vet at eldre bilførere må fornye serfikatet etter noen år.

hvordan stiller det seg til andre lidelser, feks nevrologiske ? Eller om pasienten til sammen har så mange lidelser/skavanker at vurderingsevnen til kan påvirket.

Hvem kan bistå med å fastslå dette?

Skrevet

Jeg måtte kjøre opp en gang til i høst og fikk lappen forever. Det var aldri spørsmål om noe annet. Men jeg gjorde det samme for ca fem år siden og det var helt frivillig, jeg spurte om det sjøl og fikk tillatelse til å fortsette å kjøre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da ville jeg: Konferert med kolleger, foretatt ytterligere undersøkelser, bedt om kjøreprøve hos en kompetent kjørelærer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...