Gå til innhold

Søvn-NHD

Gjest Hvordan setter man opp ett spm ordentlig

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan setter man opp ett spm ordentlig
Skrevet

Kan man bli avhengig av medisin for å få sove?

Da tenker jeg ikke på Imovane ol.

Jeg tenker på blant anna Truxal.

Jeg føler jeg er avhengig av Truxal for å få til å sove - er det psykisk?

uten den sover jeg mellom 1 og 4timer -om noe i det hele tatt.

Jeg har prøvd diverse ting-"øvelser" som kan roe ned og få kroppen til å slappe ekstremt mye av, bøker, musikk, varme dusjer, spise før leggetid/ikke spise de siste timene før leggetid, liggi i senga og prøvd noen timer, stått opp etter en times prøving, gått lange turer-prøvd kveldstur, turer på dagtid... sikkert andre ting og.

Jeg har gått på Zyprexa, de første 2-3ukene ble jeg trøtt og fikk sove greit, men det ga seg. Jeg sliter mest med å sovne og det å våkne en million ganger i løpet av natta-for de timene jeg sover er slettes ikke sammenhengende

(prøvd Stilnoct/Zolpidem og noe melatoninggreier - disse prøvde jeg etter å ha vært uten søvn i 14dager - funka ikke)

Jeg er kanskje så lenge våken at kroppen og hodet blir utslitt, så utslitt at de ikke klarer slappe av lengre??

Men jeg prøver jo sove - jeg klarer bare ikke sovne. Vet ikke om jeg får Zopiclone hos legen(har kun fått det når jeg har vært innlagt-og de funka da)-Får ikke ha medisiner selv.

Nå er klokka godt over 04, jeg har prøvd å sove 2 ganger allerede denne natta-liggi og vridd meg over to timer begge gangene. Nå orker jeg ikke mer - har avtaler rimelig tidlig imorra som jeg MÅ på. Er veldig sliten i kropp og sjel, men...

Håper det finnes noen råd/tips på hva jeg kan gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...