Gjest Hvordan setter man opp ett spm ordentlig Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Kan man bli avhengig av medisin for å få sove? Da tenker jeg ikke på Imovane ol. Jeg tenker på blant anna Truxal. Jeg føler jeg er avhengig av Truxal for å få til å sove - er det psykisk? uten den sover jeg mellom 1 og 4timer -om noe i det hele tatt. Jeg har prøvd diverse ting-"øvelser" som kan roe ned og få kroppen til å slappe ekstremt mye av, bøker, musikk, varme dusjer, spise før leggetid/ikke spise de siste timene før leggetid, liggi i senga og prøvd noen timer, stått opp etter en times prøving, gått lange turer-prøvd kveldstur, turer på dagtid... sikkert andre ting og. Jeg har gått på Zyprexa, de første 2-3ukene ble jeg trøtt og fikk sove greit, men det ga seg. Jeg sliter mest med å sovne og det å våkne en million ganger i løpet av natta-for de timene jeg sover er slettes ikke sammenhengende (prøvd Stilnoct/Zolpidem og noe melatoninggreier - disse prøvde jeg etter å ha vært uten søvn i 14dager - funka ikke) Jeg er kanskje så lenge våken at kroppen og hodet blir utslitt, så utslitt at de ikke klarer slappe av lengre?? Men jeg prøver jo sove - jeg klarer bare ikke sovne. Vet ikke om jeg får Zopiclone hos legen(har kun fått det når jeg har vært innlagt-og de funka da)-Får ikke ha medisiner selv. Nå er klokka godt over 04, jeg har prøvd å sove 2 ganger allerede denne natta-liggi og vridd meg over to timer begge gangene. Nå orker jeg ikke mer - har avtaler rimelig tidlig imorra som jeg MÅ på. Er veldig sliten i kropp og sjel, men... Håper det finnes noen råd/tips på hva jeg kan gjøre! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.