Ifa-pastillen Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Hvordan går man frem for å kunne bosette seg i USA? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Finne en amerikaner og gifte seg ;o) Eller du kan håpe du vinner i Green Cardlotteriet eller gifte deg med en amerikaner, pugge amerikansk historet, troskapseden og nasjonalsangen så du består prøven og bli amerikansk statsborger. Jobb tror jeg du kan glemme for øyeblikket, det er over 10% arbeidsledighet så tror ikke du skal satse på å finne deg det og søke på Green Card etterpå. 0 Siter
laguna1 Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Det er ganske vanskelig å få til, men det er flere veier å gå. Å gifte seg med, eller å ha barn med en amerikansk statsborger hjelper veldig.. Ellers kan du få løyve til å jobbe om du har en jobb DU er veldig kvalifisert for, og som få amerikanere kan (!) Det finnes mange muligheter til å bo i USA om du vil ta skole, da er det også lettere å få arbeidstillatelse ved siden av. Ammbasaden har god oversikt, det enkleste førsteskrittet er å ringe dit og be dem sende deg en oversikt over imigrasjonsmulighetene. Men det er ganske vanskelig..Selv har jeg bodd og jobbet der borte, men måten jeg gjorde det på var kullsvart og relativt ulovelig og sånn sett ikkeno å anbefale..;p 0 Siter
laguna1 Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Det er ganske vanskelig å få til, men det er flere veier å gå. Å gifte seg med, eller å ha barn med en amerikansk statsborger hjelper veldig.. Ellers kan du få løyve til å jobbe om du har en jobb DU er veldig kvalifisert for, og som få amerikanere kan (!) Det finnes mange muligheter til å bo i USA om du vil ta skole, da er det også lettere å få arbeidstillatelse ved siden av. Ammbasaden har god oversikt, det enkleste førsteskrittet er å ringe dit og be dem sende deg en oversikt over imigrasjonsmulighetene. Men det er ganske vanskelig..Selv har jeg bodd og jobbet der borte, men måten jeg gjorde det på var kullsvart og relativt ulovelig og sånn sett ikkeno å anbefale..;p 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Det er ganske vanskelig å få til, men det er flere veier å gå. Å gifte seg med, eller å ha barn med en amerikansk statsborger hjelper veldig.. Ellers kan du få løyve til å jobbe om du har en jobb DU er veldig kvalifisert for, og som få amerikanere kan (!) Det finnes mange muligheter til å bo i USA om du vil ta skole, da er det også lettere å få arbeidstillatelse ved siden av. Ammbasaden har god oversikt, det enkleste førsteskrittet er å ringe dit og be dem sende deg en oversikt over imigrasjonsmulighetene. Men det er ganske vanskelig..Selv har jeg bodd og jobbet der borte, men måten jeg gjorde det på var kullsvart og relativt ulovelig og sånn sett ikkeno å anbefale..;p ''men måten jeg gjorde det på var kullsvart og relativt ulovelig og sånn sett ikkeno å anbefale..;p'' Ikke fortell det til svigermor ;-) 0 Siter
laguna1 Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 ''men måten jeg gjorde det på var kullsvart og relativt ulovelig og sånn sett ikkeno å anbefale..;p'' Ikke fortell det til svigermor ;-) Haha, det har jeg nesten lyst til og bare på faen..;p 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.