Gå til innhold

Hvordan småprater man? Om hva?

Gjest Har lyst til å bli flink til å småprate

Anbefalte innlegg

Gjest Har lyst til å bli flink til å småprate

Jeg har aldri vært flink til å småprate, det bare irriterer meg. Men jeg erkjenner at de mest populære folka i min omgangskrets er flinke til å småprate. Så hva småprater man om? Hva liker man at folk prater om? Og hva skal man absolutt ikke prate om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361924-hvordan-sm%C3%A5prater-man-om-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Været er alltid et aktuelt tema. Jeg kjenner ingen andre som er så opptatte med været som nordmenn.

Ellers er små og store nyheter lokal- og riksavisene også noe det er lett å småprate om, i denne tiden er katastrofen i Japan høyest aktuell og noe som aller er opptatte av og derfor et naturlig valg av tema til småprating.

Folk liker ihvertfall å prate om seg selv,så jeg spør ofte hvordan det går. Da blir fokus på dem og ikke meg,det liker jeg best :)

Ja, det er en sikker vinner. Folk liker alltid de som viser interesse for dem:) Ellers er det greit å holde seg til ting som absolutt alle kan mene noe om, som vær og vind og sånt.

Gjest Gåten

Ja, det er en sikker vinner. Folk liker alltid de som viser interesse for dem:) Ellers er det greit å holde seg til ting som absolutt alle kan mene noe om, som vær og vind og sånt.

Ja,vær og vind er nesten alle opptatt av,og influensa og andre sykdommer som er smittsomme.

petter smart

Ikke prat om været (selv flere under her anbefaler det, mulig de er gamle og liker sånt). Unngå fagprat, f.eks. detaljer fra det du jobber med. Det har sjelden interesse for andre.

Se an personene litt. Spør litt om jobb, interesser, familie osv. Så tar du det derfra.

En kan prate om alt. Hent inspirasjon fra aviser, TV, nettet osv.

Annonse

Gjest Jacoba

Folk liker å prate om seg selv. Blir stadig forundret når jeg overhører samtaler, enten det er mellom yngre eller eldre, det er ikke ofte jeg hører oppfølgingsspørsmål fra den andre når den ene er ferdig å prate. Da skal den andre si sitt. Og sånn kastes ballen frem og tilbake.

Men så skal en være forsiktig med å stille for mange spørsmål også, det går dårlig - selv om folk liker å prate om seg selv. Ironisk nok.

Jeg kan ikke fordra å prate om meg selv. Og det funker dårlig i sosiale sammenhenger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...