Gå til innhold

Hadde du passet inn på Paradise Hotel?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

http://www.seher.no/phpf/visQuiz.php?id=3863596

Jeg fikk:

''Gratulerer - du er for smart til å bli med i Paradise Hotel.

Du ville med enkelthet vunnet enhver kunnskapskonkurranse på Paradise Hotel. Men sannynligvis ville du aldri blitt plukket ut som deltaker, til det er du for kunnskapsrik. ''

(Men må beskjemmet innrømme at jeg fikk en feil - blandet Mao og Kim Il Sung)

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Da kan man jo ta språktesten i samme slengen. ;)

http://p3.no/aner-vi-fisk-i-mosen/

''Du ble for god for Paradise Hotel.

Gratulerer! Ditt ordforråd er rett og slett for bra til at du selv kan delta på Paradise Hotel. Men du liker å se på for å finne ut hvor galt det står til med Paradise-språket, og kanskje også få deg en god latter.

''

Hehe :)

Men antar det er noe annet å sitte for seg selv ved PC'n enn å være på direkten - skal ikke se bort fra at jeg kunne kommet med en blemme der og da!

''Gratulerer! Ditt ordforråd er rett og slett for bra til at du selv kan delta på Paradise Hotel. Men du liker å se på for å finne ut hvor galt det står til med Paradise-språket, og kanskje også få deg en god latter.''

Den siste setningen er direkte feil. Jeg liker slett ikke å se / høre på folk som ikke kan snakke. Jeg klikker jo av "tenkt til" og "føles ut som", så jeg hadde antakelig ikke overlevd en episode av Paradise med lyden på.

mariaflyfly

''Gratulerer! Ditt ordforråd er rett og slett for bra til at du selv kan delta på Paradise Hotel. Men du liker å se på for å finne ut hvor galt det står til med Paradise-språket, og kanskje også få deg en god latter.''

Den siste setningen er direkte feil. Jeg liker slett ikke å se / høre på folk som ikke kan snakke. Jeg klikker jo av "tenkt til" og "føles ut som", så jeg hadde antakelig ikke overlevd en episode av Paradise med lyden på.

Hvordan hadde du det inni deg da du leste om fisk i mosen? :P

Hvordan hadde du det inni deg da du leste om fisk i mosen? :P

Akkurat det uttrykket er jo litt rart i utgangspunktet. Jeg visste det om opprinnelsen ("ulver i myra" på dansk) fra før. Men jeg får ofte fnatt av å høre ungdom snakke sammen i hysterisk presens - "og jeg bare fortsetter, mens han liksom bare står og ser teit ut...", når de vitterlig forteller om noe som har skjedd og dermed gjerne kunne blitt fortalt i imperfektum.

Jeg har i sin tid hatt en seriøs diskusjon med en sta kollega som hevdet at "røyker som en svamp" var det egentlige, korrekte uttrykket. "Drikker som en svamp" og "røyker som en skorstein" var bare noe jeg var litt opphengt i fordi jeg var snål og pirkete...

Jeg misliker også at "du" er blitt ubestemt pronomen eller i mange sammenhenger har fått betydningen "jeg". Når en eller annen skal fortelle f.eks. hvordan h*n opplevde å bli syk under VM-oppkjøringen, kommer det ut noe sånt som "nei, du blir jo litt satt ut av å måtte ta det med ro når du skulle trent mer enn noengang". Her betyr "du" i beste fall "man", men de kunne like godt sagt "jeg". Man _kan_ vel bruke "du" på den måten, men i det siste har det blitt helt standard. Det er lov å si "jeg" når man snakker om seg selv.

Mens jeg er i gang: Det går helt fint å si f.eks. "jeg synes", "jeg mener" eller varianter av dette. Det er ikke nødvendig å si "jeg tenker at" HELE tiden.

Annonse

*signerer Laban*

Annonse

LOL til "fisk i mosen"

''Du ble for god for Paradise Hotel.

Gratulerer! Ditt ordforråd er rett og slett for bra til at du selv kan delta på Paradise Hotel. Men du liker å se på for å finne ut hvor galt det står til med Paradise-språket, og kanskje også få deg en god latter.''

Ikke uventet resultat ;-)

Akkurat det uttrykket er jo litt rart i utgangspunktet. Jeg visste det om opprinnelsen ("ulver i myra" på dansk) fra før. Men jeg får ofte fnatt av å høre ungdom snakke sammen i hysterisk presens - "og jeg bare fortsetter, mens han liksom bare står og ser teit ut...", når de vitterlig forteller om noe som har skjedd og dermed gjerne kunne blitt fortalt i imperfektum.

Jeg har i sin tid hatt en seriøs diskusjon med en sta kollega som hevdet at "røyker som en svamp" var det egentlige, korrekte uttrykket. "Drikker som en svamp" og "røyker som en skorstein" var bare noe jeg var litt opphengt i fordi jeg var snål og pirkete...

Jeg misliker også at "du" er blitt ubestemt pronomen eller i mange sammenhenger har fått betydningen "jeg". Når en eller annen skal fortelle f.eks. hvordan h*n opplevde å bli syk under VM-oppkjøringen, kommer det ut noe sånt som "nei, du blir jo litt satt ut av å måtte ta det med ro når du skulle trent mer enn noengang". Her betyr "du" i beste fall "man", men de kunne like godt sagt "jeg". Man _kan_ vel bruke "du" på den måten, men i det siste har det blitt helt standard. Det er lov å si "jeg" når man snakker om seg selv.

Mens jeg er i gang: Det går helt fint å si f.eks. "jeg synes", "jeg mener" eller varianter av dette. Det er ikke nødvendig å si "jeg tenker at" HELE tiden.

Slik bruk av "du" har jeg lagt merke til også.

Kanskje de har lest André Bjerkes dikt "En" og ikke tør bruke en/man? ;-) Men som du sier så funker det jo helt fint med "jeg".

10 av 10 og samme vurdering som deg :-)

Sikker på at spm om George Bush sikkert var tatt med fordi mange på PH til nød har hørt om G.W. Bush og ikke G.H.Bush, og derfor velger alle andre alternativ enn bush ;-)

''Sikker på at spm om George Bush sikkert var tatt med fordi mange på PH til nød har hørt om G.W. Bush og ikke G.H.Bush, og derfor velger alle andre alternativ enn bush ;-)''

*Snøft*, det var dette spørsmålet jeg bomma på til tross for at jeg husker G.H - det var da et fryktelig gammelt bilde, ikke sant vel :-/

''Sikker på at spm om George Bush sikkert var tatt med fordi mange på PH til nød har hørt om G.W. Bush og ikke G.H.Bush, og derfor velger alle andre alternativ enn bush ;-)''

*Snøft*, det var dette spørsmålet jeg bomma på til tross for at jeg husker G.H - det var da et fryktelig gammelt bilde, ikke sant vel :-/

Jeg synes dessuten at han lignet litt på Nixon på det bildet der, jeg.

Til deg og tonie er det bare én ting å si: Makan!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...