Gondor Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har en venninne, som jeg er veldig glad i, som ustanselig snakker om penger og hvor dårlig råd hun har. Jeg har også dårlig råd, men i motsetning til henne vil jeg helst ikke snakke om det. Jeg har foreslått noen ganger at nå vil jeg ikke snakke om penger mer, men det hjelper ikke. Hun sier at penger påvirker hele livet og at det derfor er legitimt å prate om det. Hvordan skal jeg gå frem for å få en mer konstruktiv samtale? Det er jeg som lytter mest og vet jeg kanskje burde være mer aktiv, men så har det seg sånn at det er mye jeg ikke vil dele med henne. Jeg har lyst på et vennskap som er oppbyggende! 0 Siter
Gjest Jacoba Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Man kan ikke forandre folk. Du har prøvd å skifte tema, til og med sagt det rett ut - uten respons. Spørs om det er mer p hente da. 0 Siter
Gondor Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Skrevet 15. mars 2011 Man kan ikke forandre folk. Du har prøvd å skifte tema, til og med sagt det rett ut - uten respons. Spørs om det er mer p hente da. Du har rett. Jeg kan ikke forandre henne. Enten må jeg forandre min innstilling til henne, ellers så får jeg være i god psykisk form når jeg skal besøke henne. Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.