Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne, som jeg er veldig glad i, som ustanselig snakker om penger og hvor dårlig råd hun har. Jeg har også dårlig råd, men i motsetning til henne vil jeg helst ikke snakke om det. Jeg har foreslått noen ganger at nå vil jeg ikke snakke om penger mer, men det hjelper ikke. Hun sier at penger påvirker hele livet og at det derfor er legitimt å prate om det.

Hvordan skal jeg gå frem for å få en mer konstruktiv samtale? Det er jeg som lytter mest og vet jeg kanskje burde være mer aktiv, men så har det seg sånn at det er mye jeg ikke vil dele med henne.

Jeg har lyst på et vennskap som er oppbyggende!

Gjest Jacoba
Skrevet

Man kan ikke forandre folk. Du har prøvd å skifte tema, til og med sagt det rett ut - uten respons. Spørs om det er mer p hente da.

Skrevet

Man kan ikke forandre folk. Du har prøvd å skifte tema, til og med sagt det rett ut - uten respons. Spørs om det er mer p hente da.

Du har rett. Jeg kan ikke forandre henne. Enten må jeg forandre min innstilling til henne, ellers så får jeg være i god psykisk form når jeg skal besøke henne.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...