Gå til innhold

Skal vi kjøpe jodtabletter snart kanskje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

petter smart

Makan til hysteri.

Dersom det skulle komt nok stråling til Norge for å være farlig, hadde halve Asia allerede strøket med.

Det er riktig at skjoldbruskkjertelen ikke er ferdig utviklet hos barn og at dermed er mer utsatt for kreft i denne ved eksponering for radioaktiv stråling.

Men det vil aldri kunne komme så mye stråling fra Japan at det er farlig. Bakgrunnsstrålingen er hundrevis av ganger sterkere.

Makan til hysteri.

Dersom det skulle komt nok stråling til Norge for å være farlig, hadde halve Asia allerede strøket med.

Det er riktig at skjoldbruskkjertelen ikke er ferdig utviklet hos barn og at dermed er mer utsatt for kreft i denne ved eksponering for radioaktiv stråling.

Men det vil aldri kunne komme så mye stråling fra Japan at det er farlig. Bakgrunnsstrålingen er hundrevis av ganger sterkere.

Betryggende å vite! Leste nemlig at i Sverige hadde apotekene allerede merket trykket etter jod-tabletter ,så jeg begynte å lure litt da.

Annonse

Denne fikk jeg på facebook i dag. Føler meg bittelitt klokere etter at jeg har lest den. Tror vi kan ta den ganske så rolig:)

http://www.jonbarron.org/detox/preparing-nuclear-fallout-Japan-iodine

Veldig fin artikkel. Ga svar på det meste. Bl.a.at det er lurt å skaffe seg et preparat for bruk i krisetilfeller, enten i år ellerom 20 år. Skal heretter alltid passe på å ha det jeg og ungene trenger i huset. Og det skal byttes ut hvis holdbarhetsdato går ut.

petter smart

Betryggende å vite! Leste nemlig at i Sverige hadde apotekene allerede merket trykket etter jod-tabletter ,så jeg begynte å lure litt da.

Det er flere som spør om og kjøper jodtabletter i Norge også. Men det er fysisk umulig at vi vil få så store strålingsdoser her at det blir farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...