Gjest HuGs Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Får håpe det ikke blir nødvendig helt er nord. Men særlig for små barn så kan jo det redde bukspyttkjertelen hvis de blir utsatt for radioaktiv stråling 0 Siter
Gjest tekniker Brynhildsen Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 ''Skal vi kjøpe jodtabletter snart kanskje?'' Nei, det trenger vi ikke. 0 Siter
Gjest HuGs Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Eller kanskje det var skjoldbruskkjertelen ?? Håper han teknikeren under her har rett, at vi slipper å ta forholdsregler her oppe. 0 Siter
Gjest tekniker Brynhildsen Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Eller kanskje det var skjoldbruskkjertelen ?? Håper han teknikeren under her har rett, at vi slipper å ta forholdsregler her oppe. Teknikeren har alltid rett. 0 Siter
petter smart Skrevet 16. mars 2011 Skrevet 16. mars 2011 Makan til hysteri. Dersom det skulle komt nok stråling til Norge for å være farlig, hadde halve Asia allerede strøket med. Det er riktig at skjoldbruskkjertelen ikke er ferdig utviklet hos barn og at dermed er mer utsatt for kreft i denne ved eksponering for radioaktiv stråling. Men det vil aldri kunne komme så mye stråling fra Japan at det er farlig. Bakgrunnsstrålingen er hundrevis av ganger sterkere. 0 Siter
Gjest HuGs Skrevet 16. mars 2011 Skrevet 16. mars 2011 Makan til hysteri. Dersom det skulle komt nok stråling til Norge for å være farlig, hadde halve Asia allerede strøket med. Det er riktig at skjoldbruskkjertelen ikke er ferdig utviklet hos barn og at dermed er mer utsatt for kreft i denne ved eksponering for radioaktiv stråling. Men det vil aldri kunne komme så mye stråling fra Japan at det er farlig. Bakgrunnsstrålingen er hundrevis av ganger sterkere. Betryggende å vite! Leste nemlig at i Sverige hadde apotekene allerede merket trykket etter jod-tabletter ,så jeg begynte å lure litt da. 0 Siter
tonie Skrevet 16. mars 2011 Skrevet 16. mars 2011 Denne fikk jeg på facebook i dag. Føler meg bittelitt klokere etter at jeg har lest den. Tror vi kan ta den ganske så rolig:) http://www.jonbarron.org/detox/preparing-nuclear-fallout-Japan-iodine 0 Siter
Gjest HuGs Skrevet 16. mars 2011 Skrevet 16. mars 2011 Denne fikk jeg på facebook i dag. Føler meg bittelitt klokere etter at jeg har lest den. Tror vi kan ta den ganske så rolig:) http://www.jonbarron.org/detox/preparing-nuclear-fallout-Japan-iodine Veldig fin artikkel. Ga svar på det meste. Bl.a.at det er lurt å skaffe seg et preparat for bruk i krisetilfeller, enten i år ellerom 20 år. Skal heretter alltid passe på å ha det jeg og ungene trenger i huset. Og det skal byttes ut hvis holdbarhetsdato går ut. 0 Siter
petter smart Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Betryggende å vite! Leste nemlig at i Sverige hadde apotekene allerede merket trykket etter jod-tabletter ,så jeg begynte å lure litt da. Det er flere som spør om og kjøper jodtabletter i Norge også. Men det er fysisk umulig at vi vil få så store strålingsdoser her at det blir farlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.