Gå til innhold

Når begynner selve behandlingen?

Anbefalte innlegg

Gjest Libera
Skrevet

Jeg har gått til psykolog i et par måneder nå, og ligger bl.a. an til å få borderline personlighetsforstyrrelse. Jeg går bl.a. rundt med en offerfølelse, med et altfor stort behov for omsorg.

Og det som slo meg i dag, var at jeg tenkte "når begynner selve behandlingen"? Da oppdaget jeg at det ikke hjelper meg noe særlig med timene så langt. Jeg har ikke engang oppfattet våre samtaler som noe særlig terapeutisk. Så jeg går hele tiden og venter på når "selve" behandlingen starter.

Er det sånn at personer med Borderling PF, av og til kan være uhjelpelige for behandling? Altså at jeg ikke er mottakelig for behandling?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Behandlingen har begynt. Det er dog ikke slik at du kan merke litt bedring gang for gang.

Det kan ikke sammenlignes med å beise et hus der du etter en times jobb helt klart kan se hvor mye lengre du er kommet.

Skrevet

Behandlingen har begynt. Det er dog ikke slik at du kan merke litt bedring gang for gang.

Det kan ikke sammenlignes med å beise et hus der du etter en times jobb helt klart kan se hvor mye lengre du er kommet.

en time? Jeg brukte hele fellesferien + maaaaange timer sommeren etter på å male huset... Står fremdeles igjen noen lister som trolig aldri vil bli malt :-/

Skrevet

en time? Jeg brukte hele fellesferien + maaaaange timer sommeren etter på å male huset... Står fremdeles igjen noen lister som trolig aldri vil bli malt :-/

Betyr det at du ikke etter en time med maling kunne se at det hadde blitt noe farge på veggen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...