Gå til innhold

Regnes operasynging som bråk?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Men det er forholdsvis godt betalt da. Her får styreformannen 1G og de andre en halv G i året.

1G, er ikke det litt over 60.000,-? Jeg synes ikke det er kjempemye dersom du skal regne timebetaling for hvor mye tid man faktisk bruker.

Hos oss er styrehonoraret 120.000,- i året, styreleder pleier å få litt under halvparten mens resten deles likt mellom de andre styremedlemmene. Jeg synes ikke det er all verden, men så er det ikke akkurat for å bli rik at jeg har styrevervet, da :)

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

13

• laban

10

• Dorthe

8

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Det kommer helt an på hvor stort sameiet er, altså hvor mye jobb det er i forhold til godtgjørelsen.

Det er et borettslag som består av 110 leiligheter og økonomien er elendig, vi går i underskudd for det forrige styret overkjørte alle beboerne så vi gikk vel egentlig konk. Så i år så sparer de på strømmen så varmekablene er ikke satt på, vaktmesteren er sagt opp og det finnes ikke penger til noen ting.

1G, er ikke det litt over 60.000,-? Jeg synes ikke det er kjempemye dersom du skal regne timebetaling for hvor mye tid man faktisk bruker.

Hos oss er styrehonoraret 120.000,- i året, styreleder pleier å få litt under halvparten mens resten deles likt mellom de andre styremedlemmene. Jeg synes ikke det er all verden, men så er det ikke akkurat for å bli rik at jeg har styrevervet, da :)

Jeg tror det er 70 000 formannen får og han er kjip så det er sikkert derfor jeg ikke unner ham de pengene. Uansett hva som er gærnt så sier han at det må jeg betale, til og med det at bekledningen sprekker så gipsplatene på innersiden råtner er min skyld ;o)

Gjest Høstløv

1G = 75 641kr pr. 01.05.2010.

Gjest Høstløv

Det er et borettslag som består av 110 leiligheter og økonomien er elendig, vi går i underskudd for det forrige styret overkjørte alle beboerne så vi gikk vel egentlig konk. Så i år så sparer de på strømmen så varmekablene er ikke satt på, vaktmesteren er sagt opp og det finnes ikke penger til noen ting.

Det er synd at styret ikke har hatt bedre kontroll på økonomien, men pengene er vel brukt til gagn for fellesskapet?

Annonse

''Ingen uro mellom 16 og 18 er helt standard (evt. 17 - 19). Man trenger ikke gå på tærne, men unngå støy som høres i de andre leilighetene.

''

Det er vel en etterlevning fra den gang stakkars far trengte ro under middagshvilen.

Har selv bodd i flere bygårder, der har vært regler om ro mellom 23 og 7, men det har ikke vært egne regler for musikkøvelser eller middagshvil. Skulle en liksom ha lov til å spille høy musikk fra høyttalere når som helst på ettermiddag eller kveld (før 23), men ikke øve på fiolin eller piano?

''Skulle en liksom ha lov til å spille høy musikk fra høyttalere når som helst på ettermiddag eller kveld (før 23), men ikke øve på fiolin eller piano?

''

Problemet med øving er blant annet ann man ikke bare kan skru ned lyden. Hvis naboen spiller for høy musikk, så kan du jo evt. be vedkomende dempe lyden litt. Det er vanskeligere når det gjelder øviing på f.eks. trompet og piano. Jeg har forøvrig aldri skjønt at foreldrene mine orket å høre på den gangen jeg lærte å spille fiolin...

Gjest Høstløv

''Skulle en liksom ha lov til å spille høy musikk fra høyttalere når som helst på ettermiddag eller kveld (før 23), men ikke øve på fiolin eller piano?

''

Problemet med øving er blant annet ann man ikke bare kan skru ned lyden. Hvis naboen spiller for høy musikk, så kan du jo evt. be vedkomende dempe lyden litt. Det er vanskeligere når det gjelder øviing på f.eks. trompet og piano. Jeg har forøvrig aldri skjønt at foreldrene mine orket å høre på den gangen jeg lærte å spille fiolin...

''Jeg har forøvrig aldri skjønt at foreldrene mine orket å høre på den gangen jeg lærte å spille fiolin...''

Foreldre har selektiv hørsel :-)

Håper det nye styret tar tak i roten til problemene og gjør noe aktivt med det. Ofte medfører dette høyere kostnader for beboerne, dessverre.

Ja, de sparer meg innstengt om vinteren, noe jeg ikke er så innmari happy for. Og det er jo ikke bare meg, det er nok en fem/seks andre også.

Jeg har måtte flytte før pga sparing, da stengte de heisen i 8 mnd slik at jeg ikke kom ut og det var bare meg og hun i sjette som var fortvilet, de andre løp jo trappa opp og ned.

''

Det er derfor små barn som øver på instrumenter er så søte...

Annonse

Der jeg bodde da Guttungen var liten, var vi tre familier som brukte barnevogner. De måtte settes i kjelleren, men det var ganske klønete å skulle få til dette på egenhånd ned to trapper med en liten unge på armen, så det hendte at de stod i gangen vis-a-vis postkassene og ikke i veien for noe eller noen som helst. Da var Tante Grusom raskt på pletten med penn og papir, gitt! Det faktum at hun ofte parkerte rullatoren sin på samme sted, og også ofte så den sperra for postkassene, var selvfølgelig ikke relevant. Og bare så det er sagt - det var ytterst sjelden jeg lot vogna stå mange timene oppe, eksen tok den ned i kjelleren når han kom fra jobb, så den stod der aldri over natta. Makan.

''Da var Tante Grusom raskt på pletten med penn og papir, gitt! Det faktum at hun ofte parkerte rullatoren sin på samme sted, og også ofte så den sperra for postkassene, var selvfølgelig ikke relevant. ''

Klart det er relevant at rullatoren sto der - hun skulle sikkert ha plass til å snu den rundt og kanskje også plass til rrullatoren til "typen"? ;-)

Det er årets store høydepunkt for mange.

Hva skjuler seg egentlig bak den "Diverse"-posten i regnskapet på kr. 1390 under pkt. 1.4.17, det må da være mulig å spesifisere den nærmere? Og hadde det ikke vært litt billigere å kjøpe en hel pall gressfrø i stedet for disse småsekkene?

Det er dessuten noen som setter sykkelen sin på feil sted. På 80-tallet var det de som bodde på framleie, nå er det helst innvandrerne. Vi kan legge ut et testrusk i trappa, så får vi bevist at de også skulker vaskeforpliktelsene sine.

Ny sand til sandkassa? Glem det, det koster en formue. I 30-åra lekte vi med pinner og småstein, vi forlangte ikke dyre apparater.

Vet nesten ikke om jeg skal le elelr si huff ;-)

''Jeg tror at ganske mange borettslag ikke har revidert de opprinnelige husordensreglene som kanskje er nettopp fra 50- og 60-tallet.''

Ja, ett sted jeg bodde var det ikke lov å bruke fellesvaskeriet etter kl. 17 eller i helgene. Haha, helt utrolig at denne regelen holdt til ca. 1990, dvs. til jeg kom inn i gården! ;)

''Ja, ett sted jeg bodde var det ikke lov å bruke fellesvaskeriet etter kl. 17 eller i helgene.''

Det er jo så vanskelig å få tatt ut alle feriedagene, så endelig kan de gå med til noe nyttig: Klesvask på dagtid!

''Du kan faktisk ringe politiet kl 23.30 om du vil.Du kan tilog med være anonym.Men vent til etter 23.30,ikke 23.15''

Litt søkt å ringe politiet før man anmoder naboen om å roe seg. Og jeg håper egentlig politiet prioriterer annet enn å rykke ut til noen som øver operasang kl 23.30.

''Litt søkt å ringe politiet før man anmoder naboen om å roe seg. Og jeg håper egentlig politiet prioriterer annet enn å rykke ut til noen som øver operasang kl 23.30.''

Ja, det håper jeg også, men gudene må vite hvordan saken har blitt fremstilt for politiet.

Jeg husker en gang fior mange år siden jeg skulle hjem med tog sent om kvelden. Så ble vi stående veldig lenge på en stasjon, og over høytaleren ble det varslet om at vi sto der i påvente av at politiet skulle hente en som ikke ville betale.

Jeg så den ikke-betalende mannen ute på perrongen sammen med konduktøren - han var godt i farta, men ikke så mye at han måtte bli skysset hjem (eller til pumping!). Og dessuten kunne han godt ha stukket av mens han sto på perrongen og pratet med konduktøren. Fyren hadde sikkert ikke kontanter på seg.

Jeg tenkte for meg selv at dersom jeg hadde vært i nærheten da billettopptrinnet skjedde, ville jeg ha tilbudt meg å betale billetten til fyren fremfor at et tog med mange mennesker på vei hjem til senga måtte vente en halvtime på politiet. Ganske utrolig at konduktøren lot dette skje med en såpass harmløs fyr...

Konduktøren gikk forresten med NSB-lua godt trukket ned i øynene, omtrent som han-østerikskfødte-du-vet....

Det er derfor små barn som øver på instrumenter er så søte...

Han første var søt - mens jeg derimot tror man nesten må være i familie med den andre for å sette pris på fremføringen...*s*

Jeg har forøvrig ofte lurt på hvor mange barneskoleelever som for alltid mistet lysten på å spille fiolin etter å ha blitt utsatt for vår "lille trio". Vi var 10 år gamle og reiste rundt sammen med en musikklærer og spilte for andre skoleelever. Det må ha vært litt av en lidelse å høre på "Kom skal vi klippe sauen" spilt av tre fiolinister, hvorav knapt nok noen klarte å treffe tonen annet enn en gang i blant...

Han første var søt - mens jeg derimot tror man nesten må være i familie med den andre for å sette pris på fremføringen...*s*

Jeg har forøvrig ofte lurt på hvor mange barneskoleelever som for alltid mistet lysten på å spille fiolin etter å ha blitt utsatt for vår "lille trio". Vi var 10 år gamle og reiste rundt sammen med en musikklærer og spilte for andre skoleelever. Det må ha vært litt av en lidelse å høre på "Kom skal vi klippe sauen" spilt av tre fiolinister, hvorav knapt nok noen klarte å treffe tonen annet enn en gang i blant...

''Han første var søt - mens jeg derimot tror man nesten må være i familie med den andre for å sette pris på fremføringen...*s*''

Ja, ihvertfall i mer enn 10 sekunder ;-)

''Det må ha vært litt av en lidelse å høre på "Kom skal vi klippe sauen" spilt av tre fiolinister, hvorav knapt nok noen klarte å treffe tonen annet enn en gang i blant...''

Husker en venninne begynte på fele-kurs, men hun kom ikke lenger enn til "Surr, surr, surr, surr, surr, surr, rokken den går, garnet vi får."

I tillegg til at det var falskt hørtes det ut som en singelplate spilt på hastighet 33.

Synes du det? Jeg synes begge var kjempeflinke, sang reint og greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...