Gå til innhold

Min komplekse sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til uka har jeg time hos min Overlege innen mage/tarmsykdommer.

Vet ikke om sagt det her hør - men jeg har hatt Crohn Sykdom fra jeg var 12 år gammel, må er jeg snart 43.

Måtte fjerne det meste av tykktarmen etter hvert (skjøta sammen med endetarmen)...Vært syk det meste av livet - alvorlig grad.

Men til min store overraskelse begynnte jeg med en kombinasjon av IMUREL - PREDNISOLON - ENTOCORT - heavy medisiner. Det hjalp!

Har også sliti meg veldig panikkangst - derfor i forhold til de øvrige medisinene jeg går på - bagynnte jeg på Xanor for mange år siden -før lykkepille kom..Med de heavy medisinene mot Crohn, mente legene/psykriatene at jeg kunne begynne på Xanor...det mente de var forsvarlig - siden jeg var multi-syk...

Det er min historie...Fikk min første dose/resept i 1999 av Xanor.

Da var Xanor "stueregn"...

Skrevet

På lavkarbo.no er det flere chrons-pasienter som har blitt så og si friske etter at de gikk over til lavkarbo kosthold. Verdt å ta en titt kanskje?

Skrevet

På lavkarbo.no er det flere chrons-pasienter som har blitt så og si friske etter at de gikk over til lavkarbo kosthold. Verdt å ta en titt kanskje?

Jeg har prøvd ALT av sånne ting - uten effekt og mange andre medesiner uten effekt.

Crohn kan være ganske mild til alvolig - jeg har en alvolig type Crohn...

Skrevet

Jeg har prøvd ALT av sånne ting - uten effekt og mange andre medesiner uten effekt.

Crohn kan være ganske mild til alvolig - jeg har en alvolig type Crohn...

Imurel - en av medisinene er jo en type cellgift - det sier jo litt...hvor denne jævlige Crohn-en er.....

Gjest pointless
Skrevet

Ja, det er en fæl sykdom. Men du er ikke alene. Jeg har vært syk siden 18-års alderen og gått på haugevis av tabletter jeg også. Måtte tilslutt operere bort hele tykktarmen og få anlagt bekkenreservoar. En fæl periode i livet mitt med mange operasjoner og komplikasjoner tilknyttet operasjonene.

Men ingen forstår hvor ille det var for meg. Så jeg føler med deg, og det er lov å klage litt.

Skrevet

Ja, det er en fæl sykdom. Men du er ikke alene. Jeg har vært syk siden 18-års alderen og gått på haugevis av tabletter jeg også. Måtte tilslutt operere bort hele tykktarmen og få anlagt bekkenreservoar. En fæl periode i livet mitt med mange operasjoner og komplikasjoner tilknyttet operasjonene.

Men ingen forstår hvor ille det var for meg. Så jeg føler med deg, og det er lov å klage litt.

Du har min sympati - det er en JÆVLIG sykdom.... krarer du det på noen medisiner --som holder det i sjakk til en viss grad...

En annen ting: dette går utover psyken i ulik grad...

Gjest selvmedliden
Skrevet

Du har min sympati - det er en JÆVLIG sykdom.... krarer du det på noen medisiner --som holder det i sjakk til en viss grad...

Ja, det er synd på deg.

Gjest pointless
Skrevet

Ja, for meg har det også gått utover det psykiske. Men vet egentlig ikke om det var høna eller egget som kom først, da...

Har et par diagnoser innenfor psykiatrien også. Og et par alvorlige somatiske til... Jeg bruker ingen medisiner mot tarmsykdommen nå, for jeg hadde "bare" ulcerøs kolitt og nå som tykktarmen er borte er jo liksom problemet løst. Men jeg har fremdeles plager knyttet til den sykdommen, eller som sykdommen var/er direkte skyld i, om du forstår.

Men jeg skal vel ikke klage egentlig. Det er jo mange som har det så MYE verre enn meg, (deriblant du) men det er ikke alltid like lett å tenke på. Men nå tenker jeg fælt på alle menneskeskjebnene i Japan... :-(

Uansett, jeg ønsker deg masse lykke til videre! Håper du kan greie livet ditt på en god måte med riktige medisiner.

Ønsker deg alt godt!

Gjest pointless
Skrevet

Ja, det er synd på deg.

''Ja, det er synd på deg.

– selvmedliden''

Sjalu eller noe? Ta Gule Sider for deg og skaff deg en god psykolog så kanskje du kan få hjelp til å få bukt med problemet.

Skrevet

Ja, for meg har det også gått utover det psykiske. Men vet egentlig ikke om det var høna eller egget som kom først, da...

Har et par diagnoser innenfor psykiatrien også. Og et par alvorlige somatiske til... Jeg bruker ingen medisiner mot tarmsykdommen nå, for jeg hadde "bare" ulcerøs kolitt og nå som tykktarmen er borte er jo liksom problemet løst. Men jeg har fremdeles plager knyttet til den sykdommen, eller som sykdommen var/er direkte skyld i, om du forstår.

Men jeg skal vel ikke klage egentlig. Det er jo mange som har det så MYE verre enn meg, (deriblant du) men det er ikke alltid like lett å tenke på. Men nå tenker jeg fælt på alle menneskeskjebnene i Japan... :-(

Uansett, jeg ønsker deg masse lykke til videre! Håper du kan greie livet ditt på en god måte med riktige medisiner.

Ønsker deg alt godt!

Du har min største sympati....vi vet det....

Skrevet

Ja, det er synd på deg.

Irtoni eller??

Gjest Gåten
Skrevet

Ønsker deg alt godt!

''Men nå tenker jeg fælt på alle menneskeskjebnene i Japan... :-(''

Ser at folk inkl nhd oppfordrer til det,de kan prøve selv å være syk,samt bære Verdens elendigheter på sine skuldre. Noen ganger har en nok med seg selv,en må gjøre det beste ut av det.

Tenk på deg selv,ta vare på deg selv. Hva hjelper det dem i Japan om folk blir enda sykere på deres vegne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...