Gå til innhold

Legen har skrevet ut Seroxat, men..

Gjest ..jeg vet ikke om jeg skal ta dem?

Anbefalte innlegg

Gjest ..jeg vet ikke om jeg skal ta dem?
Skrevet

Håper noen svarer meg her, tenker og grubler hele tida på hvordan jeg skal komme meg.

Litt historikk: for 3-4 år siden røsket jeg litt opp i noe som har plaget meg mye i barndommen/ungdomstida, nemlig tvangshandlingene jeg har hatt siden 11-årsalderen. Bestemte meg for å prøve ut medisiner, et lite oppgjør på en måte med tvangen.

Gikk på Seroxat i ca halvannet år, er nå ca 2-3 år siden jeg sluttet.

Har nå vært sykmeldt halvannen mnd på grunn av stress. Jeg er sliten, masse muskelspenninger + det jeg nå skjønner er stress og angst, kroppen er på høygir. Ble sykmeldt da jeg fikk symptomer som skjelvinger og nummenhet som jeg trodde var hjerneslag eller noe sånt, klarte ikke å koordinere, gjøre to ting samtidig, glemte mye osv. I tillegg får jeg "hetta" når jeg er inne på kjøpesenter, butikk o.l. og skjønner at jeg har en type angst. Har en veldig uro i meg, gruer meg og bekymrer meg for det meste, og ser nå at det ikke var tvangen i seg selv som var mitt hovedproblem før, men den generaliserte angsten jeg tror jeg har.

Kan jeg komme ut av dette uten medisiner?? Gruer meg veldig til å begynne på Seroxat, hadde noen bivirkinger før og testet ut Cipralex som gjorde meg dårlig på natta (stikkinger i ansiktet, oppkast, blodtrykksfall?...)

Beklager langt innlegg..

Jeg går til psykomotorisk fysioterapi, skal begynne hos psykolog (venteliste).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...