Gå til innhold

Ufrivillige tanker og bilder i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest meAfteryou
Skrevet

De siste, kanskje 2 eller 3 år har jeg begynt å få ufrivillige bilder i hodet, ofte av seksuell art med en person jeg er i samme rom med (kun folk jeg ikke kjenner). Disse "bildene "er på ingen måte opphissende, de er heller motbydelige, påtrengende og forstyrrende. I begynnelsen var jeg redd for at jeg var betatt av alle disse menneskene i aldre mulige forskjellige aldre, (ikke barn) men nå ser jeg at jeg ikke har noen andre følelser enn avsky ovenfor disse inputsene. Men de kommer av seg selv, det er ikke noe jeg fremprovoserer.

Jeg blir også redd for at vedkommende kan lese det på meg, eller lese mine tanker; og se hva jeg tenker.(kan også forekomme i andre situasjoner) Noen ganger så lurer jeg også på om det er vedkommendes tanker jeg leser. Men det er det nok ikke. Jeg vet at alt dette er TULL. Fornuften min sier meg at hjernen min spiller meg et puss, og at jeg bare må "overse" det eller føye det bort. Det fungerer, men er slitsom til tider, spesielt i perioder hvor slike tanker ofte kommer, og hvor jeg er plaget med ubekvem (kanskje angst) og føler meg usikker ellers.

Jeg mener og tror at ingenting av dette hindrer meg fra å gjøre de ting jeg skal gjøre i hverdagen, men jeg blir fort sliten og trøtt.

Har ingen diagnose og går ikke til noen form for behandling. Kan dette være "normalt", er det bare jeg som er redd for at jeg er litt småsyk uten grunn?

Visst ikke, hva dreier dette seg om?

nitty-gritty
Skrevet

Jeg kan tilnærmet ingenting om psykisk sykdom, men dette høres litt ut som tvangstanker.

Forøvrig synes jeg det er alarmerende at du vurderte om dette var andres tanker, ikke dine egne. Men det er jo et positivt tegn at du avfeide den forklaringen.

Skrevet

Det der kan jeg også få. Plutselige, motbydelige bilder i hodet, som alltid dreier seg om en eller annen avskyelig sex-aktivitet med meg,og det absolutt ekleste og mest degenerete individet på bussen/butikken/flyet hvor nå enn det måtte oppstå.

Sånne kjipe små tankeblaff, som om underbevisthen skulle mene noe over temaet : tygg litt på :det_ du! ;)

Tror det er ganske vanlig. Jeg har mange veninner og venner som også har sånne tankeblaff og vennlige hilsner fra en eller annen sær og hevngjerrig del av dunkel underbevvisthet..Og endel som absolutt ikke skjønner hva vi snakker om! Litt som å ha farge på navn og ukedager, selvom det første selvsagt er noe mer uønsket! ;p

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Tror faktisk det er snakk om en slags grensepsykose jeg. I alle fall angst (hvor tvangstanker inngår).

serenity777
Skrevet

Høres ut som OCD (tvangslidelse), når du er klar over att det er tull.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Høres ut som OCD (tvangslidelse), når du er klar over att det er tull.

Tror ikke en vil ha slike tanker om at andre kan lese tankene ens, og en kan lese andres tanker, ved OCD. Minner om schizotyp lidelse. Der inngår tvangspreget grubling (rambling!).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...