Gå til innhold

Betablokkere

Anbefalte innlegg

Gjest TTAA86
Skrevet

Hei. Jeg har blitt utredet av min fastlege for sosial angst, dvs. jeg får angst før jobbintervju, prate i formelle sammenhenger og jobbintervju. Jeg har blitt henvist til kognitiv terapi, som skal starte opp snart. Jeg er imidlertid i en jobbsøker situasjon og jeg sliter veldi med det å gå på intervju, jeg kom til døra sist men måtte bare snu pga. angsten, hadde da veldi høy puls og hjertebank. Det setter meg helt ut av spill og jeg føler jeg ikke klarer å fokusere på andre ting når kroppen min reagerer så kraftig som den gjør. Jeg fikk utskrevet Atenolol 25mg som jeg kunne ta en til to av, altså maks 50mg som jeg kunne ta i forkant av slike situajsoner, dette mente legen kunne roe de fysiske angstsymtomene, jeg målte blodtrykk til 140/70 samtidig. Jeg er skeptisk av natur til piller så mitt spørsmål er følgende: Hva kan jeg forvente av bivirkinger? er det noe jeg bør ungå å gjøre/spise/drikke når jeg tar slike tabletter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På disse lave doser og kun med enkeltdosering før et enkelt møte, vil du mest sannsynlig ikke få noen bivirkning.

Jeg anbefaler at du prøver ut det en kveld hjemme. Du trenger spise eller drikke noe annet enn det du gjør til daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...