Gå til innhold

alt er relativt

Gjest illusjon og virkelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen forteller deg at alt er flytende,alt ser ut som det samme "samme konsistens" på alt. At det ser ut som man kan gå gjennom veggen eller dette gjennom stolen,det ser likt ut,vibrerende stoff som er transparent. Likevel er det fast når det berøres." Dette er det som er virkelig,jeg ser illusjonene. Verden slik vi kjenner den i dag er en illusjon" sier han.

Hva tenker du da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da tenker jeg at personen er syk.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Da lurer jeg på hva vedkommende har røyka...

Skrevet

Da tenker jeg at personen er syk.

Tror du på tankens kraft?

Er det ikke ved hjelp av dine tanker du har blitt psykiater?

Og har det ikke noe med hvilke hjernehalvdel som blir mest brukt?

Skrevet

Da lurer jeg på hva vedkommende har røyka...

Ingenting.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis vedkommende ser disse tingene er det vel noe galt, da stavene og tappene fanger opp lys og sender dette videre via synsnerven på en måte som ikke lar seg bortforklare.

Men på den annen side, vet man jo at et atom i meg feks kan ha sitt elektron i en bane som befinner seg 3 km fra atomet. Da blir det til slutt at alt består av bølgernatur, nærmest ikke-materie eller skiftende materie, altså er man ikke langt fra å måtte innse at alt er en illusjon.

Tenker vi på de svarte hull tenkte man seg før disse som slutten på alt, men nå vet man at den elektromagnetiske strålingen rundt et svart hull må bety at det svarte hullet snarere kan være starten på alt, skapelsen av liv.

Skrevet

Hei!

Hvis vedkommende ser disse tingene er det vel noe galt, da stavene og tappene fanger opp lys og sender dette videre via synsnerven på en måte som ikke lar seg bortforklare.

Men på den annen side, vet man jo at et atom i meg feks kan ha sitt elektron i en bane som befinner seg 3 km fra atomet. Da blir det til slutt at alt består av bølgernatur, nærmest ikke-materie eller skiftende materie, altså er man ikke langt fra å måtte innse at alt er en illusjon.

Tenker vi på de svarte hull tenkte man seg før disse som slutten på alt, men nå vet man at den elektromagnetiske strålingen rundt et svart hull må bety at det svarte hullet snarere kan være starten på alt, skapelsen av liv.

Sant,vi ser ikke med øynene. Synssenteret er i hjernen. Tror psykiateren vet ting...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Sant,vi ser ikke med øynene. Synssenteret er i hjernen. Tror psykiateren vet ting...

Gå til legen og spør om Abilify, du... :-P

Skrevet

Gå til legen og spør om Abilify, du... :-P

For sannheten må medisineres bort?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For sannheten må medisineres bort?

Hvilken sannhet?

Det "må" ikke nei, men... du vli nok få et mye bedre liv.

Skrevet

Hvilken sannhet?

Det "må" ikke nei, men... du vli nok få et mye bedre liv.

Vil få det livet jeg ønsker meg. Og hvorfor tror du at det gjelder meg?

Observerer!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Vil få det livet jeg ønsker meg. Og hvorfor tror du at det gjelder meg?

Observerer!

Det er vel ganske åpenbart at det gjelder deg... måten du snakker på... ? Det er ikke normalt å si at psykiateren "vet ting"...

Skrevet

Det er vel ganske åpenbart at det gjelder deg... måten du snakker på... ? Det er ikke normalt å si at psykiateren "vet ting"...

''Det er ikke normalt ''

Alt er relativt!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Det er ikke normalt ''

Alt er relativt!

Kjenner meg igjen i det med å finne "støtte" for paranoiaen i diverse filosofi. Det der kommer jo fra Einstein, ikke sant? Har nemlig vært paranoid selv.

Du burde holde deg unna slike ting en stund, uansett om du velger å dra til legen eller ikke. Det bare mater psykosen.

Skrevet

''Det er ikke normalt ''

Alt er relativt!

Hvorfor skrev du her da?

Du lurte på "hva tenker vi da".

Skrevet

Hvorfor skrev du her da?

Du lurte på "hva tenker vi da".

Lurer på hva andre tenker om det ja,vil vite det. Men skal heller holde det for meg selv,skjønner hva dere mener om det.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det med å finne "støtte" for paranoiaen i diverse filosofi. Det der kommer jo fra Einstein, ikke sant? Har nemlig vært paranoid selv.

Du burde holde deg unna slike ting en stund, uansett om du velger å dra til legen eller ikke. Det bare mater psykosen.

En trenger å lese for å forstå seg selv fra ulike perspektiv,og jeg er ikke psykotisk heller. Men jeg skjønner at du/dere kan oppfatte det slik,var det jeg ville vite så takk og god kveld!

Skrevet

Lurer på hva andre tenker om det ja,vil vite det. Men skal heller holde det for meg selv,skjønner hva dere mener om det.

Det er ikke riktig at ALT er relativt, det er bare en sånn ting man sier. Fakta er f.eks. ikke noe som er relativt.

Men hvis du ikke plager andre med din tro så må det vel være helt ok at du ser slik på det som du gjør.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er ikke riktig at ALT er relativt, det er bare en sånn ting man sier. Fakta er f.eks. ikke noe som er relativt.

Men hvis du ikke plager andre med din tro så må det vel være helt ok at du ser slik på det som du gjør.

''Men hvis du ikke plager andre med din tro så må det vel være helt ok at du ser slik på det som du gjør.''

Har ikke alle og enhver et ansvar for å hjelpe folk i nød?

Skrevet

''Men hvis du ikke plager andre med din tro så må det vel være helt ok at du ser slik på det som du gjør.''

Takk likeså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...