Gå til innhold

alt er relativt

Gjest illusjon og virkelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Men hvis du ikke plager andre med din tro så må det vel være helt ok at du ser slik på det som du gjør.''

Har ikke alle og enhver et ansvar for å hjelpe folk i nød?

Jo, men det virket det ikke som om trådstarter var interessert i akkurat nå.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jo, men det virket det ikke som om trådstarter var interessert i akkurat nå.

Hvis noen har krasjet med bilen og er bevisstløs da?

Skrevet

Hvis noen har krasjet med bilen og er bevisstløs da?

Det er da virkelig noe heeelt annet...!

Dessuten så behandler man ikke dette over internett heller.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe helt annet, jeg da.

Neida, men man kan jo oppmuntre om å oppsøke hjelp, da.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

De som har opplevd å være paranoid psykotisk vet at man faktisk kan sammenligne det med å være uten bevissthet! ;-)

Gjest illusjon og virkelighet
Skrevet

''Men hvis du ikke plager andre med din tro så må det vel være helt ok at du ser slik på det som du gjør.''

Har ikke alle og enhver et ansvar for å hjelpe folk i nød?

Jeg er ikke i nød. For alt du/dere tenker og sier snu pilene mot dere/deg selv. Ville bare vite hva folk tenkte om det,det er alt.

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe helt annet, jeg da.

Neida, men man kan jo oppmuntre om å oppsøke hjelp, da.

Det er noe annet om du ser en person som har krasjet og ligger bevisstløs, enn om du skal prøve å hjelpe noen over nett, som ikke synes han/hun trenger noe hjelp.

Selvfølgelig kan man oppmuntre til hjelp for det, men du får ikke tvunget noen eller fysisk gjort noe med det selv.

Var bare det jeg mente.

Skrevet

De som har opplevd å være paranoid psykotisk vet at man faktisk kan sammenligne det med å være uten bevissthet! ;-)

''De som har opplevd å være paranoid psykotisk vet at man faktisk kan sammenligne det med å være uten bevissthet! ;-)''

Ja, det tviler jeg ikke på, men det er forskjell på å være på stedet og på å sitte på nettet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er noe annet om du ser en person som har krasjet og ligger bevisstløs, enn om du skal prøve å hjelpe noen over nett, som ikke synes han/hun trenger noe hjelp.

Selvfølgelig kan man oppmuntre til hjelp for det, men du får ikke tvunget noen eller fysisk gjort noe med det selv.

Var bare det jeg mente.

Joda... du har vel et poeng der.

Skrevet

Joda... du har vel et poeng der.

Du hadde også noen poenger. :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er ikke i nød. For alt du/dere tenker og sier snu pilene mot dere/deg selv. Ville bare vite hva folk tenkte om det,det er alt.

Jeg vet jo selvsagt ikke, syns bare det virket som du hadde det kjipt...

Og det er da virkelig ingen skam, hvis det er sånn du tenker at det er... å slite...

Skrevet

Å være i nød er ganske relativt :-), men jeg tenker at man ikke skriver her på forum for psykiatri hvis man er 100 % sikker på at man er helt stabil. :-)

Skrevet

Sant,vi ser ikke med øynene. Synssenteret er i hjernen. Tror psykiateren vet ting...

Men hjernens jobb er å skape et mest mulig riktig bilde av omgivelsene mhp lys, størrelser, farger, avstand, bevegelse etc.

Avviker hjernens oppfatning vesentlig fra de lyssignalene som treffer øyet, er det noe galt et eller annet sted.

En som er fullstendig blind ser ikke noe som helst, men det betyr ikke at omverdenen har forsvunnet.

mvh

Skrevet

''Det er ikke normalt ''

Alt er relativt!

Relativt betyr: "Sett i forhold til noe annet."

Den primære jobben til hjernens synssenter er å tolke de ytre omgivelser visuelt, ikke å skape en egen virkelighet. Det kan fantasien ta seg av.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...