Gå til innhold

Overbookes fly og hoteller med viten og vilje?

Anbefalte innlegg

Gjest er det sånn, eller??

Jeg har hørt at fly og hoteller blir overbooket, med viten og vilje, fordi erfaringsmessig dukker ikke alle passasjerene/gjestene opp..

Er dette sant????

Hva skjer om man kommer på hotellet og de ikke har rom igjen til meg???

Det må jo være veldig dumt da, å ankomme sent på kvelden, etter alle andre. Eller stå bakerst ved gaten på fly...

Fortsetter under...

Selvsagt er det med vilje. Det ligger en hel vitenskap bak, å beregne hvor mange de kan overbooke med på hver avgang. Det varierer mye fra dag til dag hvort mange som erfaringsmessig ikke møter opp.

Jeg har selv reist på stand-by billett til USA, der det har vært overbooket med ca 60 passasjerer, og jeg kom med uten problemer.

ShitDiddelyDo

Jeg har opplevd å sjekke inn på fly og bli spurt om jeg er villig til å ta flyet dagen etter pga overbooking. Jeg ble tilbudt 300 Euro og luksushotell med full dekning for en natt. Hadde det ikke vært for matforgiftning og at sykehuset hadde forberedt rennaræven min på den lange flyturen med piller og intravenøst, hadde jeg takket ja.

Gjest SMIRnøff

Selvsagt er det med vilje. Det ligger en hel vitenskap bak, å beregne hvor mange de kan overbooke med på hver avgang. Det varierer mye fra dag til dag hvort mange som erfaringsmessig ikke møter opp.

Jeg har selv reist på stand-by billett til USA, der det har vært overbooket med ca 60 passasjerer, og jeg kom med uten problemer.

Det er nok ikke en "hel vitenskap" som ligger bak, det er bare et ganske enkelt regnestykke.

Annonse

Det er nok ikke en "hel vitenskap" som ligger bak, det er bare et ganske enkelt regnestykke.

Nope, ikke noe enkelt ved det. Flyselskapene har egne avdelinger som jobber med dette. Det er vanvittig mye som spiller inn for hvor høy kabinfaktoren blir.

Vi opplevde det på hotell i USA. Vi hadde reist i 26 timer (regnet fra døren hjemme og til hotellet) og var SLITNE. Hadde med 3 barn som var 4, 9 og 10 år gamle.

Vi kom frem sent på kvelden (rundt kl. 22) og fikk beskjed om at det ikke var noe ledig, men et vi kunne få rom ved hotellet ved siden av. (50 meter å gå)

Jeg nektet. Fortalte at vi hadde booket rom flere måneder i forveien, at vi var kjempeslitne og at det ikke var aktuelt å skulle bo på et annet hotell den natten. (Vi skulle få rommet "vårt" natten etter.)

Vi fikk da et større rom på hotellet den natten, etter å ha snakket med manager og masse styr.

Var ellers veldig fornøyd med hotellet. Vi bodde der i 12 netter og hadde det flott :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...