Gå til innhold

Klippfiskspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest bacalaoelsker

Har en hel klippfiskside som er saltet, ikke fryst ned...

Så har jeg planer om selskap om noen uker,

men tenker med grøss o gru hvor travelt det blir,

skjære opp klippfisken, vanne ut, renske for skinn og bein....

Så det jeg lurer på er om jeg kan gjøre alt dette nå,

og så fryse ned??? Og hvor lenge holder den seg i så fall i frysern?

Hvis jeg så skal bruke den i bacalao, må jeg tine den først

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362040-klippfisksp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke problem - gjør alt grovarbeidet nå og frys den ned. Torsk er en mager fisk så den kan du ha ganske lenge i fryseren. Jeg brukte nettopp klippfisk som har ligget et år og den var like god. Husk å ta opp fisken i god tid før bacalaoen skal lages. Den skal tine + ligge i vann et par døgn. Husk å skifte vannet en gang i døgnet. Smaklig måltid!

Gjest trådstarter

Ikke problem - gjør alt grovarbeidet nå og frys den ned. Torsk er en mager fisk så den kan du ha ganske lenge i fryseren. Jeg brukte nettopp klippfisk som har ligget et år og den var like god. Husk å ta opp fisken i god tid før bacalaoen skal lages. Den skal tine + ligge i vann et par døgn. Husk å skifte vannet en gang i døgnet. Smaklig måltid!

Hvordan klarer man å renske en uutvannet klippfisk for skinn og bein? Den er jo stiv som... ja jeg vet ikke hva... Det jeg lurte på var om det gikk an å vanne den ut først, og så renske den - for så å fryse ned.

Hvordan klarer man å renske en uutvannet klippfisk for skinn og bein? Den er jo stiv som... ja jeg vet ikke hva... Det jeg lurte på var om det gikk an å vanne den ut først, og så renske den - for så å fryse ned.

skinnet kan du dra av. Begynn på halen. Beina kan du enten ta med tang, eller skjære ut. Ikke vanne før du fryser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...