Gå til innhold

Eksen er vel ikke mitt ansvar?

Anbefalte innlegg

Gjest hengermedsurleppa

Er irritert over at jeg på en måte skal være den som skal vite bortimot alt om eksen,bare fordi jeg har barn med han.Det er nesten 4 år siden det ble slutt,og jeg vil faktisk ha så lite kontakt med vedkommende som mulig.

Et klassisk,kjent eksempel er at skolen skal innkalle til møte de har prøvd å ringe han,men han svarer ikke.Så de ringer heller meg for å spørre om han har skifta nummer.Har prøvd å forklare at det var typisk han å la være å ta telefonen eller svare på sms,men jeg tror det er dårlig forståelse for sånt.

Har vært inne på tanken med å be dem kontakte foreldrene hans,da det er de som er hans pårørende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362049-eksen-er-vel-ikke-mitt-ansvar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

6

• petter smart

5

• Mandolaika

3

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

'' Har vært inne på tanken med å be dem kontakte foreldrene hans,da det er de som er hans pårørende''

Dette blir for dumt. Det er dere som har barn sammen og det er dere som må samarabeide om barnet. Det er DERE som er pårørende til barnet.Hvorfor i alle dager skal skolen ringe foreldrene hans?

Gjest Gjøkeniburet

Jeg klarer ikke dy meg denne gangen...

Jeg er nyskjerrig på hvorfor dere velger å få barn med sånne typer som dere siden sier er så håpløse ?

Du vil ha minst mulig kontakt med han sier du.

Stakkars barn av vslike foreldre som er av idag.

Ps. Jeg går ut fra at du har ny kjæreste, osv., osv., osv.....

Jeg er nyskjerrig på hvorfor dere velger å få barn med sånne typer som dere siden sier er så håpløse ?

''Du vil ha minst mulig kontakt med han sier du. Stakkars barn av slike foreldre som er av idag.''

Det er da ikke noe fenomen "av idag" at foreldrene ikke har så mye kontakt etter et brudd? Snarere tvert imot. Det var ikke mye fast samvær ved skilsmisse hvis vi går etpar generasjoner tilbake. Ikke ved barn utenfor ekteskap, heller. Da stakk som regel faren sin kos, og dett var dett.

Jeg forsvarer verken tidligere praksis eller legger meg oppi trådstarters tidligere familieforhold, jeg bare reagerer på at dette er noe "foreldre av idag" skal ha skylden for. I vår del av verden har det aldri vært tatt så mye hensyn til barn som idag.

''Du vil ha minst mulig kontakt med han sier du. Stakkars barn av slike foreldre som er av idag.''

Det er da ikke noe fenomen "av idag" at foreldrene ikke har så mye kontakt etter et brudd? Snarere tvert imot. Det var ikke mye fast samvær ved skilsmisse hvis vi går etpar generasjoner tilbake. Ikke ved barn utenfor ekteskap, heller. Da stakk som regel faren sin kos, og dett var dett.

Jeg forsvarer verken tidligere praksis eller legger meg oppi trådstarters tidligere familieforhold, jeg bare reagerer på at dette er noe "foreldre av idag" skal ha skylden for. I vår del av verden har det aldri vært tatt så mye hensyn til barn som idag.

''Jeg forsvarer verken tidligere praksis eller legger meg oppi trådstarters tidligere familieforhold, jeg bare reagerer på at dette er noe "foreldre av idag" skal ha skylden for. I vår del av verden har det aldri vært tatt så mye hensyn til barn som idag.''

Vel talt. Godt at noen evner å se perspektivet.

petter smart

Poenget var vel at mange kvinner velger å få barn med personer de beskriver som psykopat/lat/udugelig osv. etter et brudd.

Hvorfor ikke være litt mer kritiske ift hvem en får barn med? For har en først fått barn med noen så kan en ikke kutte all kontakt med dem.

Annonse

Gjest Gjøkeniburet

Marerielt sett så har du sikker rett.

Men nå er det slik at unger liker at foreldrene helst tåler tyrnet på hverandre også.

Og aller helst vil de at mamma og pappa er sammen, slik at de slippe å forholde seg til så mange "onkler" og "tanter" i oppveksten.

Slik ER det bare, enten du liker det eller ei.

2 av døtrene til naboen min har 6 barn hver - med 3 forskellige fedre hver.

Og alle disse fedrene blir naturligvis kalt for idioter.

Men igjen : hvorfor få barn med idioter da ?

Jeg har selv en ex. For de fungerte dessverre ikke mellom oss.

Men h#n er da ikke en idiot som jeg ikke tåler å ha kontak med for det.

Poenget var vel at mange kvinner velger å få barn med personer de beskriver som psykopat/lat/udugelig osv. etter et brudd.

Hvorfor ikke være litt mer kritiske ift hvem en får barn med? For har en først fått barn med noen så kan en ikke kutte all kontakt med dem.

Jeg forsto utmerket godt den delen av saken. Jeg tok opp det som handlet om at dette er typisk for "foreldre av idag". Den største forskjellen på før og nå dersom man får barn med en drittsekk, er at man tidligere ofte måtte forbli i forholdet.

Jeg er på ingen måte uenig i at man bør tenke seg om før man får barn. Men nå er det faktisk slik at disse eksene ikke erklærer på forhånd at de etter etpar år med hverdagsstress og kjedelig familieansvar, har planlagt å slutte å ta sin del og / eller begynne å leve som singel igjen i forhold til de gamle kompisene og damer de måtte treffe (for å nevne etpar årsaker til samlivsproblemer).

Jeg regner med at du sier det samme til gutta når de klager over at damene deres er blitt dritkjedelige, usexy masekjerringer etter at småbarna kom, nemlig at det burde de tenkt på før de slo seg sammen med dem?

Men nå er det slik at unger liker at foreldrene helst tåler tyrnet på hverandre også.

Og aller helst vil de at mamma og pappa er sammen, slik at de slippe å forholde seg til så mange "onkler" og "tanter" i oppveksten.

Jeg bifaller ikke å få barn med idioter, og slett ikke i serie. Vi vet ingenting om hvor mange forhold trådstarter har bak seg, kun at hun ikke bor med barnefaren.

Jeg mener bare at dette ikke er noe nytt påfunn "av idag". Men tidligere var man i større grad nødt til å bli hos idioten. Jeg skal love deg at barn led bak 50-tallets idylliske fasade også.

Selvsagt har unger best av at alle tåler tryner på hverandre, men jeg er ikke sikker på at unger har det bedre, om nå folk først ikke tåler trynet på hverandre, at de som ikke gjør det tvinger seg til å fortsette i et ekteskap, enn om de faktisk splitter.

men utover det, litt enig i at pendesvingnigen har vært stor ; der folk før ble i elendige forhold om så gubben slo de gule og blå og sånn sett ofte ødela livene sine, synes jeg nå folk går vel fort i fra partnerne sine, gjerne av litt ullne grunner om å "realisere seg selv" eller på grunn av ting som burde være bagateller, omtrent som om hvis partneren ikke har orden i sokkeskuffen, eller gir vekk serieorgasmer annenhver dag, sånn for å sette det på spissen..;p Jeg lurer på om ikke disse ødelegger livene sine litt også, merd å ikke sloss litt for kjærligheten, og å ha varige, solide relasjoner, og å stole på at ting går opp og ned, og at livet ikke innfrir max hver eneste dag åfrene igjennom.

Og i begge tilfeller tror jeg barn kan bli skadelidende.

Men alt i alt tror jeg barn, og ivaretagelsen av barndommen står sterkere i samfunnet enn noen sinne, og sånn sett mener jeg at holdningen din om at "alt var bedre før" er noe tullball.

Uten å på den måten være det minste enig med trådstarter, for det er jeg slett ikke.

Gjest Hulderen

''Er irritert over at jeg på en måte skal være den som skal vite bortimot alt om eksen,bare fordi jeg har barn med han''

Vite bortimot alt? Fordi skolen spør deg om han har byttet mobilnummer? Du syns ikke at du overdriver en smule nå? Jeg syns heller ikke at det er "bare" å ha barn med noen. Da er det naturlig at dere har kontakt, og naturlig at skolen tar kontakt med deg angående ham.

Gjest togli

Han er jo dine barns far, så du får heller tenke at for dine barns skyld så hjelper du skolen med å få tak i ham. Du får samtidig være åpen mot skolen og fortelle hva som er problemet (umulig å få tak i etc). Du blir rett og slett ikke 100 % ferdig med ham før barna er voksne...

Annonse

Gjest togli

Det er ganske utrolig hva som kan skje i etterkant av et samlivsbrudd... Man mener man har funnet en flott pappa til barna sine og vet at dette er en mann som kommer til å ta sitt ansvar der det trengs. Et samlivsbrudd kan snu opp-ned på alt og gjøre selv den greieste til en grinebiter som nekter å se lenger enn sin egen nese. Pr.idag kan jeg si at dette heldigvis ikke gjelder meg og min eks, men du verden så mange rare historier man får høre om folk man aldri hadde trodd dette om.......

Gjest Det er ikke så vanskelig å se

Det er ganske utrolig hva som kan skje i etterkant av et samlivsbrudd... Man mener man har funnet en flott pappa til barna sine og vet at dette er en mann som kommer til å ta sitt ansvar der det trengs. Et samlivsbrudd kan snu opp-ned på alt og gjøre selv den greieste til en grinebiter som nekter å se lenger enn sin egen nese. Pr.idag kan jeg si at dette heldigvis ikke gjelder meg og min eks, men du verden så mange rare historier man får høre om folk man aldri hadde trodd dette om.......

''Man mener man har funnet en flott pappa til barna sine og vet at dette er en mann som kommer til å ta sitt ansvar der det trengs. Et samlivsbrudd kan snu opp-ned på alt og gjøre selv den greieste til en grinebiter som nekter å se lenger enn sin egen nese.''

Jeg har til nå ikke blitt overrasket èn gang, jeg, over mine venninners problemer med x'en. Jeg tror ikke folk skifter karakter eller personlighet fordi de gjennomgår en skilsmisse, disse "idiot-trekkene" har vært der hele tiden, men når man er i forholdet ser det ut som at det godtas og forklares og unnskyldes.

Når forholdet er slutt, så er det også slutt på å godta, forklare og unnskylde, da kommer idiotstempelet tvert. Helt opplagt for en utenforstående som har sett idioten hele tiden.

Gjest Det er ikke så vanskelig å se

Synes ikke det er det minste rart om de spør deg om han har byttet mobilnummer, for de går jo ut fra at dere som foreldre har et i alle fall minimum av kontakt.

Hvis dette er det eneste du har av "ansvar for x'en", så tror jeg det bør være overkommelig.

Jeg forsto utmerket godt den delen av saken. Jeg tok opp det som handlet om at dette er typisk for "foreldre av idag". Den største forskjellen på før og nå dersom man får barn med en drittsekk, er at man tidligere ofte måtte forbli i forholdet.

Jeg er på ingen måte uenig i at man bør tenke seg om før man får barn. Men nå er det faktisk slik at disse eksene ikke erklærer på forhånd at de etter etpar år med hverdagsstress og kjedelig familieansvar, har planlagt å slutte å ta sin del og / eller begynne å leve som singel igjen i forhold til de gamle kompisene og damer de måtte treffe (for å nevne etpar årsaker til samlivsproblemer).

Jeg regner med at du sier det samme til gutta når de klager over at damene deres er blitt dritkjedelige, usexy masekjerringer etter at småbarna kom, nemlig at det burde de tenkt på før de slo seg sammen med dem?

''Jeg regner med at du sier det samme til gutta når de klager over at damene deres er blitt dritkjedelige, usexy masekjerringer etter at småbarna kom, nemlig at det burde de tenkt på før de slo seg sammen med dem?''

Hør! Hør!!

Gjest togli

''Man mener man har funnet en flott pappa til barna sine og vet at dette er en mann som kommer til å ta sitt ansvar der det trengs. Et samlivsbrudd kan snu opp-ned på alt og gjøre selv den greieste til en grinebiter som nekter å se lenger enn sin egen nese.''

Jeg har til nå ikke blitt overrasket èn gang, jeg, over mine venninners problemer med x'en. Jeg tror ikke folk skifter karakter eller personlighet fordi de gjennomgår en skilsmisse, disse "idiot-trekkene" har vært der hele tiden, men når man er i forholdet ser det ut som at det godtas og forklares og unnskyldes.

Når forholdet er slutt, så er det også slutt på å godta, forklare og unnskylde, da kommer idiotstempelet tvert. Helt opplagt for en utenforstående som har sett idioten hele tiden.

Det stemmer ikke helt for de jeg kjenner... For noen ja, men ikke for alle... Det er helt utrolig hvor egosentriske noen kan bli etter en skilsmisse!

Det stemmer ikke helt for de jeg kjenner... For noen ja, men ikke for alle... Det er helt utrolig hvor egosentriske noen kan bli etter en skilsmisse!

Jeg er enig med deg. Noen kan man se det på hele tiden, men på andre kommer de stygge tingene fram først ved et samlivsbrudd. Det er ved et brudd man ser hvordan andre virkelig kan være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...