Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på "Skjult nr" og "Ukjent nr" i displayet på mobilen når man blir oppringt? Har hatt mobil i maaange år, men kan ikke huske å ha sett "Ukjent nr" før.

Grunnen til at jeg spør er at jeg de siste par ukene har blitt oppringt fra "Ukjent nr" et utall ganger pr dag. Når jeg svarer er det stille (ingen pesing, hehe), og så blir det brutt etter at jeg har sagt hallo gjentatte ganger. Fryktelig irriterende.

I ettermiddag begynte jeg å fable om at det er noen fra Langtvekkistan som prøver å tappe abonnementet mitt, leste noe om sms-svindel nylig. (Er jeg heilt på jordet kan jeg skylde på at jeg trakk to visdomstenner i dag og er dopa på Paralgin Forte ;-))

Før jeg evt dummer meg ut overfor leverandøren tenkte jeg at jeg kan spørre kloke DOL'ere; er det forskjell & hva betyr det i så fall?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362065-telefonnr-til-besv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Skjult nr." er fra de som har hemmelig/skjult telefonnummer, mens "Ukjent nr." er ukjent for din telefon.

Disse oppringingene fra utlandet skal du bare la være å ta, og for all del aldri ringe tilbake til. Det er da de kan tappe telefonen din.

Takk for svar :-)

''"Skjult nr." er fra de som har hemmelig/skjult telefonnummer, mens "Ukjent nr." er ukjent for din telefon.''

Men hvilke nummer er ukjente for min telefon? Jeg får f.eks stadig oppringinger fra slekt og venner i andre land. Hmpf, skjønner ikke dette :-/

''Disse oppringingene fra utlandet skal du bare la være å ta, og for all del aldri ringe tilbake til. Det er da de kan tappe telefonen din.''

Jeg er en blanding av mektig irritert og nysgjerrig på hvem som holder på slik, men kan heldigvis ikke ringe tilbake siden det er "Ukjent nr"...

Jeg tipper at det er telefonselgere. De ringer opp mange samtidig for å spare tid, og så snakker de med den som tar telefonen først.

Reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret, så skal du se det hjelper.

Takk for svar :-)

Har reservert meg mot telefonsalg i Brønnøysundregistrene, men det er noen år siden. Bør kanskje gjøre det på nytt, ja - opplever jo telefonsalg likevel.

Men det må da være noen fryktelig dårlige selgere som ringer opptil 10-12 ganger pr døgn i to uker uten å klare å oppnå kontakt :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...