Gå til innhold

Binder du fast hunden din utenfor butikken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det gjør jeg ikke. Da hadde besøkstallet gått kraftig ned for butikken. Ikke mange tørr å gå forbi min 62 kilos Irske Ulvehund;-)

Jeg hadde uansett aldri turt å sette igjen en hund noe sted. Mye kan skje, og det behøver ikke bare være hundetyveri. Husker jeg hadde med mitt dagmammabarn på butikken for mange år siden. Før jeg hadde fått sukk for meg, var han borte ved hunden som sto bundet, og den reagerte selvfølgelig ved å snappe etter han. Heldigvis gikk det bra:-)

Nei det gjør jeg ikke. Da hadde besøkstallet gått kraftig ned for butikken. Ikke mange tørr å gå forbi min 62 kilos Irske Ulvehund;-)

Jeg hadde uansett aldri turt å sette igjen en hund noe sted. Mye kan skje, og det behøver ikke bare være hundetyveri. Husker jeg hadde med mitt dagmammabarn på butikken for mange år siden. Før jeg hadde fått sukk for meg, var han borte ved hunden som sto bundet, og den reagerte selvfølgelig ved å snappe etter han. Heldigvis gikk det bra:-)

Irske ulvehunder er bare skjønne! Heldige du!

Gjest Har alltid gått greit her

Ja det har jeg gjort. Ikke så mange som synes en 40 kilos langhåret schafer er å spøke med :)

Av respekt for folk så har jeg bundet hundene mine alltid såpass langt unna døren at folk skal få gå inn og ut uten å være redd for mine hunder

Nå har vi bare en, litt mindre og veldig søt rase, og den er som regel aldri med i butikken. Og er den det så er det gjerne på veg til hytta. Da sitter han enten i bilen og venter til vi er ferdighandlet, eller han bindes i bilen et sted

Vi bor på et mindre sted hvor de fleste kjenner alle

Gjest bølger

Nei. For det første er det ulovlig, og for det andre har jeg en labbis som ikke liker unger. Dessverre anser mange labrador for å være barnevennlig og lar ungene gå bort og klappe.

Hvor står det at det er ulovlig. Jeg har aldri hørt det før.

Annonse

Så er det vel da en definisjonssak hvor langt unna butikken hunden i så fall kan bindes ;-)

Jeg binder i alle fall min utenfor - slik at folk kommer forbi uten å komme veldig nær den. Er selvsagt inne i butikken veldig kjapt. Og hunden har aldri vist aggressivitet overfor noen - og er ikke en stor og skummel rase. Og jeg bor ikke midt i byen, men i en bygd. Så da synes jeg det fint går an. Og har aldri fått noen negative reaksjoner på det.

Så er det vel da en definisjonssak hvor langt unna butikken hunden i så fall kan bindes ;-)

Jeg binder i alle fall min utenfor - slik at folk kommer forbi uten å komme veldig nær den. Er selvsagt inne i butikken veldig kjapt. Og hunden har aldri vist aggressivitet overfor noen - og er ikke en stor og skummel rase. Og jeg bor ikke midt i byen, men i en bygd. Så da synes jeg det fint går an. Og har aldri fått noen negative reaksjoner på det.

En matbutikk i nærheten av hytta har et bur utenfor der eierne trygt kan sette fra seg hunden sin. Det synes jeg er hyggelig gjort overfor hundeeierne.

Jeg har hele mitt liv trodd at det var helt vanlig. Det er jo ikke lov å ta med hunder inn i butikken, så da må man binde den utenfor. Alle gjør jo det. De bør selvsagt binde den såpass unna at folk kan gå inn i butikken uten å komme nær hunden.

Jeg har ikke hund selv, men trodde altså at dette var helt kurant?

candyqueen_83

Jeg har hele mitt liv trodd at det var helt vanlig. Det er jo ikke lov å ta med hunder inn i butikken, så da må man binde den utenfor. Alle gjør jo det. De bør selvsagt binde den såpass unna at folk kan gå inn i butikken uten å komme nær hunden.

Jeg har ikke hund selv, men trodde altså at dette var helt kurant?

Nei, man lar hunden bli hjemme.

candyqueen_83

Er du ikke redd for at den skal bli stjålet eller skadet? Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om det hadde skjedd.

Annonse

Selv om hunden vanligvis er snill og rolig er den et dyr og man kan aldri stole 100% på den. Den kan bli overrumplet eller skremt av et barn som kommer bort og vil kose og vil forsvare seg.

Aldri! Jeg hadde vært livredd for at han skulle blitt stjålet, eller at noen skulle gjort noe mot han. Skjønner ikke at folk tør!

Kan ikke skjønne jeg har turt heller. Det har heldigvis gått bra. Jeg elsker hunden min, og vil aldri ta sjansen mer.

Selv om hunden vanligvis er snill og rolig er den et dyr og man kan aldri stole 100% på den. Den kan bli overrumplet eller skremt av et barn som kommer bort og vil kose og vil forsvare seg.

Det er veldig mye annet som kan gå galt, for å si det sånn. Min hund har _aldri_ knurret eller vært aggressiv. Ikke for mennekser, ikke for andre hunder, ikke for katter. Ikke er den spesielt stor heller. Selvsagt om en unge kommer bort og denger den, så vet jeg jo ikke. Men....veldig lite sannsynlig. Mer sannsynlig at en katt (som jo går fritt) skader ungen.

candyqueen_83

Hvis man skal være redd for alt som er til og med er usannsynlig, er det mye man ikke kan. Kjøre bil. Slippe ut katten.. :-)

Kan jo ikke sammenlignes med å kjøre bil. Det må man jo gjøre for å komme seg rundt, og ikke alltid har mulighet for kollektivt. Å sette bikkja utenfor butikken er et stort tull. Man må klare å gå tur med bikkja først, for så å gå på butikken. Men du gjør hva du vil. Om hunden forsvinner, blir skadet eller i verste fall skader et barn så kan det jo hende du angrer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...