Gå til innhold

Lillemus


Dorthe

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

''Slank, frisk, sprek og blodprøver viser at jeg ikke mangler noenting. Jeg ELSKER pasta ;-)

Da fortsetter jeg som før. Andre må gjerne spise lavkarbo''

Kanskje folk rett og slett har ulike kropper og reagerer ulikt på kosten?

De to super-slanke i min familie er storspisere av karbomat som brød, frokostblandinger, pasta, ris, mens jeg ikke kan gjøre det samme uten å legge på meg.

''De to super-slanke i min familie er storspisere av karbomat som brød, frokostblandinger, pasta, ris, mens jeg ikke kan gjøre det samme uten å legge på meg.''

Det er ikke jeg. Jeg spiser vel heller lite brød, men jeg spiser brød, jeg spiser pasta, jeg spiser firkorn, havre, fisk, kjøtt, masse grønnskaer. Jeg er nok kanskje litt for lite flink til å spise frukt, men jeg spiser desto mer grønnskaer.

Jeg har nå mest tro på at man skal litt av alt og at kroppen trenger karbohydrater for å kunne være fysisk aktiv. Spør Nortug og Bjørgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nitty-gritty

    35

  • morsan

    4

  • Dorthe

    3

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty

''De to super-slanke i min familie er storspisere av karbomat som brød, frokostblandinger, pasta, ris, mens jeg ikke kan gjøre det samme uten å legge på meg.''

Det er ikke jeg. Jeg spiser vel heller lite brød, men jeg spiser brød, jeg spiser pasta, jeg spiser firkorn, havre, fisk, kjøtt, masse grønnskaer. Jeg er nok kanskje litt for lite flink til å spise frukt, men jeg spiser desto mer grønnskaer.

Jeg har nå mest tro på at man skal litt av alt og at kroppen trenger karbohydrater for å kunne være fysisk aktiv. Spør Nortug og Bjørgen :-)

''Jeg har nå mest tro på at man skal litt av alt og at kroppen trenger karbohydrater for å kunne være fysisk aktiv. Spør Nortug og Bjørgen :-)''

Jeg jogger tre ganger i uka, jeg gjør to-tre timer med husarbeid hver dag, jeg trener ved hjelp av Wii, jeg går over en mil hver dag... De eneste karbohydratene jeg har spist i dag har kommet fra salatblader og cherrytomater.

Påstanden din faller på sin egen urimelighet. Selvfølgelig TRENGER man ikke karbohydrater for å være fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg har nå mest tro på at man skal litt av alt og at kroppen trenger karbohydrater for å kunne være fysisk aktiv. Spør Nortug og Bjørgen :-)''

Jeg jogger tre ganger i uka, jeg gjør to-tre timer med husarbeid hver dag, jeg trener ved hjelp av Wii, jeg går over en mil hver dag... De eneste karbohydratene jeg har spist i dag har kommet fra salatblader og cherrytomater.

Påstanden din faller på sin egen urimelighet. Selvfølgelig TRENGER man ikke karbohydrater for å være fysisk aktiv.

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/karbohydrater-hvorfor-trenger-jeg-det/d.epl?id=240531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De to super-slanke i min familie er storspisere av karbomat som brød, frokostblandinger, pasta, ris, mens jeg ikke kan gjøre det samme uten å legge på meg.''

Det er ikke jeg. Jeg spiser vel heller lite brød, men jeg spiser brød, jeg spiser pasta, jeg spiser firkorn, havre, fisk, kjøtt, masse grønnskaer. Jeg er nok kanskje litt for lite flink til å spise frukt, men jeg spiser desto mer grønnskaer.

Jeg har nå mest tro på at man skal litt av alt og at kroppen trenger karbohydrater for å kunne være fysisk aktiv. Spør Nortug og Bjørgen :-)

De færreste av oss trener like mye som Northug og Bjørgen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

De færreste av oss trener like mye som Northug og Bjørgen ;-)

Vi får vel bare leve etter vår egen overbevisning og erfaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nå så sikkert at høyt kolesterol er en risikofaktor for hjerteinfarkt. Ting tyder på at det ikke har noe å si.

Jeg har ikke høyt kolestrol, men det er arvelig i familien min, og morfaren min døde av hjerteinfarkt når han var litt over 60 men ellers så har de andre dødd av Alzheimer og levd litt forskjellige lengde, men de har da gått på kolestrolsenkende midler.

Jeg hadde nok ikke villet gått rundt med altfor høyt kolestrol uten å gjort noe med det og hvis den dietten gir høyt kolestrol så tror jeg kanskje jeg hadde kuttet ned på noe av fettet hvis kolestrolet blir så høyt som 10. Det er selvfølgelig et valg den enkelte gjør, men jeg visste ikke at den diettet kunne gi høyt kolestrol og det var vel derfor jeg skrev det i tilfelle noen gikk rundt i den tro at de hadde lavt kolestrol og hadde altfor høyt. Det er jo ikke en ting man måler stadig, det blir gjerne målt en eller to ganger og aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det foregår masse forskning på høyfett-kosthold og toppidrett. Uansett trener jeg da ikke 12 timer dagen, jeg holder et normalt aktivitetsnivå.

Du påsto at dette greier jeg ikke ;)

Jeg har ikke uttalt meg om deg. Jeg har bare uttalt meg om det det som finnes av uttalelser fra eksperthold på temaet. Du sa at kroppen ikke trenger karbohydrater og de som skal kunne noe om dette sier det motsatte. Etter som jeg forstår lever jo ikke du uten karbohydrater.

http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/karbohydrater/karbohydrater-21998.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Jeg har ikke uttalt meg om deg. Jeg har bare uttalt meg om det det som finnes av uttalelser fra eksperthold på temaet. Du sa at kroppen ikke trenger karbohydrater og de som skal kunne noe om dette sier det motsatte. Etter som jeg forstår lever jo ikke du uten karbohydrater.

http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/karbohydrater/karbohydrater-21998.html

Jeg lever ikke helt uten karbohydrater, nei. Jeg spiser opptil 150 gram om dagen, noe som er ganske mye. Vanligvis ligger jeg riktignok på 40-50.

Men det finnes mange andre som spiser 15 eller til og med 0 i perioder. Og tro meg, de har energi ;)

Bare fordi en eller annen artikkel sier at kroppen må ha karbohydrater, så blir det ikke sant. Man MÅ ikke det. Kroppen går i ketose og kompenserer. Mange har mer energi enn noen gang i ketose.

Ofte blir man litt sliten og gåen i musklene i begynnelsen, men de fleste kan fint trene etter et par ukers tid med tilvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

De færreste av oss trener like mye som Northug og Bjørgen ;-)

Jeg fikk nettopp høre at Marit Bjørgen spiser 16 brødskiver pr.dag og så mye karbohydrater trenger naturligvis ikke vi andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg lever ikke helt uten karbohydrater, nei. Jeg spiser opptil 150 gram om dagen, noe som er ganske mye. Vanligvis ligger jeg riktignok på 40-50.

Men det finnes mange andre som spiser 15 eller til og med 0 i perioder. Og tro meg, de har energi ;)

Bare fordi en eller annen artikkel sier at kroppen må ha karbohydrater, så blir det ikke sant. Man MÅ ikke det. Kroppen går i ketose og kompenserer. Mange har mer energi enn noen gang i ketose.

Ofte blir man litt sliten og gåen i musklene i begynnelsen, men de fleste kan fint trene etter et par ukers tid med tilvenning.

''Men det finnes mange andre som spiser 15 eller til og med 0 i perioder. Og tro meg, de har energi ;)''

Nå har jeg akkurat spurt ei jeg kjenner godt og som kan dette. Hun har akkurat hold en detaljert og lang tale til meg :-). Hun fikk 6 på muntlig kjemieksamen nettopp i dette temaet. Hun er helt på linje med meg :-)

Et slikt kosthold vil fungere for en inaktiv og overvektig person som vil gå ned i vekt, men det er ikke et kosthold som vil fungere på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det finnes mange andre som spiser 15 eller til og med 0 i perioder. Og tro meg, de har energi ;)''

Nå har jeg akkurat spurt ei jeg kjenner godt og som kan dette. Hun har akkurat hold en detaljert og lang tale til meg :-). Hun fikk 6 på muntlig kjemieksamen nettopp i dette temaet. Hun er helt på linje med meg :-)

Et slikt kosthold vil fungere for en inaktiv og overvektig person som vil gå ned i vekt, men det er ikke et kosthold som vil fungere på sikt.

Oi, sekser på kjemieksamen på skolen, du! Imponerende resultat, men jeg anser det ikke som noen fagperson med tyngde akkurat! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Men det finnes mange andre som spiser 15 eller til og med 0 i perioder. Og tro meg, de har energi ;)''

Nå har jeg akkurat spurt ei jeg kjenner godt og som kan dette. Hun har akkurat hold en detaljert og lang tale til meg :-). Hun fikk 6 på muntlig kjemieksamen nettopp i dette temaet. Hun er helt på linje med meg :-)

Et slikt kosthold vil fungere for en inaktiv og overvektig person som vil gå ned i vekt, men det er ikke et kosthold som vil fungere på sikt.

Haha, ja, da er jo alt greit ;) "Det vil ikke fungere på sikt"... Kanskje du kan forklare kjemisk hvorfor det ikke fungerer på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Oi, sekser på kjemieksamen på skolen, du! Imponerende resultat, men jeg anser det ikke som noen fagperson med tyngde akkurat! ;-)

Bare le :-)

Jeg stoler på henne da, vet du ;o) Men det er ikke annet enn det som sies i linker her, blant annet fra helsedirektoratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Haha, ja, da er jo alt greit ;) "Det vil ikke fungere på sikt"... Kanskje du kan forklare kjemisk hvorfor det ikke fungerer på sikt?

JEG kan ikke gjøre det. Jeg hører bare på hva eksperter i ernæring sier som f.eks helsedirektoratet

Her er mer.

http://www.helsedirektoratet.no/ernaeringsraadet/nyhetsarkiv/b_de_lavkarbodietter_og_tradisjonelle_slankedietter_gir_vektreduksjon___542254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

JEG kan ikke gjøre det. Jeg hører bare på hva eksperter i ernæring sier som f.eks helsedirektoratet

Her er mer.

http://www.helsedirektoratet.no/ernaeringsraadet/nyhetsarkiv/b_de_lavkarbodietter_og_tradisjonelle_slankedietter_gir_vektreduksjon___542254

Ja, det er jo gammelt nytt.

Fakta er at man klarer seg uten karbohydrater. HELT uten karbohydrater om man ønsker det. Siden du fikk forklaringen nå nettopp, så vet du vel hva som visst nok skjer om man ikke får tilførsel av karbohydrater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, det er jo gammelt nytt.

Fakta er at man klarer seg uten karbohydrater. HELT uten karbohydrater om man ønsker det. Siden du fikk forklaringen nå nettopp, så vet du vel hva som visst nok skjer om man ikke får tilførsel av karbohydrater?

''Fakta er at man klarer seg uten karbohydrater. HELT uten karbohydrater om man ønsker det.''

Oj, det var en modig påstand. Du vet også at dette er bra for kroppen på sikt? Da skal jeg ikke diskutere mer med deg og glemme råd fra Helsedirektoratet.

''Siden du fikk forklaringen nå nettopp, så vet du vel hva som visst nok skjer om man ikke får tilførsel av karbohydrater?''

Jeg fikk en detaljert forklaring på kroppens reaksjon på ditt og datt, men gurimalla jeg husker jo ikke alt. Da må hun svare selv. Konklusjonen var det likevel ingen tvil om og det er at kroppen skal karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Fakta er at man klarer seg uten karbohydrater. HELT uten karbohydrater om man ønsker det.''

Oj, det var en modig påstand. Du vet også at dette er bra for kroppen på sikt? Da skal jeg ikke diskutere mer med deg og glemme råd fra Helsedirektoratet.

''Siden du fikk forklaringen nå nettopp, så vet du vel hva som visst nok skjer om man ikke får tilførsel av karbohydrater?''

Jeg fikk en detaljert forklaring på kroppens reaksjon på ditt og datt, men gurimalla jeg husker jo ikke alt. Da må hun svare selv. Konklusjonen var det likevel ingen tvil om og det er at kroppen skal karbohydrater.

''Oj, det var en modig påstand. Du vet også at dette er bra for kroppen på sikt? Da skal jeg ikke diskutere mer med deg og glemme råd fra Helsedirektoratet.''

Om dette strides jo de lærde :) Men det var ikke det som var poenget. Du mener man MÅ ha karbohydrater for å være aktiv. Det må man ikke.

Men, men. Det får bare være :) I dag skal jeg spise chilli med bønner og brun ris, så da er det i alle fall ingen kjemisk at jeg klarer joggeturen min i morgen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Oj, det var en modig påstand. Du vet også at dette er bra for kroppen på sikt? Da skal jeg ikke diskutere mer med deg og glemme råd fra Helsedirektoratet.''

Om dette strides jo de lærde :) Men det var ikke det som var poenget. Du mener man MÅ ha karbohydrater for å være aktiv. Det må man ikke.

Men, men. Det får bare være :) I dag skal jeg spise chilli med bønner og brun ris, så da er det i alle fall ingen kjemisk at jeg klarer joggeturen min i morgen også :P

Og jeg har spist kyllingvinger, spareribs og salat. Det er vel karbohydrater i salaten, men pytt pytt. Ha en fin joggetur. Jeg håper på fint vært og skitur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har spist kyllingvinger, spareribs og salat. Det er vel karbohydrater i salaten, men pytt pytt. Ha en fin joggetur. Jeg håper på fint vært og skitur :-)

Så lite karbohydrater dere spiser, da! ;-) Jeg tok nettop en stor håndfull potetgull fra potetgullbollen til poden & hans kompis....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...