Gå til innhold

Lillemus


Dorthe

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Så lite karbohydrater dere spiser, da! ;-) Jeg tok nettop en stor håndfull potetgull fra potetgullbollen til poden & hans kompis....;-)

Det går helt sikkert bra det ;o)) Vi pleier å ha fredagsgodt istedenfor lørdagsgodt, så jeg har kjøpt en stor pose smågodt på deling til ungene. Det vil si hun "ernæringseksperten" rømmer huset nå, så henne blir det ingenting på. Jeg hadde ikke tenkt å røre en eneste bit, men jeg har tatt 2 biter så langt :-) Jeg er veldig svak for smågodt. Potetgull klarer jeg fint å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nitty-gritty

    35

  • morsan

    4

  • Dorthe

    3

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty

Det går helt sikkert bra det ;o)) Vi pleier å ha fredagsgodt istedenfor lørdagsgodt, så jeg har kjøpt en stor pose smågodt på deling til ungene. Det vil si hun "ernæringseksperten" rømmer huset nå, så henne blir det ingenting på. Jeg hadde ikke tenkt å røre en eneste bit, men jeg har tatt 2 biter så langt :-) Jeg er veldig svak for smågodt. Potetgull klarer jeg fint å styre unna.

Samme her. Smågodt er vanskelig å motstå, spesielt små sjokolader, men potetgull kan jeg styre meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg reagerer vel mer på denne understrekningen av at man spiser "et normalt, sunt kosthold". Som om man vil understreke at det er "de andre" som er unormale.

Jeg synes kanskje du er litt hårsår nå?

Normal betyr vanligvis "vanlig". Det er jo tross alt mer vanlig å ikke ha lavkarbokosthold. Når noen sier i Norge at de spiser normalt, sunt, tenker jeg at de spiser vanlig/tradisjonell norsk mat uten for mange usunne ingredienser. Jeg tenker ikke at de mener at alle som spiser noe annet enn seg selv er unormale.

Fra norsk ordbok:

normalII -t

1 vanlig; gjennomsnittlig: nedbørmengdene ligger over det normale for årstiden / under normale forhold / som normalt; toget skulle normalt ha vært inne for et kvarter siden

2 riktig klok: han kan da ikke være normal?

Etym.: fr., lat. avl.; ○norm

Synonymer: 1. alminnelig, gjengs, ordinær, regelmessig, regulær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Det er det, men jeg har etter mine begreper. ;-)

Slank, frisk, sprek og blodprøver viser at jeg ikke mangler noenting. Jeg ELSKER pasta ;-)

Da fortsetter jeg som før.

Andre må gjerne spise lavkarbo

Og det som er så snodig er at de jeg kjenner som lever på fett-dietten ofte er overvektige. Mens de som spiser et vanlig sunt kosthold er normalt slanke og sprekere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Jeg synes kanskje du er litt hårsår nå?

Normal betyr vanligvis "vanlig". Det er jo tross alt mer vanlig å ikke ha lavkarbokosthold. Når noen sier i Norge at de spiser normalt, sunt, tenker jeg at de spiser vanlig/tradisjonell norsk mat uten for mange usunne ingredienser. Jeg tenker ikke at de mener at alle som spiser noe annet enn seg selv er unormale.

Fra norsk ordbok:

normalII -t

1 vanlig; gjennomsnittlig: nedbørmengdene ligger over det normale for årstiden / under normale forhold / som normalt; toget skulle normalt ha vært inne for et kvarter siden

2 riktig klok: han kan da ikke være normal?

Etym.: fr., lat. avl.; ○norm

Synonymer: 1. alminnelig, gjengs, ordinær, regelmessig, regulær

Jeg blir jo ikke fornærmet, da ;) Jeg bryr meg jo midt i ryggen om hva andre spiser og hvorfor og hvordan de føler angående mitt, morsans og lillemus' kosthold.

Jeg synes bare det blir litt snevert, verden er en del større enn Norge, tross alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en god latter

''Jeg har nå mest tro på at man skal litt av alt og at kroppen trenger karbohydrater for å kunne være fysisk aktiv. Spør Nortug og Bjørgen :-)''

Jeg jogger tre ganger i uka, jeg gjør to-tre timer med husarbeid hver dag, jeg trener ved hjelp av Wii, jeg går over en mil hver dag... De eneste karbohydratene jeg har spist i dag har kommet fra salatblader og cherrytomater.

Påstanden din faller på sin egen urimelighet. Selvfølgelig TRENGER man ikke karbohydrater for å være fysisk aktiv.

''jeg trener ved hjelp av Wii''

og der informerte du oss med ett veldig tydelig om at du ikke vet hva trening er. Det er ikke mulig å drive ordentlig trening ved hjelp av wii.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nitty-gritty

''jeg trener ved hjelp av Wii''

og der informerte du oss med ett veldig tydelig om at du ikke vet hva trening er. Det er ikke mulig å drive ordentlig trening ved hjelp av wii.

*himler med øynene* Det går helt fint å trene ved hjelp av Wii. Jeg bruker det til både jogging og pilates. Intensiteten er selvfølgelig ikke fantastisk, men det fungerer fint som en erstatning når man ikke har mulighet til å ta i bruk treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en god latter

*himler med øynene* Det går helt fint å trene ved hjelp av Wii. Jeg bruker det til både jogging og pilates. Intensiteten er selvfølgelig ikke fantastisk, men det fungerer fint som en erstatning når man ikke har mulighet til å ta i bruk treningssenter.

Vi har tydelig helt ulike definisjoner av trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Jeg ante ingenting om hva wii var for noe. Er det slike joggeturer du tar? Inne i stua?

http://gamevideos.1up.com/video/id/16211

Nja, det er litt likere jogging enn det der, men det er riktig :) Jeg bruker det som oppvarming de dagene jeg ikke jogger i skogen og før pilates (på Wii). Deretter gjør jeg styrketrening, dog uten Wii, siden jeg da bruker utstyr som ikke er kompatibelt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nja, det er litt likere jogging enn det der, men det er riktig :) Jeg bruker det som oppvarming de dagene jeg ikke jogger i skogen og før pilates (på Wii). Deretter gjør jeg styrketrening, dog uten Wii, siden jeg da bruker utstyr som ikke er kompatibelt med den.

OK :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Det funker når man sitter fast hjemme i flere timer hver dag på grunn av baby :)

Ja, det var ikke jeg som kritiserte deg, selv om jeg så for meg vanlige joggeturer. Alt er bedre enn ingenting. Trilleturer er også bra:-)

Jeg trente mest om kvelden, da jeg hadde babyer. Det gjør jeg forresten nå også iom at jeg jobber. Men vi er ganske heldige. Vi har treningsstudio på jobben. 1 gang i uka kan vi ta en utvidet lunsjpause på 1 time og trene der. Ellers kan jeg også trene i lunsjpausen hver dag (hvis jeg vil). Det blir knapp tid og stress, men det hender at jeg gjør det. 20 min med trening og 10 min dusjing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Ja, det var ikke jeg som kritiserte deg, selv om jeg så for meg vanlige joggeturer. Alt er bedre enn ingenting. Trilleturer er også bra:-)

Jeg trente mest om kvelden, da jeg hadde babyer. Det gjør jeg forresten nå også iom at jeg jobber. Men vi er ganske heldige. Vi har treningsstudio på jobben. 1 gang i uka kan vi ta en utvidet lunsjpause på 1 time og trene der. Ellers kan jeg også trene i lunsjpausen hver dag (hvis jeg vil). Det blir knapp tid og stress, men det hender at jeg gjør det. 20 min med trening og 10 min dusjing :-)

Det er fint du får tid :) Jeg kommer meg ikke til trengingsstudio på kvelden, det er for langt unna. På dagen er det helt uaktuelt, siden jeg da måtte hatt minste i barnehage eller noe i den tiden.

Forøvrig går jeg jo rundt en mil hver dag, så "trilleturer" blir det mer enn nok av. Vi har jo ikke bil. Men minsta sover kun i sin egen seng og dermed basta, derfor er jeg bundet til huset noen timer på formiddagen.

Og jeg jogger jo normalt tre ganger i uka, da ;) Er som sagt bare oppvarming de andre dagene. Jeg har lite glede av den treningen, det er joggingen i skogen jeg elsker og som gir meg stor glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er fint du får tid :) Jeg kommer meg ikke til trengingsstudio på kvelden, det er for langt unna. På dagen er det helt uaktuelt, siden jeg da måtte hatt minste i barnehage eller noe i den tiden.

Forøvrig går jeg jo rundt en mil hver dag, så "trilleturer" blir det mer enn nok av. Vi har jo ikke bil. Men minsta sover kun i sin egen seng og dermed basta, derfor er jeg bundet til huset noen timer på formiddagen.

Og jeg jogger jo normalt tre ganger i uka, da ;) Er som sagt bare oppvarming de andre dagene. Jeg har lite glede av den treningen, det er joggingen i skogen jeg elsker og som gir meg stor glede.

Jeg synes det høres ut som du får bra med trening jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Joda, jeg leste også det den ene lgen skrev, men inntil videre velger jeg å tro på det som har vært kjent i mange år.

http://www.helseinstituttet.no/eway/default.aspx?pid=233&e=1&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,1213:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:66967::1:5569:4:::0:0

For noen år siden var det "kjent i mange år" at det var noe stort tull å vaske hendene etter å ha obdusert lik, før men rett etterpå forløser gravide kvinner...

Han som mente det kunne være lurt å vaske hendene mellom disse "operasjonene" ble latterliggjort.

Ergo, ikke alle gamle sannheter behøver å være sannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

For noen år siden var det "kjent i mange år" at det var noe stort tull å vaske hendene etter å ha obdusert lik, før men rett etterpå forløser gravide kvinner...

Han som mente det kunne være lurt å vaske hendene mellom disse "operasjonene" ble latterliggjort.

Ergo, ikke alle gamle sannheter behøver å være sannheter.

lol, det var da litt av en sammenligning ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...