BobbyPeru Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Er det best å pynte den dagen før eller samme dag som den skal spises? Kjapt svar utbedes. 0 Siter
morsan Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 De er best å servere annen slags kake! :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har aldri bakt ei bløtkake i hele mitt liv, men veit at Mormor pleide å lage den ferdig kvelden før, med krem og greier, og så pynte den rett før gjestene kom. Særlig hvis man skal ha friske bær på den, vil jeg tro at det kan bli litt soggy dersom det står veldig lenge før servering. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Skrevet 17. mars 2011 De er best å servere annen slags kake! :-) Der tar du feil. Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. Nå skal faen kukhakke meg ingen kludre til denne lange, tunge, psykisk krevende, men tross alt fruktbare prosessen. Det er en del av treningen på å bli gammel - å nyte bløtkake altså. 0 Siter
ruskesnusk Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Hvis du pynter kaken for tidlig, risikerer du at pynten smelter/trekker inn i kremen og da blir ikke kaken veldig fin å se på. Jeg ville ha pyntet samme dag, ikke så altfor mange timer før servering. 0 Siter
Gjest bløtkake-Mathilde Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 De er best å servere annen slags kake! :-) Tullball. Bløtkake er kakenes konge. 0 Siter
Gjest Gulekukken Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Bløtkaken blir best om du gjør den ferdig og oppbevarer den i kjøleskapet ett døgn. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Hvis du skal pynte dem med krem og non stop så må du ikke gjøre det før rett før den skal spises! Den kommer nemlig ikke til å se ut ellers. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Der tar du feil. Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. Nå skal faen kukhakke meg ingen kludre til denne lange, tunge, psykisk krevende, men tross alt fruktbare prosessen. Det er en del av treningen på å bli gammel - å nyte bløtkake altså. Dette var litt av en fascinerende tråd. Kukhakke, gulekukken og ruskesnusk. *s* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Der tar du feil. Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. Nå skal faen kukhakke meg ingen kludre til denne lange, tunge, psykisk krevende, men tross alt fruktbare prosessen. Det er en del av treningen på å bli gammel - å nyte bløtkake altså. ''Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. '' Eller tok det 40 år før du fikk en god bløtkake? Kjøpebløtkaker kan være direkte ekle - og ikke alle hjemmelagde er fantastiske heller. Mine kan av og til være veldig gode - påstås det. De må være litt friske også, ikke bare søte. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Bløtkake må være så fersk som mulig! Krem som har stått en stund er ikke godt... 0 Siter
morsan Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Tullball. Bløtkake er kakenes konge. Liker ikke pisket krem *usj* Unntatt i Irish coffee, men da må kremen røres helt inn i kaffen og ikke ligge på toppen slik at jeg risikerer kremrester på leppa. 0 Siter
Cherry Lady Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Fyll den dagen før og sett den i kjøleskap, da får alt trekke skikkelig inn, det blir en skikkelig BLØTkake. Så tar du selve pyntinga før servering. Da er den frisk og pen. Sprøytet krem vil se ufrisk ut hvis den står et døgn, og pynt med farge vil 'skli ut' i kremen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.