Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best å pynte den dagen før eller samme dag som den skal spises? Kjapt svar utbedes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er best å servere annen slags kake! :-)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har aldri bakt ei bløtkake i hele mitt liv, men veit at Mormor pleide å lage den ferdig kvelden før, med krem og greier, og så pynte den rett før gjestene kom. Særlig hvis man skal ha friske bær på den, vil jeg tro at det kan bli litt soggy dersom det står veldig lenge før servering.

Skrevet

Der tar du feil. Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. Nå skal faen kukhakke meg ingen kludre til denne lange, tunge, psykisk krevende, men tross alt fruktbare prosessen. Det er en del av treningen på å bli gammel - å nyte bløtkake altså.

Skrevet

Hvis du pynter kaken for tidlig, risikerer du at pynten smelter/trekker inn i kremen og da blir ikke kaken veldig fin å se på. Jeg ville ha pyntet samme dag, ikke så altfor mange timer før servering.

Gjest bløtkake-Mathilde
Skrevet

Tullball. Bløtkake er kakenes konge.

Gjest Gulekukken
Skrevet

Bløtkaken blir best om du gjør den ferdig og oppbevarer den i kjøleskapet ett døgn.

Skrevet

Hvis du skal pynte dem med krem og non stop så må du ikke gjøre det før rett før den skal spises! Den kommer nemlig ikke til å se ut ellers.

Skrevet

Der tar du feil. Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. Nå skal faen kukhakke meg ingen kludre til denne lange, tunge, psykisk krevende, men tross alt fruktbare prosessen. Det er en del av treningen på å bli gammel - å nyte bløtkake altså.

Dette var litt av en fascinerende tråd. Kukhakke, gulekukken og ruskesnusk. *s*

Skrevet

''Det har tatt meg 40 år å bli glad i bløtkake. ''

Eller tok det 40 år før du fikk en god bløtkake?

Kjøpebløtkaker kan være direkte ekle - og ikke alle hjemmelagde er fantastiske heller. Mine kan av og til være veldig gode - påstås det. De må være litt friske også, ikke bare søte.

Skrevet

Bløtkake må være så fersk som mulig! Krem som har stått en stund er ikke godt...

Skrevet

Tullball. Bløtkake er kakenes konge.

Liker ikke pisket krem *usj*

Unntatt i Irish coffee, men da må kremen røres helt inn i kaffen og ikke ligge på toppen slik at jeg risikerer kremrester på leppa.

Cherry Lady
Skrevet

Fyll den dagen før og sett den i kjøleskap, da får alt trekke skikkelig inn, det blir en skikkelig BLØTkake. Så tar du selve pyntinga før servering. Da er den frisk og pen. Sprøytet krem vil se ufrisk ut hvis den står et døgn, og pynt med farge vil 'skli ut' i kremen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...